Pokračování jedné z mých nejoblíbenějších sérii, jejíž první díl jsem nedávno dohrál. Atmosféra je tu ještě o stupínek hutnější a zdánlivě opuštěné vesmírné plavidlo zdá být ještě temnější. Grafika doznala výrazného vylepšení a tak i dnes by neměl být problém se do hry ponořit na dlouhé dny. Záměrně píši dny (a noci), protože procházka po Von Braun vás zprostí veškerých aktivit a nezbude vám než System Shock 2 projet v co možná nejlepším případě na jeden zátah.
K SS2 jsem se dostal až po podobně koncipovaném Deus Ex, a tak jsem měl zažité mechanismy a mohl jsem se od prvních chvil soustředit na samotnou hru. První okamžiky po probuzení a následné zmatené probíháni a sledování posledních přeživších za sklem, kterým nijak nemůžete pomoct z jejich problémů, patří mezi nezapomenutelné okamžiky. V pozdějších fázích, kdy si na všechno okolo zvyknete, atmosféra trochu ztrácí a mění se na (i tak zábavné) vybíjení zombíe, opic, pavouků a další havěti, aby poslední patra lodi naprosto změnily design a důsledkem rozuzlení děje znovu vyhnaly hratelnost do nejvyšších pozic.
Kdo by neznal klasickou větu "Look at you hacker" od Shodan a s tím spojený vynikající dabing. Obecně celé ozvučení se povedlo na jedničku a tvoří až polovinu atmosféry. Příběh je dávkován skrze namluvené logy, což perfektně zapadá do konceptu hry a jejich čtení je zábavou samo o sobě.
Dle hodnocení lze zjistit, že System Shock 2 nemá žádné výrazné chyby a tak nelze než titul z konce 90. let doporučit. Legenda, kterou by si nikdo Sci-fi pozitivní neměl nechat ujít.
K SS2 jsem se dostal až po podobně koncipovaném Deus Ex, a tak jsem měl zažité mechanismy a mohl jsem se od prvních chvil soustředit na samotnou hru. První okamžiky po probuzení a následné zmatené probíháni a sledování posledních přeživších za sklem, kterým nijak nemůžete pomoct z jejich problémů, patří mezi nezapomenutelné okamžiky. V pozdějších fázích, kdy si na všechno okolo zvyknete, atmosféra trochu ztrácí a mění se na (i tak zábavné) vybíjení zombíe, opic, pavouků a další havěti, aby poslední patra lodi naprosto změnily design a důsledkem rozuzlení děje znovu vyhnaly hratelnost do nejvyšších pozic.
Kdo by neznal klasickou větu "Look at you hacker" od Shodan a s tím spojený vynikající dabing. Obecně celé ozvučení se povedlo na jedničku a tvoří až polovinu atmosféry. Příběh je dávkován skrze namluvené logy, což perfektně zapadá do konceptu hry a jejich čtení je zábavou samo o sobě.
Dle hodnocení lze zjistit, že System Shock 2 nemá žádné výrazné chyby a tak nelze než titul z konce 90. let doporučit. Legenda, kterou by si nikdo Sci-fi pozitivní neměl nechat ujít.
Pro: příběh, detaily v designu, grafika a zvuky, atmosféra
Proti: HW problémy