Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty

  • PC 85
Call of Duty byla hrou, dalo by se říci, revoluční. Opravdu! Nenapadá mě jiné slovo. Po novátorském Medalu přišla tato nová značka, která od této doby nad MoH jasně vede.

V jádru je to vlastně směšně koridorová a tupá 3D střílečka, ale proč ji všichni tak zbožňují? No protože zpracovává válku naprosto kulervoucím způsobem. Atmosféra válečné vřavy je hodně silná, přesto ale dle mého názoru jsou v tomto ohledu novější díly série ještě o kus lepší. Nejde ani tak o grafiku a zvuky. Jde o to, že hráč zbytečně moc času stráví v interiérech a ty jsou prostě a jednoduše nudné.

Příběh hra nemá, ale není se proč zlobit, přeci jen jde o válečnou střílečku. Zbraní je hodně, živých terčů taky a tak není na nějaké vykecávání čas. Úkoly jsou vcelku různorodé, přeci jen bych ale prostředí občas trochu obzvláštnil. Zejména Stalingrad si o to vyloženě říkal.

Střílení funguje na jedničku. Díky absenci autohealu je CoD už i na střední obtížnost místy slušná výzva. Dabing je velmi povedený, američané mluví americkou angličtinou, britové s britským přízvukem a rusové zase s ruským. Hudba od Michaela Giacchina je taktéž perfektní a skvěle dolaďuje hrdinskou atmosféru celé hry.

Verdikt: Call of Duty byla ve své době přelomová, dnes již pouze skvělá, válečná akce. Vlastně ani nevím, proč to takhle pitvám, vždyť to stejně každý hrál. 85%

Památné herní momenty:
1. Prvotní seskok a majznutí pažbou po palici nicnetušícího močícího němčoura
2. Let letadlem a následné „přistání“
3. Bitva o most + hudba
4. Přehrada
5. Bitva o Stalingrad – legendární začátek Ruské kampaně a zároveň nejsilnější moment hry
6. Závěrečné vyvěšení vlajky

Pro: jednoduchý a přesto ve své době revoluční koncept, atmosféra, dabing a zvuky, wow momenty, skripty fungují skvěle

Proti: zbytečně moc interiérů, občas výstřelky v AI, vcelku krátké

+23 +24 −1