AI War je jedinečná hra. Jedná se o RTS zaměřenou primárně na kooperativní multiplayer, ve kterém hráči stojí proti síle, která by je hnad na začátku hry mohla bez nějaké námahy rozdrtit, kdyby chtěla. Umělá Inteligence (AI) ovládla vesmír a lidé stojí na pokraji záhuby, jediný důvod, proč ještě žijí, je ten, že nejsou považováni za příliš velkou hrozbu.
Cílem hráčů je tedy zničit domovské základny nepřátelské umělé inteligence a nevzbudit při tom příliš velkou pozornost - zabít draka, dokud spí, protože jestli ho vzbudí, zbyde z nich jen hromádka popela.
Hra se tváří jako obyčejná RTS, ve které shromažďujete zdroje (v případě AI War = kov, krystaly, energii a znalosti), stavíte jednotky a vylepšujete technologie, a posíláte své síly zničit nepřítele (v tomhle případě po velké mapě galaxie, která obsahuje od 10 po 120 planet) ale má několik nezvyklých prvků.
Prvním je právě nepřátelská AI - AI, proti kterému stojíte je v sakra velké výhodě = nepotřebuje žádné zdroje, na začátku hry ovládá úplně všechno (kromě planet hráčů), má přístup k lodím a technologiím, o kterých si hráči můžou nechat jenom zdát a navíc na jejich síly na hrací mapě jsou jen zlomek jejich skutečné síly - s touto silou je AI spojeno pomocí speciálních warpových bran a může tak na hráče posílat obrovské útočné vlny, pokud jej hráči příliš naštvou.
Dalším rozdílem je právě "AI progress" - tato položka určuje, jak moc AI považuje hráče za hrozbu - každá dobytá planeta, každá důležitá zničená budova, popřípadě jednotka, zvyšuje tuto hodnotu a čím je tato hodnota vyšší, tím větší obranu si AI staví, tím větší vlny útoků na hráče posílá a tím těžší tedy hra pro hráče je. Navíc, čím víc je hráčů ve hře (noví hráči se mohou připojovat i v průběhu hraní) tím silnější je AI. Hráči tedy musí brát v potaz i to, kterou planetu dobýt a kterou nechat na pokoji (ať už pro její sílu nebo pro množství zdrojů, které poskytuje).
Dále je tu pak délka hry - nečekejte, že tuhle hru dohrajete během jedné hodiny. Minimální doba hraní je (dle počtu planet) nějakých šest hodin a dále se šplhá až do desítek hodin u jediné hry. Při multiplayerovém hraní si tak hráči musí zařizovat předem domluvená sezení a hra se tak může roztáhnout až na několik dní od začátku po dohrání (ať už vítězné nebo prohru).
Co se jednotek týče, mají hráči na začátku přístup ke čtyřem základním typům lodí = zvěd, stíhač, bombardér a křižník, z nihž každá má oproti těm dalším určitou výhodu či nevýhodu (stíhače jsou silné proti křižníkům, křižníky jsou silné proti bombardémrům, bombardéry proti stíhačům), a třem typům těžkých vesmírných plavidel. Další jednotky pak získávají buď z dobytých planet (některé planety mají výhodu v možnosti na nich stavit určité zvláštní druhy lodí), popřípadě chycením nepřátelských (k tomu je jednotka zvaná "parazit"). Těchto zvláštních druhů lodí je obrovské monožství a i zkušení hráči se tak můžou setkat s vlnou nepřátelských lodí, jaké předtím nikdy neviděli. Já osobně jsem se dosud setkal se zmíněnými parasity, tanky, antiarmory, raidery, spidery a několika dalšími, jejihž názvy si nepamatuju.
Každá loď má pak ještě 5 úrovní vývoje skrze technologie, z nihž ke 3 mají hráči přístup, 4 je získatelná pouze skrze obsazení nepřátelské pokročilé továrny a k 5 má přístup pouze AI, což z něj dělá ještě nebezpečnějšího soupeře.
AI War je velice objemná hra, která je dle mého názoru pro fanoušky vesmírných strategií nutností. Nabízí neuvěřitelný kooperativní zážitek, při kterém hráči skutečně musejí spolupracovat a plánovat dopředu, jinak nemají naději na výhru.
Bohužel to ale není hra pro každého a vyžaduje spoustu trpělovosti.
Hra nemá žádné integrované lobby, kde by se hráč mohl připojit k začínající hře - hráči se musí na hře domluvit buď mezi sebou nebo před oficální fóra hry. Tato skutečnost je pochopitelná, kvůli dlouhé hrací době.
