Mafia 2? = dlouhá ježdění, krátká akce
Mafia byla českou verzí GTA, takový náš Jiří Trnka vedle Disneye. Srovnávat ale mafia s mafia 2 je jako srovnavat Operaci Flashpoint s Call of duty (první mise mimochodem je jak kdyby jí vyráběli přímo autoři CoD).
Mafia 2 je v první řadě poněkud jiný žánr a to ryze lineární arkádová akce v na první pohled živém městě. Hra vytváří bohužel jen iluzi volného světa a spolu s velkým množstvím vynikajících detailů, týkajících se chování spoluobčanů a přítomnosti holubů, krys, koček apod. klame člověka o tom, že umělá inteligence je na novém levelu. Pravda je taková, že žádná vyjímečná živá interakce vás nečeká, vše je jen přesně nalinkovaná hra dolaďující hollywoodskou atmosféru např. když u policistů, kteří vašemu sousedovi vyyhrozuji, ze vykopnou dvere, zustanete dele, zjistite, ze po vyhruzce "posledni sance" zacne smycka dialogu od zacatku a vy jste zpet v Thrumen show plnych hercu a kulis. Stejne jako v Gta4 tu narážím na absenci mnohých vychytávek z jednicky - tramvaje, vlaky, vedlejší mise, bankovní vloupačky, oldschool závody, vyklánění z oken apod. Zůstali ovšem klasické mafiánské bugy, které mě naplnují nostalgii, ale když vás donutí opakovat misi, tak je to neprijemne. To, že hlavní hrdina neumí plavat, by se dalo tolerovat, vzhledem k tomu, že do vody díky nemoderním a všudekdeautořipotřebujícím neviditelným zdem se ani nedostanete. Dokonce díky nim nemáte ani šanci zabít se při seskoku z budovy apod. To jen na lineárnosti přidává. Při dalším srovnávání s konkurencí mi tu chybí více způsobů, jak vyhodit člověka z auta, případně majitel vztekle držící kliku, zatímco s ním auto smýká. Absenci kaskadérských kousků oželím, ale možnost vyskočit z auta za jízdy být mohla. Stejně jako při velkém strčení nedocílím spadnutí člověka na zem, tak při velkém nárazu autem také nejsem přesvědčen o realitě destrukce modelů. Příběh neni sice nijak originální, ale ve stylu Kmotra, Road to Perdition, nebo třeba Pulp fiction opravdu napínavý a zábavný. Škoda jen, že není delší. Pravda je, že celá hra jde dohrát za 10-11 hodin, s tím, že animace a přejezdy do postele po každé misy zaberou minimálně 70 procent a opravdové střílecí akce si člověk užije až na konci. Mise jsou sice originální, ale je jich málo a myslím, že žádná z nich nepřekonala mnoho památných misí z jedničky. Jasně, je tu spostu vylepšení, od grafiky až po ničení sloupů při přestřelce apod.. Hodnotím zábavu a stejně jako u CoD vysokou návykovost a navíc zde hraje roli i trocha toho vlastenectví.
Mafia byla českou verzí GTA, takový náš Jiří Trnka vedle Disneye. Srovnávat ale mafia s mafia 2 je jako srovnavat Operaci Flashpoint s Call of duty (první mise mimochodem je jak kdyby jí vyráběli přímo autoři CoD).
Mafia 2 je v první řadě poněkud jiný žánr a to ryze lineární arkádová akce v na první pohled živém městě. Hra vytváří bohužel jen iluzi volného světa a spolu s velkým množstvím vynikajících detailů, týkajících se chování spoluobčanů a přítomnosti holubů, krys, koček apod. klame člověka o tom, že umělá inteligence je na novém levelu. Pravda je taková, že žádná vyjímečná živá interakce vás nečeká, vše je jen přesně nalinkovaná hra dolaďující hollywoodskou atmosféru např. když u policistů, kteří vašemu sousedovi vyyhrozuji, ze vykopnou dvere, zustanete dele, zjistite, ze po vyhruzce "posledni sance" zacne smycka dialogu od zacatku a vy jste zpet v Thrumen show plnych hercu a kulis. Stejne jako v Gta4 tu narážím na absenci mnohých vychytávek z jednicky - tramvaje, vlaky, vedlejší mise, bankovní vloupačky, oldschool závody, vyklánění z oken apod. Zůstali ovšem klasické mafiánské bugy, které mě naplnují nostalgii, ale když vás donutí opakovat misi, tak je to neprijemne. To, že hlavní hrdina neumí plavat, by se dalo tolerovat, vzhledem k tomu, že do vody díky nemoderním a všudekdeautořipotřebujícím neviditelným zdem se ani nedostanete. Dokonce díky nim nemáte ani šanci zabít se při seskoku z budovy apod. To jen na lineárnosti přidává. Při dalším srovnávání s konkurencí mi tu chybí více způsobů, jak vyhodit člověka z auta, případně majitel vztekle držící kliku, zatímco s ním auto smýká. Absenci kaskadérských kousků oželím, ale možnost vyskočit z auta za jízdy být mohla. Stejně jako při velkém strčení nedocílím spadnutí člověka na zem, tak při velkém nárazu autem také nejsem přesvědčen o realitě destrukce modelů. Příběh neni sice nijak originální, ale ve stylu Kmotra, Road to Perdition, nebo třeba Pulp fiction opravdu napínavý a zábavný. Škoda jen, že není delší. Pravda je, že celá hra jde dohrát za 10-11 hodin, s tím, že animace a přejezdy do postele po každé misy zaberou minimálně 70 procent a opravdové střílecí akce si člověk užije až na konci. Mise jsou sice originální, ale je jich málo a myslím, že žádná z nich nepřekonala mnoho památných misí z jedničky. Jasně, je tu spostu vylepšení, od grafiky až po ničení sloupů při přestřelce apod.. Hodnotím zábavu a stejně jako u CoD vysokou návykovost a navíc zde hraje roli i trocha toho vlastenectví.
Pro: grafika, filmová atmosféra, systém odemykání zámků, možnost kradení všech typů aut od začátku, první a vězenska kapitola, zimni a letni verze mesta, systém životů, vliv na zraneni pri narazu, odkaz na první díl, zatím nejchytřejší policie ze všech her
Proti: mnoho kroků zpět, krátké, lineární, neukončený děj, otravné přejezdy, málo akce,vliv na zraneni pri narazu, nejotravnější policie ze všech her