Opět jeden z letošních herních taháků, kdy se po 12 letech fandové dočkali pokračování jedné z nejznámějších progammingových RTS a jedné z nejvytrvalejších hraných multiplaerových strategií. Ale má smysl si hru pořídit pokud si chcete vychutnat jen zážitek pro singleplayer?
Svět Starcraftu se mi líbí tím že se hodně inspiroval ve světě Warhammeru 40K ( často je tento fakt zaměňován s tím že Warhammer 40K okopíroval Starcraft což ale nemožné z důvodu stáří deskové předlohy a doby jak už dlouho toto universum funguje) tudíž zde máme zajímavé tři frakce které netřeba fandům představovat ale pro pořádek si je připomene tajemnou a prastarou rasu Prottosů kteří disponují nejpokročilejší technologií, rasu Zergů živočichů kteří se řídí myslí úlu a fungují téměř jako jeden organismus s cílem převálcovat a zničit ostatní, a nakonec lidskou Federaci která má rozbroje uvnitř svého systému a její postupy nejsou pro každého. Zvláště ne pro starého známého Jima Raynora vůdce rebelů který je znám z prvního dílu, a také z knih které doporučuji přečíst.
Kampaň hry má pěkný styl prezentace děje a možnost mluvit se všemi důležitými členy posádky a zjištovat jejich osudy a slyšet co si myslí. Dále je zde velmi důležitý systém odměn az každou misi a to v podobě peněz, a výzkumných bodů. Díky kreditům se dají najmout žoldáci kteří dokáží silně přilozit ruku k dílu, ale hlavně každá jednotka může rozvést své schopnosti, zvýšit odolnost, dosah zbraní, účinnost střeliva atd… Výzkumné body zpřístupnují buď globální výhody jako automatickou težbu plynu, nebo postupné opravování budov či mechanických jednotek nebo přidají speciální jednotky či nové věže atd…
Blizzard měl vždy smysl pro detail, a i zde se to patřičně objevuje v rozmanitosti misí, kde správně vsadil na originální pojetí různých operací, kde se klasické stavění základny, budování armády a následné zničení nepřítele, ozvláštňuje tlakem například kdy se k hráči pomalu a jistě blíží ohěn, nebo když nepřítel prohledává důležité objekty na mapě atd… Je to zábavné a plní to svůj účel. Jinak se od prvního dílu mnohé nezměnilo, hratelnost je návyková, příběh dokáže zaujmout i když hráč již brzy tuší jak se to vyvine, ale zajímavostí je možnost se u tří operací rozhodnout jakou misi zvolíte, tudíž je celkem 29 misí což už je slušná řádka a pár večerů budete mít co dělat.
Grafický styl se mi líbí, hardwarová náročnost mi taktéž prijde adekvátní, hudba mě příjemně překvapila a anglický dabing je zvládnutý perfektně, a český si zde ani nedokáži představit. Závěrem tedy i pro hráče který se nechystá na online klání má nový Starcraft smysl, jen si trochu nedokáži přestavit s čím kromě nového kampaňě přijdou další pokračování.
Svět Starcraftu se mi líbí tím že se hodně inspiroval ve světě Warhammeru 40K ( často je tento fakt zaměňován s tím že Warhammer 40K okopíroval Starcraft což ale nemožné z důvodu stáří deskové předlohy a doby jak už dlouho toto universum funguje) tudíž zde máme zajímavé tři frakce které netřeba fandům představovat ale pro pořádek si je připomene tajemnou a prastarou rasu Prottosů kteří disponují nejpokročilejší technologií, rasu Zergů živočichů kteří se řídí myslí úlu a fungují téměř jako jeden organismus s cílem převálcovat a zničit ostatní, a nakonec lidskou Federaci která má rozbroje uvnitř svého systému a její postupy nejsou pro každého. Zvláště ne pro starého známého Jima Raynora vůdce rebelů který je znám z prvního dílu, a také z knih které doporučuji přečíst.
Kampaň hry má pěkný styl prezentace děje a možnost mluvit se všemi důležitými členy posádky a zjištovat jejich osudy a slyšet co si myslí. Dále je zde velmi důležitý systém odměn az každou misi a to v podobě peněz, a výzkumných bodů. Díky kreditům se dají najmout žoldáci kteří dokáží silně přilozit ruku k dílu, ale hlavně každá jednotka může rozvést své schopnosti, zvýšit odolnost, dosah zbraní, účinnost střeliva atd… Výzkumné body zpřístupnují buď globální výhody jako automatickou težbu plynu, nebo postupné opravování budov či mechanických jednotek nebo přidají speciální jednotky či nové věže atd…
Blizzard měl vždy smysl pro detail, a i zde se to patřičně objevuje v rozmanitosti misí, kde správně vsadil na originální pojetí různých operací, kde se klasické stavění základny, budování armády a následné zničení nepřítele, ozvláštňuje tlakem například kdy se k hráči pomalu a jistě blíží ohěn, nebo když nepřítel prohledává důležité objekty na mapě atd… Je to zábavné a plní to svůj účel. Jinak se od prvního dílu mnohé nezměnilo, hratelnost je návyková, příběh dokáže zaujmout i když hráč již brzy tuší jak se to vyvine, ale zajímavostí je možnost se u tří operací rozhodnout jakou misi zvolíte, tudíž je celkem 29 misí což už je slušná řádka a pár večerů budete mít co dělat.
Grafický styl se mi líbí, hardwarová náročnost mi taktéž prijde adekvátní, hudba mě příjemně překvapila a anglický dabing je zvládnutý perfektně, a český si zde ani nedokáži představit. Závěrem tedy i pro hráče který se nechystá na online klání má nový Starcraft smysl, jen si trochu nedokáži přestavit s čím kromě nového kampaňě přijdou další pokračování.
Pro: Svět Starcraftu, stylové mise, prezentace, animačky, vylepšování jednotek, velitelská loď, stará dobrá hratelnost
Proti: Zde se dočkáte pouze jedné kampaňě, rozkouskování hry na celé zakončení si nějaký rok počkáme