Princip spočívá v přežití kooperující 6ti členné jednotky (dle nastavení serveru 1-32 členné, ale většina map je balancována pro 6 hráčů) 4-10ti náběhů sílících nepřátelských vln.
Deset kol hry trvá asi hodinu. Za zabíjení příšer a přežití vlny dostanete peníze, jež je možné v obchůdku směnit po každém kole za účinnější zbraně. Když v průběhu kola zemřete, lze jen napjatě sledovat, zda kolo zbytek týmu zvládne, popřípadě kibicovat pomocí ingame hlasové či písemné komunikace. Smrtí ovšem přijdete o zbraně, které nutně potřebujete k likvidaci stále silnějších druhů nepřátel. Životy druhů nepřátel se přitom odvíjí podle počtu hráčů. Když se tedy nestaráte o své spoluhráče a necháte je ve štychu, nemá váš tým šanci uspět, protože tým nesílí dostatečně.
***Záchrana postav spoluhráčů (v kraním případě i za cenu života vlatní postavy) v neustále se měnící situaci na bojišti je alespoň pro mě hlavní hratelnostní prvek.***
U Killing Floor se extrémně často objevuje moment HRY NA HRANĚ - to je čas, kdy musíte vynaložit veškeré úsilí, abyste se ve hře dostali dál a i tak to zvládnete úplně tesně.. a ostatní to zvládnou díky vám. Tyhle chvíle mi jako hráči přináší velké uspokojení. Spoluhráčům můžete pomáhat léčením, zbraněmi, penězmi, zavařením dveří a samozřejmě a zejména podpůrnou palbou.
Hra navíc obsahuje RPG prvky, každé povolání sbírá zkušenosti a jeho statistiky se zlepšují až do šesté úrovně. Zkušenost přibývá každému povolání za odlišnou činnost (Sharpshooter za headshoty, Medic za léčení etc.).
Hra obsahuje Bullet Time - zpomalení času, zde pojmenovaný jako Zed-Time.
Po technická stránce je hra dobře zvládnutá, problémem by mohla být dnes již zastaralá grafika, která ale dobře navozuje prostředí C-čkových hororů, a podle mě i zřídkavost úderné metalové hudby.
Příběh není podstatný, klasické klišé uniklého experimentu. U loadingů jednotlivých map si může hráč přečíst krátké povídání o tom, kterak se kompanie na místo dostala.
Většina serverů má vypnutý friendly fire. Hra je vývojovým týmem průběžně updatována. Komunita vyváří stále nové mapy. Hratelnost podporuje sada několika desítek achievementů. Po půl roce hraní zvyšuji hodnocení na 90%. To, že hra dokáže zabavit půl roku je rozhodně klad.
Každá vlna obsahuje tužší druhy nepřátel, než vlna předchozí. Neprátelé se rekrutují z řad:
- pomalých Clot - slabá davová stvoření, která ale dokážou zadržet postavu na místě
- mrštných Cravler - pavoukovité žáby, nepříjemné ve větším množství
- rychlých Gorefast - středně silní protivníci
- neviditelných Stalker - slaboučké potvůrky, které budete proklínat, až je objevíte v zamýšlené únikové cestě
- nepříjemných Bloat - když vás ze své výšky pozvrací, bude to bolet a navíc budete špatně vidět
- Husk - jediná řadová jednotka se běžným střeleckým útokem, odolní ohni
- podpůrných Siren - svým křikem ve výseči před sebou rozostří vidění postav a způsobí výbuch třaskavé munice
- agilních Scrake - silní protivníci odolní výbušninám
- hrozivých Fleshpound - tank, na jehož sundání je třeba soustředit síly
Po poslední vlně přichází vždy střetnutí s původcem všeho zla - s Patriarchou. Patriarcha je silnější, má raketomet ("Everything seems so simple, ... when you have rocket launcher for an arm"), jehož zásah se rovná instantní smrti, kulomet, zdrcující útok na blízko a tři ozdravující injekce, pokud jej necháte zraněného prchnout. No a kdyby se to zdálo málo, umí se zneviditelnit.
