HAWX se mi na disku válel docela dlouho. Jelikož letecké simulátory moc nehraji, nechtělo se mi o něj. Nakonec mě ale zburcoval bratranec, že to jde hrát v kooperaci a tak jsem se přenutil. Zapli jsme Tunngle a už to jelo.
Ve hře je 19 misí. Každá zabere okolo 15 minut, což je nějakým slabších 5 hodin hraní čistého času. To by odpovídalo, protože nám kampaň vydržela na 2 večery. A úplně by to stačilo, protože HAWX je sice hra zpočátku zábavná, ale později velmi stereotypní. Úkoly se opakují, vždy je to jen o destrukci nebo o ochraně někoho. V SP by mě to možná ani nebavilo, ale v Coop režimu je to docela jiné kafe. Je docela sranda se takticky domlouvat (Skype) a přitom válčit. Hlavně u defenzivních misí je nutná kooperace (obtížnost a počet letadel závisí na tom, kolik je ve hře hráčů). Právě díky multiplayeru jsme si oba HAWXe užili.
U hry mi vadila hodně statická kamera za letadlem, která tlumila akční požitek. Na druhou stranu byl zase dobrý přehled nad situací. Ovládání je intuitivní a není potřeba myši. Na výběr je obrovská škála stíhaček a letadel - od klasických F16ek až po takové té hypermoderní letouny neviditelné radarem (název si už fakt nevybavuju).
Graficky je HAWX velmi solidní. Engine je stabilní a velmi optimalizovaný. Satelitní snímky GeoEye jsou z výšky ostré (při nízkém letu už to není žádná sláva) a troufám si říci, že HAWX má nejlepší grafiku v celé historii leteckých her (tedy v době vydání). Některé bitvy jsou doslova epické: vzpomínám na leteckou řežbu nad Washingtonem, nebo bitvu o Rio de Janeiro. Nebo také obrana námořní flotily v zátoce, kde nepřítel útočil ze tří stran a tedy kooperace byla opravdu nutností. Škoda, že občas padalo spojení. Holt osud... :) ... a nebo blbej net. Poslední mise mě zklamala svou jednoduchostí, krátkosti a faktem, že byla určena pouze pro jednoho hráče. Teda dala se hrát v coopu, ale druhý hráč neměl prakticky co dělat.
Přes počáteční nechuť me HAWX docela bavil. Škoda, že skončil poměrné brzo. A větší rozmanitost v úkolech by taky pomohla. Za zmínku ještě stojí solidní česká lokalizace. 75% (bez kooperace bych 20% ubral)
Ve hře je 19 misí. Každá zabere okolo 15 minut, což je nějakým slabších 5 hodin hraní čistého času. To by odpovídalo, protože nám kampaň vydržela na 2 večery. A úplně by to stačilo, protože HAWX je sice hra zpočátku zábavná, ale později velmi stereotypní. Úkoly se opakují, vždy je to jen o destrukci nebo o ochraně někoho. V SP by mě to možná ani nebavilo, ale v Coop režimu je to docela jiné kafe. Je docela sranda se takticky domlouvat (Skype) a přitom válčit. Hlavně u defenzivních misí je nutná kooperace (obtížnost a počet letadel závisí na tom, kolik je ve hře hráčů). Právě díky multiplayeru jsme si oba HAWXe užili.
U hry mi vadila hodně statická kamera za letadlem, která tlumila akční požitek. Na druhou stranu byl zase dobrý přehled nad situací. Ovládání je intuitivní a není potřeba myši. Na výběr je obrovská škála stíhaček a letadel - od klasických F16ek až po takové té hypermoderní letouny neviditelné radarem (název si už fakt nevybavuju).
Graficky je HAWX velmi solidní. Engine je stabilní a velmi optimalizovaný. Satelitní snímky GeoEye jsou z výšky ostré (při nízkém letu už to není žádná sláva) a troufám si říci, že HAWX má nejlepší grafiku v celé historii leteckých her (tedy v době vydání). Některé bitvy jsou doslova epické: vzpomínám na leteckou řežbu nad Washingtonem, nebo bitvu o Rio de Janeiro. Nebo také obrana námořní flotily v zátoce, kde nepřítel útočil ze tří stran a tedy kooperace byla opravdu nutností. Škoda, že občas padalo spojení. Holt osud... :) ... a nebo blbej net. Poslední mise mě zklamala svou jednoduchostí, krátkosti a faktem, že byla určena pouze pro jednoho hráče. Teda dala se hrát v coopu, ale druhý hráč neměl prakticky co dělat.
Přes počáteční nechuť me HAWX docela bavil. Škoda, že skončil poměrné brzo. A větší rozmanitost v úkolech by taky pomohla. Za zmínku ještě stojí solidní česká lokalizace. 75% (bez kooperace bych 20% ubral)
Pro: grafika, výprava, škála strojů, určitě kooperativní multiplayer, některé mise, opravdu vymakané herní mapy, optimalizace, solidní překlad
Proti: stereotypnost, příběh, až moc arkádové, statická kamera, poslední mise, nám občas padalo připojení, krátkost (?)