Dlouho jsem se chystal, než jsem vyzkoušel některý díl z populární série Quest for Glory od Sierry, ale jaksi na ně zbyla nálepka "někdy příště". Jedním z hlavních důvodů těchto odkladů bylo nezvyklé ovládání (ovládací lišta je v horní části obrazovky atd.) oproti všeobecně známějším adventurám od LucasArts. Jelikož jsem ale již dokončil většinu her od zmíněných Lucasů, přišel čas na druhé největší, adventurám zaslíbené studio.
Netradičně na začátek začnu hudbou, která z padesáti procent dělá z Mordavie to místo, pod kterým si představíte Transylvánii. Je plná upírů, česneku a podivných existencí s nechutí ke všemu cizímu. Na ukázku skvěle poslouží hned úvodní skladba nebo melodie z typické slovanské krčmy.
Poté co se vám podaří dostat se z jeskyně, narazíte na neznámou Katrinu, která vás nasměruje a předá základní informace kde, a v jaké části světa jste se tentokrát probudili. Od této chvíle se můžet v kraji Mordavia svobodně pohybovat a konečně začít řešit úkol hodný dobrodruha. Navštívíte známou Babu Jagu z prvního dílu či tajemný hrad s nejedním překvapením. Kdo viděl Ples upírů, bude se cítit jako doma.
Bohužel se ale tvůrci nevyvarovali zásadních programových chyb. Mě potkala menší závada, kdy bylo nutno pro další postup získat Bonsai. Zdálo se to jako neřešitelný problém. S postavou zloděje jsem se ho snažil pomocí hodu kamenem získat z neprotékajícího kanálu, ale to se stále nedařilo i přes velké hodnoty u této vlastnosti. Na konec se ale ukázalo, že je zapotřebí překvapivě trénovat sílu. Problém byl ale i v tom, že skoro vždy po získání zmenšeniny stromu program spadl, což se nezřídka kdy dělo i v jiných částech hry. V CD verzi například hned na začátku při výstupu z jeskyně.
I přes chyby řadím QFG IV mezi jednu z nejlepších her jaké jsem kdy hrál a vrchol dobrodružné série. Doporučuji také hrát v angličtině, už kvůli dabingu a hlavně Leshymu, jehož hádanky v českém jazyce tak nevyniknou.
Netradičně na začátek začnu hudbou, která z padesáti procent dělá z Mordavie to místo, pod kterým si představíte Transylvánii. Je plná upírů, česneku a podivných existencí s nechutí ke všemu cizímu. Na ukázku skvěle poslouží hned úvodní skladba nebo melodie z typické slovanské krčmy.
Poté co se vám podaří dostat se z jeskyně, narazíte na neznámou Katrinu, která vás nasměruje a předá základní informace kde, a v jaké části světa jste se tentokrát probudili. Od této chvíle se můžet v kraji Mordavia svobodně pohybovat a konečně začít řešit úkol hodný dobrodruha. Navštívíte známou Babu Jagu z prvního dílu či tajemný hrad s nejedním překvapením. Kdo viděl Ples upírů, bude se cítit jako doma.
Bohužel se ale tvůrci nevyvarovali zásadních programových chyb. Mě potkala menší závada, kdy bylo nutno pro další postup získat Bonsai. Zdálo se to jako neřešitelný problém. S postavou zloděje jsem se ho snažil pomocí hodu kamenem získat z neprotékajícího kanálu, ale to se stále nedařilo i přes velké hodnoty u této vlastnosti. Na konec se ale ukázalo, že je zapotřebí překvapivě trénovat sílu. Problém byl ale i v tom, že skoro vždy po získání zmenšeniny stromu program spadl, což se nezřídka kdy dělo i v jiných částech hry. V CD verzi například hned na začátku při výstupu z jeskyně.
I přes chyby řadím QFG IV mezi jednu z nejlepších her jaké jsem kdy hrál a vrchol dobrodružné série. Doporučuji také hrát v angličtině, už kvůli dabingu a hlavně Leshymu, jehož hádanky v českém jazyce tak nevyniknou.
Pro: hudba, prostředí, hra za zloděje, optimální délka
Proti: bugy