Hráči pak mohou po každém kole přepínat své perky na ten, který jim zrovna vyhovuje a tak dále měnit zážitek celého týmu
- Berserk - zbraně na blízko a rychle běhá, slabšími nepříteli prochází jako nůž máslem, slabý vůči Crawler
- Firebug - plamenomet, vhodný na likvidaci tlačícího hejna slabých nepřátel a udělování DoT všem potvorám v dosahu, slabý vůči Husk
- Commando - automatické pušky, vidí neviditelné, krátké zásobníky
- Sharpshooter - Headshots, dokáže i na velkou dálku zlikvidovat jakýkoliv problém, problém má když je obklopen nepřáteli nebo Siréna rozostří pohled
- Support - rychle zavařuje dveře, devastující avšak pomalá palba z brokovnic
- Demoman - Granátomety a miny, v současnosti asi nejsilnější perk, problém s nepřáteli na blízko
- Medic - rychle léči a běhá, slabý účinek zbraní
Každé povolání má svoji slabinu.
Nejčastejší chyby nových hráčů
- Nesprávné zvolení obtížnosti (easy 0-1, medium lvl 1-3, hard lvl 4-5, suicidal lvl 5-6)
- Na počátku lvl 0-1 běháte pomalu, sřílíte pomalu, zbraň se vám klepe a to vede k dojmu, že hra má špatné ovládání. Chce to ty první tři hry zvládnout.
- Nehažte si vlastní granáty a výbušniny jako miny pod nohy (vyjma fosforových granátů Firebug od lvl3)
- Lečte raději spoluhráče než sebe, účinnost je vyšší
- Sebrané zbraně můžete prodat, ovšem pozor, někdy se jedná o zbraně, které si koupil a odložil k pozdějšímu použití jiný hráč!
- A na závěr to nejdůležitější - pohybujte se, komunikujte a chovejte se jako tým, v boji i u obchodníka (peníze hodíte pomocí klávesy B, zbraň pomocí zpětného lomítka).
Dnes 2011-03-08 01:43, po 373 herních hodinách jsem získal sedmý a poslední perk level 6. Byla to spousta času a spousta srandy a doufám, že už se ke hře nevrátím :)
Deset kol hry trvá asi hodinu. Za zabíjení příšer a přežití vlny dostanete peníze, jež je možné v obchůdku směnit po každém kole za účinnější zbraně. Když v průběhu kola zemřete, lze jen napjatě sledovat, zda kolo zbytek týmu zvládne, popřípadě kibicovat pomocí ingame hlasové či písemné komunikace. Smrtí ovšem přijdete o zbraně, které nutně potřebujete k likvidaci stále silnějších druhů nepřátel. Životy druhů nepřátel se přitom odvíjí podle počtu hráčů. Když se tedy nestaráte o své spoluhráče a necháte je ve štychu, nemá váš tým šanci uspět, protože tým nesílí dostatečně.
***Záchrana postav spoluhráčů (v kraním případě i za cenu života vlatní postavy) v neustále se měnící situaci na bojišti je alespoň pro mě hlavní hratelnostní prvek.***
U Killing Floor se extrémně často objevuje moment HRY NA HRANĚ - to je čas, kdy musíte vynaložit veškeré úsilí, abyste se ve hře dostali dál a i tak to zvládnete úplně tesně.. a ostatní to zvládnou díky vám. Tyhle chvíle mi jako hráči přináší velké uspokojení. Spoluhráčům můžete pomáhat léčením, zbraněmi, penězmi, zavařením dveří a samozřejmě a zejména podpůrnou palbou.
Hra navíc obsahuje RPG prvky, každé povolání sbírá zkušenosti a jeho statistiky se zlepšují až do šesté úrovně. Zkušenost přibývá každému povolání za odlišnou činnost (Sharpshooter za headshoty, Medic za léčení etc.).
Hra obsahuje Bullet Time - zpomalení času, zde pojmenovaný jako Zed-Time.
Po technická stránce je hra dobře zvládnutá, problémem by mohla být dnes již zastaralá grafika, která ale dobře navozuje prostředí C-čkových hororů, a podle mě i zřídkavost úderné metalové hudby.
Příběh není podstatný, klasické klišé uniklého experimentu. U loadingů jednotlivých map si může hráč přečíst krátké povídání o tom, kterak se kompanie na místo dostala.
