M&B je vynikající simulace středověkého života. Tedy alespoň těch zajímavějších věcí - boje, obchodování, boje, putování, válčení, boje, vraždění vesničanů, přepady karavan, vypalování vesnic a zabíjení. Také je jedna z her, které nálepka RPG jen kvůli přítomnosti levelování, spíše škodí.
Důvodem je absolutní volnost v rozhodování, pohybu, za což tvrdě zaplatila příběhová složka, která jednoduše chybí. Je to ale závažný problém?
Není. M&B rozhodně nepatří ke hrám, u kterých si odsedíte svých 30 hodin v kuse, odškrtnete a jdete dál. Hraní M&B pro dohrání je nejzásadnější, naprosto kritická chyba.
M&B je totiž o nárazovém hraní, kdy vás napadne, že by jste si mohl zkusit zahrát potulného rytíře, který vás po pěti, deseti hodinách omrzí a vy si příště (po týdnu, měsíci,...) rozhodnete prubnout princeznu stepy.
Mne nejvíce baví začátek - šarvátky mezi drobnými bandami, takže v případě, že už potřebuji sebou vláčet spíše četu než komando, dám novou hru a zkusím novou postavu.
Pravda je ovšem taková, že to není po technické stránce dokonalé. A teď nemluvím o grafice, která je sice dostačující, ale zanedbaná. Některé věci jsou řešeny dost podivně, interface zrovna nadšení nevzbuzuje a ještě bych mohl zmínit nějaké drobnosti, ale čert je vem.
Co ovšem dělá z M&B naprosto úžasně variabilní zábavu je snadná modovatelnost. Modifikací je neuvěřitelné množství, některé jen vylepšují nativní prostředí (Expanded Gameplay je úžasná věc vystavěná na native s přídechem realističnosti - můžete umřít - a také mírné fantasy - jako duch se snažit za pomocí šamanských kejklů znovu oživit). 1866 - je předělávka do westernového hávu s dostatečným množstvím novinek co se gameplaye týče a nakonec proč nezmínit třeba Star Wars mód, kde "jezdíte" ve vesmírných lodích a používáte lightsabery.
M&B není pro každého, ale doporučuji všem, kteří se chtějí bavit a nejde jim jen o další zářez na pažbě.
Důvodem je absolutní volnost v rozhodování, pohybu, za což tvrdě zaplatila příběhová složka, která jednoduše chybí. Je to ale závažný problém?
Není. M&B rozhodně nepatří ke hrám, u kterých si odsedíte svých 30 hodin v kuse, odškrtnete a jdete dál. Hraní M&B pro dohrání je nejzásadnější, naprosto kritická chyba.
M&B je totiž o nárazovém hraní, kdy vás napadne, že by jste si mohl zkusit zahrát potulného rytíře, který vás po pěti, deseti hodinách omrzí a vy si příště (po týdnu, měsíci,...) rozhodnete prubnout princeznu stepy.
Mne nejvíce baví začátek - šarvátky mezi drobnými bandami, takže v případě, že už potřebuji sebou vláčet spíše četu než komando, dám novou hru a zkusím novou postavu.
Pravda je ovšem taková, že to není po technické stránce dokonalé. A teď nemluvím o grafice, která je sice dostačující, ale zanedbaná. Některé věci jsou řešeny dost podivně, interface zrovna nadšení nevzbuzuje a ještě bych mohl zmínit nějaké drobnosti, ale čert je vem.
Co ovšem dělá z M&B naprosto úžasně variabilní zábavu je snadná modovatelnost. Modifikací je neuvěřitelné množství, některé jen vylepšují nativní prostředí (Expanded Gameplay je úžasná věc vystavěná na native s přídechem realističnosti - můžete umřít - a také mírné fantasy - jako duch se snažit za pomocí šamanských kejklů znovu oživit). 1866 - je předělávka do westernového hávu s dostatečným množstvím novinek co se gameplaye týče a nakonec proč nezmínit třeba Star Wars mód, kde "jezdíte" ve vesmírných lodích a používáte lightsabery.
M&B není pro každého, ale doporučuji všem, kteří se chtějí bavit a nejde jim jen o další zářez na pažbě.
Pro: Volnost, různorodost postav, spousty zajímavých modů
Proti: Jisté technologické nedostatky