Musím říct, že Mafia II mi až tak do poloviny přišla vskutku výborná. Hra začne dynamicky, jste vhozeni do víru akce, samozřejmě s opodstatněným dějovým podkladem, všímáte si nádherné grafiky a stejně tak pěkného designu levelů, následně uvidíte město v zimě (což jsem si fakt hodně přál vidět od doby krátké ukázky zasněženého města GTA 3 v průběhu jedné mise ze San Andreas), jsou vám představeny další postavy a zkrátka je to tu, stará dobrá a přitom nová Mafie!
Časem se však začnou vyskytovat menší pihy na kráse. Začnu příběhem - zatímco první Mafie se inspirovala v Kmotrovi a Mafiánech, zde cítím největší inspiraci v seriálu The Sopranos, což je sice fajn, jenže děj je zde o poznání méně koherentní. V první Mafii byl vzestup a pád vybudován s chirurgickou přesností, tady by pár misí mohlo být zpřeházeno a my bychom nic nepoznali. Stále však jednoznačně palec nahoru pro Dana Vávru a kolektiv.
Město je prvotřídní ještě více, navíc po modernizaci aut se v něm parádně jezdí, už to není šourání se šedesátkou s tím, že do kopce vám to zpomalí na čtyřicet, transportovat se z místa na místo je tak záživné… Skoro jako v GTA… Ehm. Vzhledem k městu mi však chybí nějaká větší motivace pro jeho exploraci – nějaké vedlejší mise, série závodů, sbírání něčeho, co bude mít vztah k hratelnosti. Tady série GTA boduje na celé čáře a musím přiznat, že i ničení pořád těch samých stanovišť v Sabotérovi na tom bylo líp (že lze v Mafii sbírat Playboye jsem se dozvěděl až po dohrání hry… Pěkně děkuji).
Herní principy se téměř nezměnily, máme tu akorát nový systém kryti, který se mi hodně zamlouvá, hlavně proto, že působí realističtěji než střílení naslepo zpoza překážky v GTA 4. Ocenil bych však nějaké delší střílecí, nebo stealth pasáže jako byla např. vloupačka do trezoru či umístění bomby v hotelu z první Mafie, mise jsou zde sice vždy zábavné, avšak poněkud „stručné“. Čímž se dostávám k největšímu záporu a tím je herní doba. Hra dohrána za 9:48, to mi opravdu nejde do hlavy, autoři si dali tolik práce s pěkným, realistickým městem a ono to profičí kolem vás za dvě odpoledne a nezbyde ani hromádka popela v podobě extrémní jízdy…
Časem se však začnou vyskytovat menší pihy na kráse. Začnu příběhem - zatímco první Mafie se inspirovala v Kmotrovi a Mafiánech, zde cítím největší inspiraci v seriálu The Sopranos, což je sice fajn, jenže děj je zde o poznání méně koherentní. V první Mafii byl vzestup a pád vybudován s chirurgickou přesností, tady by pár misí mohlo být zpřeházeno a my bychom nic nepoznali. Stále však jednoznačně palec nahoru pro Dana Vávru a kolektiv.
Město je prvotřídní ještě více, navíc po modernizaci aut se v něm parádně jezdí, už to není šourání se šedesátkou s tím, že do kopce vám to zpomalí na čtyřicet, transportovat se z místa na místo je tak záživné… Skoro jako v GTA… Ehm. Vzhledem k městu mi však chybí nějaká větší motivace pro jeho exploraci – nějaké vedlejší mise, série závodů, sbírání něčeho, co bude mít vztah k hratelnosti. Tady série GTA boduje na celé čáře a musím přiznat, že i ničení pořád těch samých stanovišť v Sabotérovi na tom bylo líp (že lze v Mafii sbírat Playboye jsem se dozvěděl až po dohrání hry… Pěkně děkuji).
Herní principy se téměř nezměnily, máme tu akorát nový systém kryti, který se mi hodně zamlouvá, hlavně proto, že působí realističtěji než střílení naslepo zpoza překážky v GTA 4. Ocenil bych však nějaké delší střílecí, nebo stealth pasáže jako byla např. vloupačka do trezoru či umístění bomby v hotelu z první Mafie, mise jsou zde sice vždy zábavné, avšak poněkud „stručné“. Čímž se dostávám k největšímu záporu a tím je herní doba. Hra dohrána za 9:48, to mi opravdu nejde do hlavy, autoři si dali tolik práce s pěkným, realistickým městem a ono to profičí kolem vás za dvě odpoledne a nezbyde ani hromádka popela v podobě extrémní jízdy…