V dobách, kdy jsem ujížděl na Indiana Jonesovi, a pařil Infernal Machine, se objevila tato novinka a můj bohatší známý ji samozřejmě okamžitě musel mít. U něj jsem zahrál pár levelů a byl jsem ze hry nadšen. O to víc jsem se těšil na ET teď a jsem dost zklamán.
Emperor's Tomb je mixem mezi skákačkou (cca 35% hry) a rubačko-střílečkou (cca 60%) + nějaké ty minihry (5%). Na svou dobu oplývá slušnou grafikou, ale lokace mi stejně přišly takové prázdné, i s ohledem na věk. Příběh je béčkový a dává motivaci ke všemu tomu střílení skákání.
První složkou je již zmiňované střílení a mlácení. Střílení funguje na systému automatického zaměřování ne nepodobnému tomu z Tomb Raidera s tím rozdílem, že Indy opravdu není tak mrštný a tak se postupem času z toho stává rutina. Mlácení funguje dobře, jsou tu jakási komba a boje jsou tak variabilní. Obzvlášť mě bavilo vykopávat nepřátelům zbraně z rukou.
Druhou složkou je hopsání. To mě bavilo asi ze všeho nejvíc. Bohužel je Indy opravdu veliký nemotora a čas od času špatně doskočí a letí z plošinky dolů. Hra se rozděluje na checkpointy, které jsou od sebe povětšinou dost vzdálené. Často se mi stávalo, že kvůli bugu nebo zmatené kameře mi Indy skočil úplně jinam a to třeba i na poslední plošince před sejvem. Problémy s obtížností se ke konci ještě více stupňují. Obzvláště za příšernou pasáž považuji honičku s tankem, protože tam nejenže šlo o velmi přesné načasování skoku, ale také je tato část uzpůsobená primárně na gamepad a na klávesnici si Indy jednoduše dělal, co chtěl. Tento úsek jsem opakoval snad 30x (u gp nešlo nastavit ovládání). Jsem povětšinou klidný hráč, ale tentokráte stačila chvilka a klávesnice by prolétla oknem. Celkově je to ale se zábavností tak půl na půl. Někdy to byla až neskutečná zábava a někdy jedna veliká frustrace.
Pochválit musím soundtrack, který mixuje hudbu z filmové trilogie. Dále dávám malé bezvýznamné plus za zakomponování Prahy do příběhu hry. Komu vadí, že Pražský hrad vypadá jak Bradavice na útesu. Vrchol byl, že ji tvůrci nebyli schopni alespoň správně zakreslit do mapy. Už poněkolikáté vidím od američanů Prahu v Rakousku. Wtf?
Dále mi vadilo:
- mizení těl - to jsme ve 20. století nebo co?
- cukavé animace Indyho
- slabší dabing
- respawn nepřátel v některých pasážích
Verdikt: Emperor’s Tomb je velmi rozporuplná hra. Na jednu jsou tu úrovně velmi zábavné, ale pak jsou tu části nudné a frustrující. Takže ve výsledku je to spíše průměr. 60%
Emperor's Tomb je mixem mezi skákačkou (cca 35% hry) a rubačko-střílečkou (cca 60%) + nějaké ty minihry (5%). Na svou dobu oplývá slušnou grafikou, ale lokace mi stejně přišly takové prázdné, i s ohledem na věk. Příběh je béčkový a dává motivaci ke všemu tomu střílení skákání.
První složkou je již zmiňované střílení a mlácení. Střílení funguje na systému automatického zaměřování ne nepodobnému tomu z Tomb Raidera s tím rozdílem, že Indy opravdu není tak mrštný a tak se postupem času z toho stává rutina. Mlácení funguje dobře, jsou tu jakási komba a boje jsou tak variabilní. Obzvlášť mě bavilo vykopávat nepřátelům zbraně z rukou.
Druhou složkou je hopsání. To mě bavilo asi ze všeho nejvíc. Bohužel je Indy opravdu veliký nemotora a čas od času špatně doskočí a letí z plošinky dolů. Hra se rozděluje na checkpointy, které jsou od sebe povětšinou dost vzdálené. Často se mi stávalo, že kvůli bugu nebo zmatené kameře mi Indy skočil úplně jinam a to třeba i na poslední plošince před sejvem. Problémy s obtížností se ke konci ještě více stupňují. Obzvláště za příšernou pasáž považuji honičku s tankem, protože tam nejenže šlo o velmi přesné načasování skoku, ale také je tato část uzpůsobená primárně na gamepad a na klávesnici si Indy jednoduše dělal, co chtěl. Tento úsek jsem opakoval snad 30x (u gp nešlo nastavit ovládání). Jsem povětšinou klidný hráč, ale tentokráte stačila chvilka a klávesnice by prolétla oknem. Celkově je to ale se zábavností tak půl na půl. Někdy to byla až neskutečná zábava a někdy jedna veliká frustrace.
Pochválit musím soundtrack, který mixuje hudbu z filmové trilogie. Dále dávám malé bezvýznamné plus za zakomponování Prahy do příběhu hry. Komu vadí, že Pražský hrad vypadá jak Bradavice na útesu. Vrchol byl, že ji tvůrci nebyli schopni alespoň správně zakreslit do mapy. Už poněkolikáté vidím od američanů Prahu v Rakousku. Wtf?
Dále mi vadilo:
- mizení těl - to jsme ve 20. století nebo co?
- cukavé animace Indyho
- slabší dabing
- respawn nepřátel v některých pasážích
Verdikt: Emperor’s Tomb je velmi rozporuplná hra. Na jednu jsou tu úrovně velmi zábavné, ale pak jsou tu části nudné a frustrující. Takže ve výsledku je to spíše průměr. 60%
Pro: je to Indiana Jones, některé úrovně, veliký výběr zbraní, příběh, rychlé loadingy, pokus o Prahu, hádanky jsou většinou docela lehké, minihry - lanovka, jízda rikšou atp
Proti: neustále hledání špatně viditelné cesty, frustrující pasáže, bugy, občas ovládání a vzdálené checkpointy