Herní klasika Gothic 2 sebou přináší velký svět, kvalitní děj a spoustu dalších kladů. Narozdíl od Gothic 3 se hra dělí na kapitoly což je jedině dobře. Kapitoly ve hře někdo může považovat za zápor, např. to že nemůže v 1. kapitole přeběhnout /bez cheatů/ do kolonie, ale rozdělení na kapitoly zlepšuje atmosféru celé hry a celého herního světa. Za další klad považuji nutnost přidat se k jedné guildě, to zvyšuje znovuhratelnost, ale hra má větší logiku. To znamená, že nebudeme pracovat pro mágy, když hrajeme za paladiny (nebo pro ně splníme jen okrajové úkoly) nebo ve hře za žoldnéře nemůže pobíhat po světě v paladinské zbroji apod. Herní svět je velký tak akorát. Bohužel občas budeme běhat sem a tam, vracet se na ta samá místa, ale to k rpg prostě patří. Svět je navíc propracovaný do detailu (přístav, farmy, skryté a originální jeskyně, hornické údolí, zamrzlá část..). Za zápory hry považuji trochu zdlouhavou a možná i příliš obtížnou likvidaci draků. Dnes už i grafiku. Pro někoho může být zápor obtížnost celé hry a napoak jednoduchost závěru hry.
+2
+6
−4
Pro: děj, propracovanost světa, temná atmosféra, guildy, řemesla, návaznost úkolů
Proti: občas hodně běhání sem a tam, jednoduchost závěrečné kapitoly, zdlouhavá likvidace draků