Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 37 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space

  • PC 65
Na DS jsem se tešil hodně a dlouhou dobu. Hra pod hlavičkou EA(tfuj!) vypadala na poměry EA dost nemasově a tím pádem pro mne zajímavě, realita byla trochu víc eácká:(. Nemůžu říct, že by to byl vyloženě průser, ale ažtak mne nepotěšil, jak jsem doufal. Hra kopíruje nejvíce hry Doom III(nadpřirozené mrchy, častečně atmosferu, snaží se o "lekačky"), HL2("gravity gun",hrdinu, který necekne ani slovo) a Bioshock. Z posledně jmenovaného si toho bere opravdu hodně, tituly jsou si hodně podobné a krachují vpodstatě na tom samém. DS mohlo být minimálně o 2 třídy lepší hrou, potenciál byl obrovský, ale vše skončilo na půli cesty, ať už jde o celkové provedení, či nedomrlý a zmatenější příběh.

To co má být předností pro DS je atmosféra a strach z neustále pobíhající nemrtvé posádky USG Ishimura. Tady se to bohužel nepovedlo a to je velká škoda. Atmosféra ujde a v rámci možností ji není moc co vytknout. Ovšem strach? Tak to je chyba lávky. Hra je děsně předvídatelná, ale neskutečně! Přečetl jsem tuny o tom, jak to lidi hraji potmě večer a jak ze strachu ani nemůžou hrát, ani si upšouknout z těch nervů...já sebou neucukl za celou hru ani jednou(různé nabíhačky, skoky z ventilací,zezadu,zepředu,zboku-ne nejsou to žádné polohy) ani na konci a to mi přišlo líto, že se budu bát, na to sem se hodně těšil. Strach se totiž ztrácí v děsné světlosti hry. Se světlem to opravdu přehnali a tak ani není důvod se toho fousatého strejdy s vicero rukama, který by měl spíše dělat v KFC kuchyni, třeba obávat. A když už vejdu do zatemělé místnosti, se automaticky rozsvítí, wtf? :( Na každé zbrani je "baterka", tak na co ji sakra mám, když tam není žádná tma? Tady bobkovitosti DOOMa III nedosahla...

Nepřátel je dost a nejhorší(nejnepříjemnější) jsou ty malé plazící se smrkance a podobný plazící a smrkající/plivající bordel. Ze začátku je oddělování velká psina, ale pak dojde na nucený stereotyp - jedna nožka, druhá nožka(případně obě naráz) pak hedečka, případně ručičky. Tady bych uvítal více řezničiny, hlavně i s pilkou...třeba říznout kousek do pivásku, trochu se rozevře, začne z tama téct humus + nějaké ty střívka, nemluvě o dalších částech, to by byla teprve gastronomická mňamka :). Finální bosák je fajn, mohl být ale těžší...

Nevím, co získali tím, že postava nemluví, to prostě není HL, aby si tohle mohli domluvit, jelikož nepromluví ani ťuk, s vedlejšíma postavama(které také výrazné zrovna nejsou) se vpodstatě nesetká a hlavně ve hře není žádná animace, videjko(na druhou stranu to dotváří dojem), ale tady dochází k tomu stejnému, jako u Bioshocku - je to neosobní, hlavní hrdina nemá čím zaujmout, stejně tak vedlejší postavy. A potom, jak si Isaac sundá přilbu, jeho tvář je taky pěkně nezáživná, ještěže je to až na konci. Takže mi bylo celkem jedno, jestli mě nějaký strýc se sekýrkovou rukou strouhne nebo se udusím. Poradím všem co nehráli, nedívejte se na animovaný prequel před hrou, páč sem tak nějak věděl, o co jde a neztrácel jsem se. Tady se dalo taky rozhodně vymyslet více....a taky mne moc nebavilo skákat, jak si ženská pískla a jen neustále něco shánět nebo opravovat neustále posírající části lodě.

Leveldesign je dobrý, ale nemohl jsem se ubránit té těsnosti a tuneloidnosti. Navíc se recykluje prostředí a cestuje se na lokace již jednou navštívené. Hře chyběly haly nebo nějaké větší místnosti. Hra má vpodstatě hangár a můstek. Výhledy ven(vesmír, slunce, planetka, meteority) bylo jedno z toho nejlepšího ve hře, rád bych se koukal více, ale nebylo skoro kde, s čímž se váže i pohyb v bezravitačním prostoru. To jsem četl, že je tam člověk často. Tak sem se těšil, jak se budu venkem procházet a koukat na ta panoramata :). Ale kdeže! 80% úkonů v nulové gravitaci se odehrává v lodi. Chtěl to vesmír s tím spojené různé opravy a další úkony+semtam by vás chapadýlko zatahlo do lodi :). Hodně se tu i bojovalo a tento boj byl šíleně chaotický. Než sem dycky našel ty plivající morčata, tak to stálo něco otáčení.

DS má super grafiku a pohled z 3tí osoby na straně mi nevadil. Atmosféru podtrhují výborné zvuky. Zbraně jsou nevyvážené, v podstatě si vystačíte se základní + provazovkou a to bohatě stačí, zbytek je tak pro efekt...Upgradování + inventář potěší. Je zajímavé brát lékárničky/náboje z těl nekromorfů. Proč u sebe sekající a slintajíci choďosmrk má tyto věci? - to je jako žerou nebo co? :D Létající prostěradla nebyly taky domyšlené :). Kinezi sem používal jen tam, kde sem s něčím musel pohybovat, ať žije gravity gun mno, ale gameplayi to aspoň pomohlo.Na hře byly příjemné všudypřítomné hologramy - ať už různé ovládací panely nebo Isaacův inventář/úkolovník/mapa apod.

Hra má na dnešní poměr solidní délku, u mě 9:36h, ale uvítal bych i kratší. Hra mne na víc jak jednu kapitolu za den neupoutala, což bylo těch 30-50minut denně. Zklamala mne zpráva o tom, že DS2 má být akčnější na úkor lekaček. Po dohrání jedničky si ovšem říkám, že hře by to naopak mohlo pomoct, nabíhaní tun nemrtvého masa, více chapadýlek, pádů, létání, plavání v meziprostoru(ne jen přelétávat ze stěny na stěnu) vesmíru a bude to fajn změna. Nepředpokladám, že by třeba ve 3jce vylepšili koncept jedničky a hra by bylo konečně opravdu více ve tmě a konečně by došlo i na ten STRACH.

Ale i tak patří DS k nadprůměru a je tam, co kamarád Bioshock, škoda, že se nepoučil z jeho chyb, to by pak tu 80tku atakovat mohl...

Pro: grafika,zvuky, vyhled do širého vesmíru, konec, přechody mezi levely,hologramy,souboje(s gravitací)

Proti: pro mne nefunkční lekačky,žádná tma,tunel,hl.hrdina,vedlejší postavy,příběh měl na víc,zdlouhavé používání lékarniček v boji, nemožnost kvitovat přebíjení,ostatní zbraně,všudypřítomné nahrávání,absence videí,nechytne,málo vesmíru

+2 +11 −9