Po CoD5 bych od tohodle týmu moc nečekal, ale prakticky vzato jsem se u Black Ops bavil snad víc než u obou Modern Warfare her. I když musím uznat, že první Modern Warfare je po stránce gamedesignu o něco lépe zvládnutá, Black Ops si mě získaly díky zasazení do období Studené války - čili doby, ve které USA byly důležitou protiváhou Sovětskému Svazu - jejich absurdně obří armáda měla tudíž smysl a její aktivity nepůsobily jako samoúčelná masturbace. V příběhu jsem se navíc celkem dobře orientoval (což o posledním MoH nebo MW2, atd. říct nemůžu), a to navzdory tomu, že ústředním tématem je tu vymývání mozků, které má na srozumitelnost příběhu obvykle ještě horší vliv než cestování časem.
Rozmanitost je slovo, které se v souvislosti s Black Ops imho docela hodí - prostředí je nemálo a málokteré graficky zklame, různých zpestření běžné fps rutiny je tu taky dost a stejně tak zbraňový arzenál je nabitý atraktivními (= běžně nevídanými) kousky a technologickými novinkami své doby. Krom střílení rusů a vietnamců dostaneme příležitost odpravit i pár posledních nácků v kůži starého známého rusa.
Za zmínku určitě stojí grafika - MW2 jsem vnímal jako krok zpět, ale tady zase všechno vypadá hezky, hlavně práce se světlem a s particle efekty (ale i s kamerou a animacema a vůbec) opravdu dělá svoje. Výborně sedí i hudba.
Celé Black Ops má takový příjemný filmový feeling a nadsázku, a i když game design místama připomíná oldskoolové béčko, jako celek hra nepřestává bavit. Osobně si mě hra získala už v jedné z prvních misí - útěk z vězení, který je dost možná nejlepší misí vůbec - a hlavně pak jednou konkrétní částí, kde si s brokovnicí a motocyklem člověk nemůže nepřipadat jako terminátor :) (No a co že kopírujou, však je to sranda.) Konečně mě taky nějaká hra posadila do nejvíc awesome letadla na světě, i když zrovna tahle část - třebaže pojetím velmi originální - pro mě byla celkově spíš zklamáním.
Herní doba 5 a půl hodiny je sice krátká, ale v podstatě celkem hezky pasuje na vyprávění příběhu a dělá z kampaně příjemnou jednohubku, každopádně kupovat to za plnou cenu bez zájmu o mulťák by byla pěkná blbost.
Samozřejmě má ale Black Ops i řadu neduhů - v první řadě je to zpropadená zakrvácená "nic-kurva-nevidim" obrazovka jako indikátor zdraví a další v podstatě typický neduh po tuto sérii - totiž kombinace zakrvácené obrazovky a skriptování občas vyústí v situaci, kdy mám prostě pocit, že o tom, jestli přežiju, rozhoduje spíš náhoda. No a (tudíž) samozřejmě zdaleka ne všechny úseky jsou žůžo. MoH je teď každopádně zadupáno do země i "druhou ligou" Call of Duty.
Rozmanitost je slovo, které se v souvislosti s Black Ops imho docela hodí - prostředí je nemálo a málokteré graficky zklame, různých zpestření běžné fps rutiny je tu taky dost a stejně tak zbraňový arzenál je nabitý atraktivními (= běžně nevídanými) kousky a technologickými novinkami své doby. Krom střílení rusů a vietnamců dostaneme příležitost odpravit i pár posledních nácků v kůži starého známého rusa.
Za zmínku určitě stojí grafika - MW2 jsem vnímal jako krok zpět, ale tady zase všechno vypadá hezky, hlavně práce se světlem a s particle efekty (ale i s kamerou a animacema a vůbec) opravdu dělá svoje. Výborně sedí i hudba.
Celé Black Ops má takový příjemný filmový feeling a nadsázku, a i když game design místama připomíná oldskoolové béčko, jako celek hra nepřestává bavit. Osobně si mě hra získala už v jedné z prvních misí - útěk z vězení, který je dost možná nejlepší misí vůbec - a hlavně pak jednou konkrétní částí, kde si s brokovnicí a motocyklem člověk nemůže nepřipadat jako terminátor :) (No a co že kopírujou, však je to sranda.) Konečně mě taky nějaká hra posadila do nejvíc awesome letadla na světě, i když zrovna tahle část - třebaže pojetím velmi originální - pro mě byla celkově spíš zklamáním.
Herní doba 5 a půl hodiny je sice krátká, ale v podstatě celkem hezky pasuje na vyprávění příběhu a dělá z kampaně příjemnou jednohubku, každopádně kupovat to za plnou cenu bez zájmu o mulťák by byla pěkná blbost.
Samozřejmě má ale Black Ops i řadu neduhů - v první řadě je to zpropadená zakrvácená "nic-kurva-nevidim" obrazovka jako indikátor zdraví a další v podstatě typický neduh po tuto sérii - totiž kombinace zakrvácené obrazovky a skriptování občas vyústí v situaci, kdy mám prostě pocit, že o tom, jestli přežiju, rozhoduje spíš náhoda. No a (tudíž) samozřejmě zdaleka ne všechny úseky jsou žůžo. MoH je teď každopádně zadupáno do země i "druhou ligou" Call of Duty.