El Matadora jsem hrál někdy v době vydání a dost se mi líbil. Nedávno jsem si ho koupil v ABC za krásnou cenu 49 Kč, ale nějak se mi do něj nechtělo, neboť jsem se bál, že už nebude takový, jak si ho pamatuju. Tomu dopomáhaly í veskrze nízká hodnocení zde na DH. A obával jsem se zbytečně…
Příběh Matadora sice za moc nestojí, ale po hratelnostní stránce je to hra výborná. Levely jsou slušně nadesignované a skvěle graficky provedené. Důvod, proč mě tato hra bavila je právě v technických vychytávkách. Kulky se krásně odráží. Pokud zasáhnu nepřítele poblíž zdi, tak všude vystříkne krev, která je opravdu špičkově provedena. Po lokacích se válí různé sudy a jejich výbuchy taktéž vypadají moc pěkně. Další kapitolou je fyzika skla - sice tu nejsou žádné PhysX efekty, ale animace rozstřelení okna/výkladní skříně je hodně efektní. Možná to zní divně, ale právě tyto vychytávky na mě působí vždy velmi pozitivně a v El Matadoru je tohle všechno namixováno špičkově.
Ale abych jen nechválil. Grafika je sice moc hezká, ale docela zabugovaná. Občas někde poblikávají textury, u jedné kapitoly mi dokonce po loadnutí hry zmizela vždy část textur a proto bylo vhodné dát ji na jeden zátah, což není žádná sranda. Nepřátelé jsou až nerealisticky přesní a proto je obtížnost hry trochu vyšší. Stejně ale nechápu některé hráče, které hře vytýkají „přemrštěnou obtížnost“. Dle mého názoru je El Matador (na střední) o něco lehčí než Max Payne. A proč zmiňuju právě Maxe? Protože Matador má s touto hrou mnoho společného, skoro by se dalo říci, že jde o kopii. Počínaje skoro stejným HUDem, konče bullettimem. Ten jsem bohužel moc nevyužil, protože nepřátelé byli velmi přesní a přes to, že jsem byl v BT režimu. Pokud bych se měl vrátit k technické stránce, tak bych vyčetl v temnějších místnostech podivné barevné kostičky na zdech, ale netuším, jestli je to chyba u mé karty (hrál jsem na postarší záložní GF 6600 Turbo) nebo chyba hry. Pamatuju si ale, že když jsem Matadora hrál naposled (shodou okolností na předchozím PC s GF 6600 GT), bylo to tam taky. Dalším záporem je prolínaní zbraní s okolím a podivné pohyby hlavního hrdiny – nechápu proč je při skrčení pohyb stejně rychlý jako při běhu. Poslední věcí je dabing. Ten se mi také moc nelíbil. Za prvé se nepovedla synchronizace hlasu a animace. Za druhé dabing samotný je podivný. Nechápu proč DEA („dý-í-ej“) dabéři čtou jako „dea“. Nikdy jsem v češtině tuto výslovnost neslyšel (můžu se mýlit) a nechápu, proč to není přeloženo třeba jako „protidrogový“ anebo něco v tom smyslu.
Verdikt: Z mého komentáře možná opět vyzní, že jde o špatnou hru. Nene. El Matador je budget a taky by se jako budget měl brát. Hrál se mi velmi příjemně a docela je škoda, že konec přišel tak náhle (3-4 hodinky?). Jako protest proti nízkému průměrnému hodnocení jí dám o 5% více, než bych ji udělil původně. 85%
Příběh Matadora sice za moc nestojí, ale po hratelnostní stránce je to hra výborná. Levely jsou slušně nadesignované a skvěle graficky provedené. Důvod, proč mě tato hra bavila je právě v technických vychytávkách. Kulky se krásně odráží. Pokud zasáhnu nepřítele poblíž zdi, tak všude vystříkne krev, která je opravdu špičkově provedena. Po lokacích se válí různé sudy a jejich výbuchy taktéž vypadají moc pěkně. Další kapitolou je fyzika skla - sice tu nejsou žádné PhysX efekty, ale animace rozstřelení okna/výkladní skříně je hodně efektní. Možná to zní divně, ale právě tyto vychytávky na mě působí vždy velmi pozitivně a v El Matadoru je tohle všechno namixováno špičkově.
Ale abych jen nechválil. Grafika je sice moc hezká, ale docela zabugovaná. Občas někde poblikávají textury, u jedné kapitoly mi dokonce po loadnutí hry zmizela vždy část textur a proto bylo vhodné dát ji na jeden zátah, což není žádná sranda. Nepřátelé jsou až nerealisticky přesní a proto je obtížnost hry trochu vyšší. Stejně ale nechápu některé hráče, které hře vytýkají „přemrštěnou obtížnost“. Dle mého názoru je El Matador (na střední) o něco lehčí než Max Payne. A proč zmiňuju právě Maxe? Protože Matador má s touto hrou mnoho společného, skoro by se dalo říci, že jde o kopii. Počínaje skoro stejným HUDem, konče bullettimem. Ten jsem bohužel moc nevyužil, protože nepřátelé byli velmi přesní a přes to, že jsem byl v BT režimu. Pokud bych se měl vrátit k technické stránce, tak bych vyčetl v temnějších místnostech podivné barevné kostičky na zdech, ale netuším, jestli je to chyba u mé karty (hrál jsem na postarší záložní GF 6600 Turbo) nebo chyba hry. Pamatuju si ale, že když jsem Matadora hrál naposled (shodou okolností na předchozím PC s GF 6600 GT), bylo to tam taky. Dalším záporem je prolínaní zbraní s okolím a podivné pohyby hlavního hrdiny – nechápu proč je při skrčení pohyb stejně rychlý jako při běhu. Poslední věcí je dabing. Ten se mi také moc nelíbil. Za prvé se nepovedla synchronizace hlasu a animace. Za druhé dabing samotný je podivný. Nechápu proč DEA („dý-í-ej“) dabéři čtou jako „dea“. Nikdy jsem v češtině tuto výslovnost neslyšel (můžu se mýlit) a nechápu, proč to není přeloženo třeba jako „protidrogový“ anebo něco v tom smyslu.
Verdikt: Z mého komentáře možná opět vyzní, že jde o špatnou hru. Nene. El Matador je budget a taky by se jako budget měl brát. Hrál se mi velmi příjemně a docela je škoda, že konec přišel tak náhle (3-4 hodinky?). Jako protest proti nízkému průměrnému hodnocení jí dám o 5% více, než bych ji udělil původně. 85%
Pro: vyvážená hratelnost, pěkná grafika a variabilní prostředí, AI se výborně kryje a reaguje, efektní výbuchy a fyzika
Proti: délka hry, pár drobných technických nedostatků, AI je dokonale přesná, některé animace, cutscény a dabing, hudba pro masochisty (já ji musel po 5 minutách vypnout)