Zkusím se přenést do roku 2000 a vypsat mé dojmy s touhle vychvalovanou hrou:
• Opravdu propracovaný a logicky vyplývající děj, který hráč ovlivní. Sice to jsou maličkosti (ten zemře, ten povýší, toho nechám...), ale ta možnost tu stále je.
• Nutnost číst deník, maily a pamatovat si některé kódy, které pak hráč ručně vepíše. Tohle jsem v žádné hře zatím nenašel. Konečně!
• Přestože je tu komunikátor, který hráče naviguje a dělá společníka na cestách, většinu zásadních rozhodnutí dělá samotný hráč, aniž by to bylo hned jasné. A to donutí pátrat po nových možnostech.
• Pojetí ,,agentího" tématu. Varianty obcházení zabezpečení, zneškodňování protivníků atd.
• Rozšíření sebe sama (každé výborně poslouží) a modifikace zbraní.
• Sniper. Moje úchylka, ale obávám se, že díky ní se pro mě hra stala o hodně záživnější (ne li klíčová). Ze začátku fuška, ke konci (s tunou investovaných modifikací a dovednostních bodů) hotová lahoda. U střílení ze střech jsem slintal.
• Vyvážený počet nábojů mě nutil šetřit, využívat ostatní zbraně a prozkoumávat nejrůznější lokace.
• Hong Kong. V kombinaci s hudbou a vzpomínkami na staré 3D akce (např. Shadow Warrior) opravdu silná atmosféra.
• Propojení prvků RPG a akční FPS. Milovníci RPG si užijí taktizování a vypiplávání postavy stejně tak, jako zastánci kvalitní akce. Já si užíval oboje.
• Hudební doprovod. Zpočátku mě nijak nezaujala (i když to už je známka nelíbivé kvality), časem se do ní ale hráč zaposlouchá a utvoří si s herním prostředím silnou vazbu. Výborná elektronika hodící se do světa cyberpunku.
• JC. Hlavní postava má díky dialogům něco do sebe. Solidně jsem se zasmál.
• Cca 20 hodiny hry.
• Jednoduchý a čistý interface.
∙ Přestože je kladen důraz na možnosti obejití ochranných systémů a podobně (a na rok 2000 je dost slušný), některé AI by potřebovaly ještě trochu doladit. Třeba poplach když se na kameře cokoliv hne (i bedna nebo mrtvý voják), NPC nereaguje, když se mu za zády po průstřelu lebky zhroutí společník, nebo najde čerstvou mrtvolu, občas jsem stál tváří v tvář protivníkovi a chvíli čekal, než se vůbec zorientoval (nanomeč je v tomto případě ideální šetřič nábojů...)
∙ Noc při měsíčku dělá agentí praktiky ještě tajnější, ale klidně bych uvítal i misi za denního světla.
∙ Pravda, na rok 2000 téměř revoluční 3D, ale textury (obličejů hlavně) šílené.
◦ První mise odkrývají možnosti, které pak postupně omrzují a mise se táhnou. Musel jsem se sakra překonávat, dokud jsem nedorazil do Hong Kongu s hromadou nových dovedností a upgradů. Pak už hra svižně frčí.
◦ V celé hře je cca 30 opakujících se předmětů. Rozsekávání beden se stává nucenou rutinou.
◦ Hackování moc jednoduché.
◦ Nemožnost prodeje věcí z inventáře.
◦ 3 možnosti závěru ovlivní jen konečné rozhodnutí.
◦ Závěrečný boss nebo nějaké vyvrcholení při spojení s Heliosem chybí. A tak dlouho jsem si na něj šetřil náboje.
• Opravdu propracovaný a logicky vyplývající děj, který hráč ovlivní. Sice to jsou maličkosti (ten zemře, ten povýší, toho nechám...), ale ta možnost tu stále je.
• Nutnost číst deník, maily a pamatovat si některé kódy, které pak hráč ručně vepíše. Tohle jsem v žádné hře zatím nenašel. Konečně!
• Přestože je tu komunikátor, který hráče naviguje a dělá společníka na cestách, většinu zásadních rozhodnutí dělá samotný hráč, aniž by to bylo hned jasné. A to donutí pátrat po nových možnostech.
• Pojetí ,,agentího" tématu. Varianty obcházení zabezpečení, zneškodňování protivníků atd.
• Rozšíření sebe sama (každé výborně poslouží) a modifikace zbraní.
• Sniper. Moje úchylka, ale obávám se, že díky ní se pro mě hra stala o hodně záživnější (ne li klíčová). Ze začátku fuška, ke konci (s tunou investovaných modifikací a dovednostních bodů) hotová lahoda. U střílení ze střech jsem slintal.
• Vyvážený počet nábojů mě nutil šetřit, využívat ostatní zbraně a prozkoumávat nejrůznější lokace.
• Hong Kong. V kombinaci s hudbou a vzpomínkami na staré 3D akce (např. Shadow Warrior) opravdu silná atmosféra.
• Propojení prvků RPG a akční FPS. Milovníci RPG si užijí taktizování a vypiplávání postavy stejně tak, jako zastánci kvalitní akce. Já si užíval oboje.
• Hudební doprovod. Zpočátku mě nijak nezaujala (i když to už je známka nelíbivé kvality), časem se do ní ale hráč zaposlouchá a utvoří si s herním prostředím silnou vazbu. Výborná elektronika hodící se do světa cyberpunku.
• JC. Hlavní postava má díky dialogům něco do sebe. Solidně jsem se zasmál.
• Cca 20 hodiny hry.
• Jednoduchý a čistý interface.
∙ Přestože je kladen důraz na možnosti obejití ochranných systémů a podobně (a na rok 2000 je dost slušný), některé AI by potřebovaly ještě trochu doladit. Třeba poplach když se na kameře cokoliv hne (i bedna nebo mrtvý voják), NPC nereaguje, když se mu za zády po průstřelu lebky zhroutí společník, nebo najde čerstvou mrtvolu, občas jsem stál tváří v tvář protivníkovi a chvíli čekal, než se vůbec zorientoval (nanomeč je v tomto případě ideální šetřič nábojů...)
∙ Noc při měsíčku dělá agentí praktiky ještě tajnější, ale klidně bych uvítal i misi za denního světla.
∙ Pravda, na rok 2000 téměř revoluční 3D, ale textury (obličejů hlavně) šílené.
◦ První mise odkrývají možnosti, které pak postupně omrzují a mise se táhnou. Musel jsem se sakra překonávat, dokud jsem nedorazil do Hong Kongu s hromadou nových dovedností a upgradů. Pak už hra svižně frčí.
◦ V celé hře je cca 30 opakujících se předmětů. Rozsekávání beden se stává nucenou rutinou.
◦ Hackování moc jednoduché.
◦ Nemožnost prodeje věcí z inventáře.
◦ 3 možnosti závěru ovlivní jen konečné rozhodnutí.
◦ Závěrečný boss nebo nějaké vyvrcholení při spojení s Heliosem chybí. A tak dlouho jsem si na něj šetřil náboje.
Pro: Promakaný děj | Odstřelovač | Variabilita plnění misí | Kombinace RPG a akčního FPS
Proti: Začátek úmorný | Repetetivní předměty | Občas nedodělané AI NPC