Většina serverů má vypnutý friendly fire. Hra je vývojovým týmem průběžně updatována. Komunita vyváří stále nové mapy. Hratelnost podporuje sada několika desítek achievementů. Po půl roce hraní zvyšuji hodnocení na 90%. To, že hra dokáže zabavit půl roku je rozhodně klad.
Každá vlna obsahuje tužší druhy nepřátel, než vlna předchozí. Neprátelé se rekrutují z řad:
- pomalých Clot - slabá davová stvoření, která ale dokážou zadržet postavu na místě
- mrštných Cravler - pavoukovité žáby, nepříjemné ve větším množství
- rychlých Gorefast - středně silní protivníci
- neviditelných Stalker - slaboučké potvůrky, které budete proklínat, až je objevíte v zamýšlené únikové cestě
- nepříjemných Bloat - když vás ze své výšky pozvrací, bude to bolet a navíc budete špatně vidět
- Husk - jediná řadová jednotka se běžným střeleckým útokem, odolní ohni
- podpůrných Siren - svým křikem ve výseči před sebou rozostří vidění postav a způsobí výbuch třaskavé munice
- agilních Scrake - silní protivníci odolní výbušninám
- hrozivých Fleshpound - tank, na jehož sundání je třeba soustředit síly
Po poslední vlně přichází vždy střetnutí s původcem všeho zla - s Patriarchou. Patriarcha je silnější, má raketomet ("Everything seems so simple, ... when you have rocket launcher for an arm"), jehož zásah se rovná instantní smrti, kulomet, zdrcující útok na blízko a tři ozdravující injekce, pokud jej necháte zraněného prchnout. No a kdyby se to zdálo málo, umí se zneviditelnit.
Hráči pak mohou po každém kole přepínat své perky na ten, který jim zrovna vyhovuje a tak dále měnit zážitek celého týmu
- Berserk - zbraně na blízko a rychle běhá, slabšími nepříteli prochází jako nůž máslem, slabý vůči Crawler
- Firebug - plamenomet, vhodný na likvidaci tlačícího hejna slabých nepřátel a udělování DoT všem potvorám v dosahu, slabý vůči Husk
- Commando - automatické pušky, vidí neviditelné, krátké zásobníky
- Sharpshooter - Headshots, dokáže i na velkou dálku zlikvidovat jakýkoliv problém, problém má když je obklopen nepřáteli nebo Siréna rozostří pohled
- Support - rychle zavařuje dveře, devastující avšak pomalá palba z brokovnic
- Demoman - Granátomety a miny, v současnosti asi nejsilnější perk, problém s nepřáteli na blízko
- Medic - rychle léči a běhá, slabý účinek zbraní
Každé povolání má svoji slabinu.
Nejčastejší chyby nových hráčů
- Nesprávné zvolení obtížnosti (easy 0-1, medium lvl 1-3, hard lvl 4-5, suicidal lvl 5-6)
- Na počátku lvl 0-1 běháte pomalu, sřílíte pomalu, zbraň se vám klepe a to vede k dojmu, že hra má špatné ovládání. Chce to ty první tři hry zvládnout.
- Nehažte si vlastní granáty a výbušniny jako miny pod nohy (vyjma fosforových granátů Firebug od lvl3)
- Lečte raději spoluhráče než sebe, účinnost je vyšší
- Sebrané zbraně můžete prodat, ovšem pozor, někdy se jedná o zbraně, které si koupil a odložil k pozdějšímu použití jiný hráč!
- A na závěr to nejdůležitější - pohybujte se, komunikujte a chovejte se jako tým, v boji i u obchodníka (peníze hodíte pomocí klávesy B, zbraň pomocí zpětného lomítka).
Dnes 2011-03-08 01:43, po 373 herních hodinách jsem získal sedmý a poslední perk level 6. Byla to spousta času a spousta srandy a doufám, že už se ke hře nevrátím :)
Pro: balance, akčnost, kooperace, variabilita, prostoduchá zábava
Proti: někteří netýmoví a nevděční případně sprostí spoluhráči, grafika, prostoduchá zábava