Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Witcher

  • PC 90
Zaklinac, jeste pred nekolika dny to pro me byla hra, o ktere jsem vedel ze existuje, kterou jsem kdysi kratce hral u kamarada (nejakou starsi verzi) a ktera se mi v te dobe, nyni uz nvm z jakeho duvodu, nelibila

nedavno jsem se vsak nudil a rozhodl jsem se, ze Zaklinace zkusim doma, kde budu mit dostatek casu tuto hru vyzkouset, po peti hodinove instalaci, kdy jsem neustale hledal na netu nejaky dalsi patche, preinstalovaval a ruzne upravoval, abych konecne hru dostal do "pojizdne" formy (vim, jsem lamka kdyz mi to trvalo tak dlouho :) ), jsem konecne zacal hrat a zacal odhalovat hrasu hry a zjistovat, proc zde ma takto vysoke hodnoceni

od zacatku se mi sice nelibilo, ze hlavni nepratele zaklinace jsou nestvury, obludy a podobne, radsi mam boj s lidmi, ale vzhledem k hezkemu spracovani me tento "osobni nedostatek :)" prestaval vadit a s chuti jsem pokracoval dal a dal

priznam se, ze misty mi vadilo, ze jsem se musel rozhodovat a nevedel jsem, jaky dopad muze a nemusi me rozhodnuti mit a zda to nejak ovlivni zbytek hry, to ze si kazdej casem musi vybrat, zda se prida na tu ci tu stranu chapu, kazdy vidi dobro a zlo trochu jinak a kazda strana bojuje za sve dobro a to je i zde, avsak, kdyz se v jednu chvili musi clovek rozhodnout, zda dite, ktere nekolikrat zachranil sveri do opatrovnictvi sve milenky (docela mocne carodejky, ktera me zachranila, ale z pribehu vypliva, nema uplne cisty umysly a nevim co od ni mam ocekavat) ci do opatrovnictvi jine milenky (coz je zase zdravotni sestra, u ktere by se to dite prvdepodobne melo lepe, ale nijak ho ochanit nedokaze) a jak bude reagovat druha, jen tak to v jednom rozhovoru prejde a pak bude delat jako ze nic a nebo uz pak se mnou mluvit nebude ??? toto mi do her nesedi, jsem rad, ze postavy nejsou naradkovany a ty dobry a na ty zly, ale kazdej mela by byt nejaka moznost, jak si dopredu zjistit, co me rozhodnuti muze udelat a ne jen na blind neco vybrat a pak se mohlit, aby to nemelo opacnej vysledek, nez jsem chtel, nvm, mozna jsem jen moc zhyckanej

dalsi co me obcas prekvapilo je, ze se zde muze stat, ze 2 rozhovory mezi ruznymi lidmi se prohodi, ale hra na to nezareaguje - nejdriv jsem se domluvil s tim sefem banditu v klasterni ctvrti, ze nejsem clovek, kteryho na nej poslali, aby ho zabil a hned na to mi ho poslal zabit, takze 2 rozhovory se vyrusily a sef na me uz nechtel reagovat a ja ho mel zabit ikdyz jsem nechtel a byl jsem s nim domluvenej, ze ho usetrim

skoda urcite zemitosti a male dulezitosti talentu, netvorili nic duleziteho a kdyz jsi je doplnil jednou za nekolik levlu, tak to nevadilo a zas tak moc si jimi clovek nepomohl, kdyby zde byla nejaka moznost vydat se urcitym smerem (cesta carodeje, wara a podobne jako je v plno dalsich hrach, byl bych radsi)

i pres tyto rekl bych drobne chybky na krase zde vsak mame hru, ktera dokaze zaujmout svym pribehem, ktery nezustava jen na klasicke strohe bojove linii, ze clovek pokeca s tim, tim tim a tim, ty mu daji 5 ukolu a hned bezis vymlatit nekolik jeskyni kde tyto ukoly splnis, ale je to rozsizene o zajimava mista, kdy nejdes jen zabit nejakou priseru, ale jdes koupit flasky na oslavu, ci na oslave schanis tatarak pro princeznu, dale hra muze nabidnout zajimava vylepseni oproti jinym RPG (hodne se mi libilo sbirani karticek devcat, se kterymi se Geralt vyspal, zajimavy napad :) ) propracovany a zaroven velmi jednoduchy bojovy system, hezka grafika a dialogy, ktery si na nic nehrajou a vse je zde receno naplno a bez cenzury

Pro: pribeh, hlavni postava, grafika, karty

Proti: neviditelne hranice, nekolik postav opakovanych stale dokola, caste loadingy

+5 +12 −7