Jedi Outcast je hra značně rozporuplná - na jednu stranu nabízí vynikající souboje s mečem a silou ve velmi dobře zpracovaném Star Wars prostředí (ach ty epicky megalomanské interiéry), ale na druhou stranu je hrou nesmírně frustrující tím jak hloupě a uměle je v ní zvyšována obtížnost, a jak je svým nepřehledným level designem často zbytečně matoucí a zdlouhavá.
Jakoby zaspala někde v dobách prvního Dooma, kde také bylo dobrým zvykem otevřít důležité dveře jen po zmáčknutí anonymního tlačítka na opačné straně dosti složitého levelu aniž by na to hráče cokoli upozornilo, nechat ho řešit nelogické "rébusy" bez jediného slova vysvětlení, nebo utopit cestu dál do tmy.
A tak nezbývá nic jiného než zmateně pobíhat tam a zpátky, a zkoušet všechno metodou pokus-omyl. Což je ostatně často nutné i při nacházení různých pastí (neviditelných dokud hráče nezabijí), či v boji - ať už proti sniperům skrytým za hranicí viditelnosti, granátometčíkům stojícím hned za dvřemi, či celým skupinám nepřátel pravidelně nabíhajícím hráči do zad z míst kde už všechno zdárně vyčistil.
Věčná škoda takovýchto frustrujících a hloupých protivenství, bez nich by šlo o vynikající akci s překvapivě hutnou atmosférou, ve které dokonce i ty úvodní mise s konvenčními zbraněmi nejsou tak nezajímavé jak by se zprvu mohlo zdát.
Takto jde jen o méně povedenou přípravku na arkádovější, ale o poznání lepší a dotaženější Jedi Academy.
Jakoby zaspala někde v dobách prvního Dooma, kde také bylo dobrým zvykem otevřít důležité dveře jen po zmáčknutí anonymního tlačítka na opačné straně dosti složitého levelu aniž by na to hráče cokoli upozornilo, nechat ho řešit nelogické "rébusy" bez jediného slova vysvětlení, nebo utopit cestu dál do tmy.
A tak nezbývá nic jiného než zmateně pobíhat tam a zpátky, a zkoušet všechno metodou pokus-omyl. Což je ostatně často nutné i při nacházení různých pastí (neviditelných dokud hráče nezabijí), či v boji - ať už proti sniperům skrytým za hranicí viditelnosti, granátometčíkům stojícím hned za dvřemi, či celým skupinám nepřátel pravidelně nabíhajícím hráči do zad z míst kde už všechno zdárně vyčistil.
Věčná škoda takovýchto frustrujících a hloupých protivenství, bez nich by šlo o vynikající akci s překvapivě hutnou atmosférou, ve které dokonce i ty úvodní mise s konvenčními zbraněmi nejsou tak nezajímavé jak by se zprvu mohlo zdát.
Takto jde jen o méně povedenou přípravku na arkádovější, ale o poznání lepší a dotaženější Jedi Academy.
Pro: souboje s mečem, efektní a efektivní používání síly, atmosféra, jsou to Star Wars :)
Proti: bez návodu nehratelné, bez frenetického savování taktéž nehratelné - hraní metodou pokus-omyl, značně kolísavá úroveň zábavnosti