Podle mého názoru největší překvapení roku 2009...
Chcete-li si trochu udělat obrázek jak taková delší hra může probíhat, doporučuji tohel video: AI War - 3/4 Player Co-Op Midgame Tour
Cílem hráčů je tedy zničit domovské základny nepřátelské umělé inteligence a nevzbudit při tom příliš velkou pozornost - zabít draka, dokud spí, protože jestli ho vzbudí, zbyde z nich jen hromádka popela.
Hra se tváří jako obyčejná RTS, ve které shromažďujete zdroje (v případě AI War = kov, krystaly, energii a znalosti), stavíte jednotky a vylepšujete technologie, a posíláte své síly zničit nepřítele (v tomhle případě po velké mapě galaxie, která obsahuje od 10 po 120 planet) ale má několik nezvyklých prvků.
Prvním je právě nepřátelská AI - AI, proti kterému stojíte je v sakra velké výhodě = nepotřebuje žádné zdroje, na začátku hry ovládá úplně všechno (kromě planet hráčů), má přístup k lodím a technologiím, o kterých si hráči můžou nechat jenom zdát a navíc na jejich síly na hrací mapě jsou jen zlomek jejich skutečné síly - s touto silou je AI spojeno pomocí speciálních warpových bran a může tak na hráče posílat obrovské útočné vlny, pokud jej hráči příliš naštvou.
Dalším rozdílem je právě "AI progress" - tato položka určuje, jak moc AI považuje hráče za hrozbu - každá dobytá planeta, každá důležitá zničená budova, popřípadě jednotka, zvyšuje tuto hodnotu a čím je tato hodnota vyšší, tím větší obranu si AI staví, tím větší vlny útoků na hráče posílá a tím těžší tedy hra pro hráče je. Navíc, čím víc je hráčů ve hře (noví hráči se mohou připojovat i v průběhu hraní) tím silnější je AI. Hráči tedy musí brát v potaz i to, kterou planetu dobýt a kterou nechat na pokoji (ať už pro její sílu nebo pro množství zdrojů, které poskytuje).
Dále je tu pak délka hry - nečekejte, že tuhle hru dohrajete během jedné hodiny. Minimální doba hraní je (dle počtu planet) nějakých šest hodin a dále se šplhá až do desítek hodin u jediné hry. Při multiplayerovém hraní si tak hráči musí zařizovat předem domluvená sezení a hra se tak může roztáhnout až na několik dní od začátku po dohrání (ať už vítězné nebo prohru).
Co se jednotek týče, mají hráči na začátku přístup ke čtyřem základním typům lodí = zvěd, stíhač, bombardér a křižník, z nihž každá má oproti těm dalším určitou výhodu či nevýhodu (stíhače jsou silné proti křižníkům, křižníky jsou silné proti bombardémrům, bombardéry proti stíhačům), a třem typům těžkých vesmírných plavidel. Další jednotky pak získávají buď z dobytých planet (některé planety mají výhodu v možnosti na nich stavit určité zvláštní druhy lodí), popřípadě chycením nepřátelských (k tomu je jednotka zvaná "parazit"). Těchto zvláštních druhů lodí je obrovské monožství a i zkušení hráči se tak můžou setkat s vlnou nepřátelských lodí, jaké předtím nikdy neviděli. Já osobně jsem se dosud setkal se zmíněnými parasity, tanky, antiarmory, raidery, spidery a několika dalšími, jejihž názvy si nepamatuju.
Každá loď má pak ještě 5 úrovní vývoje skrze technologie, z nihž ke 3 mají hráči přístup, 4 je získatelná pouze skrze obsazení nepřátelské pokročilé továrny a k 5 má přístup pouze AI, což z něj dělá ještě nebezpečnějšího soupeře.
AI War je velice objemná hra, která je dle mého názoru pro fanoušky vesmírných strategií nutností. Nabízí neuvěřitelný kooperativní zážitek, při kterém hráči skutečně musejí spolupracovat a plánovat dopředu, jinak nemají naději na výhru.
Bohužel to ale není hra pro každého a vyžaduje spoustu trpělovosti.
Hra nemá žádné integrované lobby, kde by se hráč mohl připojit k začínající hře - hráči se musí na hře domluvit buď mezi sebou nebo před oficální fóra hry. Tato skutečnost je pochopitelná, kvůli dlouhé hrací době.
Podle mého názoru největší překvapení roku 2009...
Chcete-li si trochu udělat obrázek jak taková delší hra může probíhat, doporučuji tohel video: AI War - 3/4 Player Co-Op Midgame Tour