Datadisk se mi zdá o chloupek lepší, než samotná hra. Ačkoliv nepřinesl mnoho nových map, herní doba se nijak drasticky nezkrátila. Atmosféra mi připadá tentokrát chytlavější, možná proto, že svět Eo spěje do záhuby a vy zachraňujete všechno kolem. Také obtížnost je vyšší, až skoro kritická (hranice štěstí a náhody). Možná je vše jen lépe načasované a prošpikované různými úkoly k dokonalosti. Mezi boji si odpočinete při řešení hádanek, nebo jsou zde i úkoly, které opravdu pobaví. Například hádka tří kostlivců u mne zabodovala. Ve hře také viditelně přibylo obchodníků a míst, kde lze obchodovat. Údajně zde má být stovka nových předmětů. Je tu také pokus o jakési předmětové sady (předměty patřící k sobě), které pokud se vám podaří shromáždit, navyšují účinek. Stále vás doprovází skvělá orchestrální hudba, kterou si nemůžu vynachválit. Skladba ze Sedmitvrzí se vám lehce zaryje pod kůži :)
Nejvýše však hodnotit nemůžu, jednak u mě celokově Spellforce 2 ztratil na váze tím svým zjednodušením RPG prvků oproti jedničce a nezlepšilo se ani vyvážení předmětů, které jsou si navíc vesměs podobné.
K samotnému systému RPG ve hře jsem se vyjádřil už minule. Ačkoliv je do hry přidáno více předmětů a diář se rozrostl o jeden dovednostní strom (shaikan), celkově je diář nudný a hru nijak nevyzdvihuje. Postavy a předměty, mají jednoho společného jmenovatele - málo atributů, nepřehlednost, nevyváženost. Postavu sice vylepšujete, ale jen tak z povinnosti. Nejlépe se mi na tom zdál lučištník, který způsobí svým lukem/kuší větší poškození, než těžká dvoumetrová sekera. Proč jsou v dovednostech dvě zbroje také nechápu, drátěné a plátované, když mají vesměs stejné parametry. Opět jsme u toho, že je zde málo atributů postavy. Ono totiž není co zlepšovat na třech vlastnostech postavy, jimiž jsou zbroj, zdraví a mana. Pokud řešíte nějaký úkol a na jeho konci je odměna v podobě předmětu, je vám většinou k ničemu, protože dávno máte lepší. Učíte se pužívat nějakou ze zbrojí, ale potom zjistíte, že róba, ke které nepotřebujete žádnou dovednost má srovnatelné atributy. To už ale odbíhám spíš k problémům mezi Spellforce 1 a 2 ...
Datadisk se mi opravdu hrál líp a tudíž trochu přidám na hodnocení.
EDIT: pěkný koment ze hry
Kapitán kavalérie Khalidan: Kam máme zaútočit?
Hero: Zásobujte má vojska surovinami!
Kapitán kavalérie Khalidan: Toho jsem se obával! Dobrá tedy, budeme si hrát na sedláky!
Nejvýše však hodnotit nemůžu, jednak u mě celokově Spellforce 2 ztratil na váze tím svým zjednodušením RPG prvků oproti jedničce a nezlepšilo se ani vyvážení předmětů, které jsou si navíc vesměs podobné.
K samotnému systému RPG ve hře jsem se vyjádřil už minule. Ačkoliv je do hry přidáno více předmětů a diář se rozrostl o jeden dovednostní strom (shaikan), celkově je diář nudný a hru nijak nevyzdvihuje. Postavy a předměty, mají jednoho společného jmenovatele - málo atributů, nepřehlednost, nevyváženost. Postavu sice vylepšujete, ale jen tak z povinnosti. Nejlépe se mi na tom zdál lučištník, který způsobí svým lukem/kuší větší poškození, než těžká dvoumetrová sekera. Proč jsou v dovednostech dvě zbroje také nechápu, drátěné a plátované, když mají vesměs stejné parametry. Opět jsme u toho, že je zde málo atributů postavy. Ono totiž není co zlepšovat na třech vlastnostech postavy, jimiž jsou zbroj, zdraví a mana. Pokud řešíte nějaký úkol a na jeho konci je odměna v podobě předmětu, je vám většinou k ničemu, protože dávno máte lepší. Učíte se pužívat nějakou ze zbrojí, ale potom zjistíte, že róba, ke které nepotřebujete žádnou dovednost má srovnatelné atributy. To už ale odbíhám spíš k problémům mezi Spellforce 1 a 2 ...
Datadisk se mi opravdu hrál líp a tudíž trochu přidám na hodnocení.
EDIT: pěkný koment ze hry
Kapitán kavalérie Khalidan: Kam máme zaútočit?
Hero: Zásobujte má vojska surovinami!
Kapitán kavalérie Khalidan: Toho jsem se obával! Dobrá tedy, budeme si hrát na sedláky!
Pro: Atmosféra a hratelnost stoupla, grafika a tradičně již hudba.
Proti: Méně herních ostrovů, slabší systém RPG oproti Spellforce 1.