Vynechat některý nový díl oblíbené série Splinter Cell v čele s charizmatickým Samem Fisherem, by měl být pro fanouška hřích. I když se předem o Conviction mluvilo jako o úplně jiné hře, než na co jsme byli doposud zvyklí, nějak jsem nechtěl tyto řeči brát za finální. Tajně jsem doufal, že stealth prvky budou pořád důležitým aspektem. A popravdě jsou, jen už to není takové, bohužel. Hra se asi nejvíce dá přirovnat k slovensko-českému Chameleonovi, se kterým má spoustu společného.
Hnacím motorem Convictionu je příběh a způsob jeho vyprávění. Zpočátku vzpomínáte a sem tam se na zdi objeví nějaká vzpomínka. Stejně tak se ve Vašem okolí (na zdech, autech,...) objevuje Váš současný úkol, což je fajn věc a jako jedna z mála novinek se povedla. Ovšem horší to je s tím, na co jsme zvyklí. Chápu, že Sam nemá zrovna nejlepší období a nehybně vyčkávat vyčkávat ve stínu už ho nebaví, ale přeci jen vyměnit Samovi jeho SC-20k za MP5, M4, Škorpióna, ... a pistoli s tlumičem za Desert Eagle,..., je pro fanouška pěkná podpásovka. Zbraně si můžete za nastřádané body vylepšovat, ale ne tak jako v Hitman Blood Money. Hra se tak zvrhává na špionážní střílečku, ve kterém jde o jediné, prostřílet se danou oblastí, něco udělat, vystřílet další oblast, něco udělat (výslech) a postřílet posily (ne vždy v tomto pořadí). I když se dá docela hodně nadávat, nelze opomenout fakt, že je to i přestu spoustu změn zábava, která je učiněná tím, že Sam už není takový kliďas a získal spoustu nových vlastností. Tvůrci totiž věděli, že ve stealth je obrovský potenciál a tak změnili spoustu věcí, ale pod pozlátkem jsou všechny stejně schované, jen ne v takové míře. Stealth prvky si můžete i nadále užívat, ale musíte překousnout fakt, že si nemůžete zvolit, jestli omráčit nebo zabít a tělo odtáhnout do ústranní. Vlastně jediné, co zůstalo ideálně je geniální nadabování postav, hudba samotná, v pár okamžicích i intenzita hry a grafická stránka.
Sice jsem ještě nepřenesl přes srdce, že tvůrci udělali z tak zaběhlé série něco takového, ale to je bohužel daň za příběh, jenž je opravdu bravurní, dle mého nejsilnější v této sérii. Pro přístě by to nechtělo tolik změn, ale spíše vypilovat vlastnosti, které to potřebují. Doufám, že se Sam opět vrátí ve vší parádě. Ale potom závěru si nejsem ničím jistý!
Hnacím motorem Convictionu je příběh a způsob jeho vyprávění. Zpočátku vzpomínáte a sem tam se na zdi objeví nějaká vzpomínka. Stejně tak se ve Vašem okolí (na zdech, autech,...) objevuje Váš současný úkol, což je fajn věc a jako jedna z mála novinek se povedla. Ovšem horší to je s tím, na co jsme zvyklí. Chápu, že Sam nemá zrovna nejlepší období a nehybně vyčkávat vyčkávat ve stínu už ho nebaví, ale přeci jen vyměnit Samovi jeho SC-20k za MP5, M4, Škorpióna, ... a pistoli s tlumičem za Desert Eagle,..., je pro fanouška pěkná podpásovka. Zbraně si můžete za nastřádané body vylepšovat, ale ne tak jako v Hitman Blood Money. Hra se tak zvrhává na špionážní střílečku, ve kterém jde o jediné, prostřílet se danou oblastí, něco udělat, vystřílet další oblast, něco udělat (výslech) a postřílet posily (ne vždy v tomto pořadí). I když se dá docela hodně nadávat, nelze opomenout fakt, že je to i přestu spoustu změn zábava, která je učiněná tím, že Sam už není takový kliďas a získal spoustu nových vlastností. Tvůrci totiž věděli, že ve stealth je obrovský potenciál a tak změnili spoustu věcí, ale pod pozlátkem jsou všechny stejně schované, jen ne v takové míře. Stealth prvky si můžete i nadále užívat, ale musíte překousnout fakt, že si nemůžete zvolit, jestli omráčit nebo zabít a tělo odtáhnout do ústranní. Vlastně jediné, co zůstalo ideálně je geniální nadabování postav, hudba samotná, v pár okamžicích i intenzita hry a grafická stránka.
Sice jsem ještě nepřenesl přes srdce, že tvůrci udělali z tak zaběhlé série něco takového, ale to je bohužel daň za příběh, jenž je opravdu bravurní, dle mého nejsilnější v této sérii. Pro přístě by to nechtělo tolik změn, ale spíše vypilovat vlastnosti, které to potřebují. Doufám, že se Sam opět vrátí ve vší parádě. Ale potom závěru si nejsem ničím jistý!
Pro: vyprávění příběhu, zvraty, vylepšování zbraní, ozvučení, Sam Fisher, vyslýchání, intenzivní momenty,
Proti: žádné vedlejší úkoly, sedmihodinová kampaň, akce převládá nad stealth,