Nejdřív pár vět ohledně technologií. Engine z prvního dílu opepřen o nějaké přehnané efekty a šeredné pastelové barvy - MW2 vypadá jako spojení Team Fortress 2 a Modern Warfare 1. Je to škoda, protože kdyby byly barvy alespoň o chloupek věrnější skutečnosti, byla by to grafická bomba. A ta optimalizace!
Tak jsem nakonec singleplayer kampaň dojel a musím říct, že to nebylo zase tak špatné. Samotná hratelnost výrazně ustupuje prezentování děje což má za následek řadu velmi sympatických změn oproti MW1. První z nich je snížení počtu individuálních úkolů. Nyní většinu věcí děláte řekl bych tak nějak za letu a nejde o žádné pevně ukotvené úkoly, ale spíše jen něco jako 'sundej dotěrné vrtůlníky' nebo něco podobného. Většinu času ale trávíte s aktivním úkolem jako je například 'support McTavish' nebo 'follow sb' a to mi zde naprosto vyhovovalo. Ve skutečnosti jsem bral akční část hry za takové nutné zlo abych se zase dostal k něčemu.. filmovému. Sice to nevystihuje realitu, ale bližší slovo mě nenapadlo. Prezentované je to opravdu parádně a osobně připisuji obrovký díl úspěchu hudbě, která je ve srovnání s prvním MW na naprosto jiné úrovni. Nejlepší momenty hry jsou pro mě tedy ty, kdy buď nestřílíte vůbec, nebo jen velmi poskrovnu (například mise, kdy procházíte s parťákem zasněženým lesem a občas odstřelíte nějakou tu hlídku). Silných 'filmových' momentů je tu více než v prvním díle a ač třebas nešlo o tak velké věci jako byla atomovka v prvním díle, stejně jsem z nich měl ještě lepší pocit. A celková atmosféra je jednoduše vynikající. Hru jsem hrál na obtížnost regular (po testu mi ale byla doporučena Veteran) abych omezil nutnost hraní na vhodné minimum a kochal se prezentací. Jako hra je to špatné (i když má své momenty), ale jako "něco, co se tváři jako film" je to paráda. Znovu jsem našel vášeň pro film a dokázal si konečně MW2 vychutnat tak, jak jsem měl už dříve. Dohráno za bez pár vteřin 4 hodiny což je pro kvalitní FPS málo, ale pro interaktivní filmovou zábavu jako je MW2 myslím dostatek. Herně zábavné začíná být MW2 až s multiplayerem.
Co říci k multiplayeru? Hratelnost je šíleně nevyvážená, parky jsou tu stále a k tomu všemu ve svých vylepšených verzích (včetně toho nejhoršího - last stand), pičovinek, které můžete našroubovat na svou flintu přibylo - některé z nich jsou velice otravné a hojně používané, některé podkopávají už tak značně nevyváženou hratelnost -, nové killstreaky (overpowered jako prase) - v kombinaci s care package fakt bomba (chopper gunner do každé rodiny). Shield, ACR, příliš účinné brokovnice a možnost akimbo attachmentu na některých zbraních považuji za opravdu špatný vtip od IW. Vydalo by to na dlouhý seznam kdybych se chystal vyjmenovat všechno, tohle jsou jen ty nejdůležitější. Jo, na jeden jsem zapoměl - IWNet! Nemá cenu se rozepisovat, všichni znají jeho chyby (největší chyba je jeho přítomnost). Modern Warfare 2 se prostě příliš nepovedlo.
[edit]
Musím říct, že jsem multiplayeru nakonec trochu křivdil. Vše, co jsem zmínil předtím je bezezbytku pravda, ale co se mu nedá upřít je občas i docela slušná porce zábavy. Důkaz toho, že i špatně udělaná věc může zabavit na dlouhé hodiny.:)
Singleplayer kampaň je zajímavý zážitek na jedno odpoledne. Ve hře není jediná cut scéna, vše probíhá v herním enginu a z pohledu první osoby. Důkaz, že i na obrazovce platí pravidlo jako v knihách, tedy že vyprávění v první osobě vtáhne čtenáře/diváka mnohem více do děje. Kdyby šli IW ještě dál a akční složku ještě více omezili, nezlobil bych se.
