Mass Effect 2 jsem velmi dlouho očekával, protože jednička byla výborná. Měl jsem z dvojky strach, že nedosáhne laťky nastavené prvním dílem. Strach byl ale zbytečný. Dvojka jedničku v mnoha ohledech překonává: je zábavnější, stabilnější, epičtější, příběhovější,...
Story dvojky začíná po událostech předchozího dílu. Normandie je na průzkumu, záhy je ale rozstřílena neznámým plavidlem. Drtivá většina útok nepřežije, včetně Sheparda. Přeživší se vrátí do svých domovů, ale netuší, že Sheparda oživí společnost Cerberus s tajemným Záhadným v čele. Tímto Shepard odchází z Aliance a nedobrovolně se připojuje ke Cerberu. Dostává nový a hlavně vylepšený model lodi Normandie - Normandy SR2. K práci jsou mu přiděleni dva kolegové - Jacob a Miranda (mimochodem dabována a vytvořena podle herečky Yvonne Strahovski, jedné z nejkrásnějších žen, co znám). Na hře se podíleli velmi kvalitní dabéři a je to znát.
První úkol je shromáždit celou posádku a poté vyrazit na velkou misi proti kolektorům. Tady mě zarazila podivná stavba příběhu. Ten je sice naprosto bravůrně vymyšlený, ale celé to je vlastně jen o shromáždění celé posádky a závěrečná mise je jen tak spíše kratší vyvrcholení. Systém dialogů je stejný jako v předchozím díle. Rozhovory jsou ale mnohem dynamičtější a celkově více za pohybu. Druhý díl je i o mnoho temnější, než díl předchozí, ale ničemu to nevadí. Humoru je zde stále dostatek a špičková atmosféra zůstává.
Akční složka hry je vylepšená. Teď už Shepard má pouze jedno brnění, které si může vylepšovat ve své kajutě. K tomu pár zbraní ke každému typu. Odpadá tím zasviněnost inventáře, které mě tolik otravovalo v jedničce. Ve dvojce se už nehraje na přehřívání, ale na náboje. Ty se válí všude po "akčních" lokacích. Přestřelky jsou o mnoho zábavnější než minule. K tomu lze u každé postavy vylepšovat biotické schopnosti jako warp, singularita atp...
Ve dvojce odpadává přistávání na planetách. To nahrazuje orbitální sken, který odhalí anomálie. Na těchto planetách lze přistát a plnit zde vedlejší úkoly. Jinak sken slouží ke sbírání surovin pomocí jednoduché (a hlavně po čase dost nudné) minihry. Ta je pro postup klíčová, protože na vylepšení lodi a zbraní jsou potřeba suroviny. Rozhodně doporučuju Normandy pořádně natunit, dosti to ovlivní závěrečnou misi.
Ve hře je ohromné množství vedlejších aktivit, jako je: nakupování zvířátek do své kajuty, sbíráni modelů lodí, flirtování s ostatními postavami,... K tomu se váže dost achievementů a určitě je doporučuju před hraním projet. Já osobně jich na první zahrátí zvládl okolo 95%, což je naprosto perfektní.
Graficky je Mass Effect 2 výborný, také konečně naprosto stabilní a kdo by to byl řekl, méně náročný na HW jak jednička. Tleskám, klobouk dolu.
Mimochodem, pro prodloužení herní doby doporučuju zakoupit všechna DLC. Bez nich je Mass Effect 2 poloviční hra!
Mass Effect 2 je špička žánru a každý, kdo je fanouškem sci-fi a akce s prvky RPG by ji neměl minout. Pro mě se vesmír z ME definitivně stává nejlepším vědeckofantastíckým universem v historii PC her... 97% A už se těším na trojku...
Story dvojky začíná po událostech předchozího dílu. Normandie je na průzkumu, záhy je ale rozstřílena neznámým plavidlem. Drtivá většina útok nepřežije, včetně Sheparda. Přeživší se vrátí do svých domovů, ale netuší, že Sheparda oživí společnost Cerberus s tajemným Záhadným v čele. Tímto Shepard odchází z Aliance a nedobrovolně se připojuje ke Cerberu. Dostává nový a hlavně vylepšený model lodi Normandie - Normandy SR2. K práci jsou mu přiděleni dva kolegové - Jacob a Miranda (mimochodem dabována a vytvořena podle herečky Yvonne Strahovski, jedné z nejkrásnějších žen, co znám). Na hře se podíleli velmi kvalitní dabéři a je to znát.
První úkol je shromáždit celou posádku a poté vyrazit na velkou misi proti kolektorům. Tady mě zarazila podivná stavba příběhu. Ten je sice naprosto bravůrně vymyšlený, ale celé to je vlastně jen o shromáždění celé posádky a závěrečná mise je jen tak spíše kratší vyvrcholení. Systém dialogů je stejný jako v předchozím díle. Rozhovory jsou ale mnohem dynamičtější a celkově více za pohybu. Druhý díl je i o mnoho temnější, než díl předchozí, ale ničemu to nevadí. Humoru je zde stále dostatek a špičková atmosféra zůstává.
Akční složka hry je vylepšená. Teď už Shepard má pouze jedno brnění, které si může vylepšovat ve své kajutě. K tomu pár zbraní ke každému typu. Odpadá tím zasviněnost inventáře, které mě tolik otravovalo v jedničce. Ve dvojce se už nehraje na přehřívání, ale na náboje. Ty se válí všude po "akčních" lokacích. Přestřelky jsou o mnoho zábavnější než minule. K tomu lze u každé postavy vylepšovat biotické schopnosti jako warp, singularita atp...
Ve dvojce odpadává přistávání na planetách. To nahrazuje orbitální sken, který odhalí anomálie. Na těchto planetách lze přistát a plnit zde vedlejší úkoly. Jinak sken slouží ke sbírání surovin pomocí jednoduché (a hlavně po čase dost nudné) minihry. Ta je pro postup klíčová, protože na vylepšení lodi a zbraní jsou potřeba suroviny. Rozhodně doporučuju Normandy pořádně natunit, dosti to ovlivní závěrečnou misi.
Ve hře je ohromné množství vedlejších aktivit, jako je: nakupování zvířátek do své kajuty, sbíráni modelů lodí, flirtování s ostatními postavami,... K tomu se váže dost achievementů a určitě je doporučuju před hraním projet. Já osobně jich na první zahrátí zvládl okolo 95%, což je naprosto perfektní.
Graficky je Mass Effect 2 výborný, také konečně naprosto stabilní a kdo by to byl řekl, méně náročný na HW jak jednička. Tleskám, klobouk dolu.
Mimochodem, pro prodloužení herní doby doporučuju zakoupit všechna DLC. Bez nich je Mass Effect 2 poloviční hra!
Mass Effect 2 je špička žánru a každý, kdo je fanouškem sci-fi a akce s prvky RPG by ji neměl minout. Pro mě se vesmír z ME definitivně stává nejlepším vědeckofantastíckým universem v historii PC her... 97% A už se těším na trojku...
Pro: příběh, epičnost, Bioware rukopis, hratelnost, opravdu zábavné vedlejší mise, mise na kolektorské lodi, hromada různých detailů, nehorázně sexy Miranda,
Proti: po čase skenování, občas trošku leveldesign