Tak jsem nakonec singleplayer kampaň dojel a musím říct, že to nebylo zase tak špatné. Samotná hratelnost výrazně ustupuje prezentování děje což má za následek řadu velmi sympatických změn oproti MW1. První z nich je snížení počtu individuálních úkolů. Nyní většinu věcí děláte řekl bych tak nějak za letu a nejde o žádné pevně ukotvené úkoly, ale spíše jen něco jako 'sundej dotěrné vrtůlníky' nebo něco podobného. Většinu času ale trávíte s aktivním úkolem jako je například 'support McTavish' nebo 'follow sb' a to mi zde naprosto vyhovovalo. Ve skutečnosti jsem bral akční část hry za takové nutné zlo abych se zase dostal k něčemu.. filmovému. Sice to nevystihuje realitu, ale bližší slovo mě nenapadlo. Prezentované je to opravdu parádně a osobně připisuji obrovký díl úspěchu hudbě, která je ve srovnání s prvním MW na naprosto jiné úrovni. Nejlepší momenty hry jsou pro mě tedy ty, kdy buď nestřílíte vůbec, nebo jen velmi poskrovnu (například mise, kdy procházíte s parťákem zasněženým lesem a občas odstřelíte nějakou tu hlídku). Silných 'filmových' momentů je tu více než v prvním díle a ač třebas nešlo o tak velké věci jako byla atomovka v prvním díle, stejně jsem z nich měl ještě lepší pocit. A celková atmosféra je jednoduše vynikající. Hru jsem hrál na obtížnost regular (po testu mi ale byla doporučena Veteran) abych omezil nutnost hraní na vhodné minimum a kochal se prezentací. Jako hra je to špatné (i když má své momenty), ale jako "něco, co se tváři jako film" je to paráda. Znovu jsem našel vášeň pro film a dokázal si konečně MW2 vychutnat tak, jak jsem měl už dříve. Dohráno za bez pár vteřin 4 hodiny což je pro kvalitní FPS málo, ale pro interaktivní filmovou zábavu jako je MW2 myslím dostatek. Herně zábavné začíná být MW2 až s multiplayerem.
Co říci k multiplayeru? Hratelnost je šíleně nevyvážená, parky jsou tu stále a k tomu všemu ve svých vylepšených verzích (včetně toho nejhoršího - last stand), pičovinek, které můžete našroubovat na svou flintu přibylo - některé z nich jsou velice otravné a hojně používané, některé podkopávají už tak značně nevyváženou hratelnost -, nové killstreaky (overpowered jako prase) - v kombinaci s care package fakt bomba (chopper gunner do každé rodiny). Shield, ACR, příliš účinné brokovnice a možnost akimbo attachmentu na některých zbraních považuji za opravdu špatný vtip od IW. Vydalo by to na dlouhý seznam kdybych se chystal vyjmenovat všechno, tohle jsou jen ty nejdůležitější. Jo, na jeden jsem zapoměl - IWNet! Nemá cenu se rozepisovat, všichni znají jeho chyby (největší chyba je jeho přítomnost). Modern Warfare 2 se prostě příliš nepovedlo.
[edit]
Musím říct, že jsem multiplayeru nakonec trochu křivdil. Vše, co jsem zmínil předtím je bezezbytku pravda, ale co se mu nedá upřít je občas i docela slušná porce zábavy. Důkaz toho, že i špatně udělaná věc může zabavit na dlouhé hodiny.:)
Singleplayer kampaň je zajímavý zážitek na jedno odpoledne. Ve hře není jediná cut scéna, vše probíhá v herním enginu a z pohledu první osoby. Důkaz, že i na obrazovce platí pravidlo jako v knihách, tedy že vyprávění v první osobě vtáhne čtenáře/diváka mnohem více do děje. Kdyby šli IW ještě dál a akční složku ještě více omezili, nezlobil bych se.
Pro: filmu podobný nádech, audiovizuální zpracování, no, nakonec i ten multiplayer je vcelku kladem
Proti: po většinu času nedobré přestřelky v singlu (vše ostatní je ale kvalitní), řada nedostatků v multiplayeru