---SPOILER ALERT! V tomto komentáři jsou podrobněji rozebírány některé prvky hry, které sice za spoilery nepovažuju, ale citlivější hráči by možná mohli...---
DII-ED je 3D akční fantasy RPG v němž se hrdina ujímá role jednoho člena z elitního řádu "dragon slayerů" a je pro toto poslání velice dobře vybaven. Nabízí se mu přes 50 rozdílných dovedností/kouzel z tříd priesta, bojovníka, mága a lučištníka. V nich se může specializovat na jednu "školu" nebo používat které chce z každé. Každá tato dovednost jde v závislosti na levelu postavy vylepšit až na 15. úroveň pomocí skill bodů, které se získávají za každý level, ale dají se získat i jinak. Specialitkou je pak schopnost dragon slayerů čtení myšlenek, která vám umožní alternativní cesty plnění questů či nalézání skrýší a tajemství - to vše za investici zkušenostních bodů (a tedy pozdější dosažení dalšího levelu postavy).
V 95% RPG je váš hrdina z herního světa vystrčen ven - stává se jakýmsi nomádem nebo poutníkem, který bez domova putuje světem. Když už, tak vlastní někde jednu truhlu na uschování pár věcí, ve zřídkavých případech pak dokonce jeden malý kamrlík a to je vše. Ne tak v DII. Zde si hrdina pro sebe zabere gigantickou bitevní věž s více jak tuctem poddaných/zaměstnanců a vlastním trůnním sálem! Už tento fakt odliší DII od většiny ostatních RPG, ale tím jízda nekončí.
Hrdina je vybaven velice užitečným interface s přehledem všech dosažitelných dovedností, přehledným inventářem, užitečnou mapou do níž lze ukládat poznámky, je zde slušný přehled aktuálních úkolů a dokonce se zaznamenává posledních několik desítek rozhovorů nebo provedených akcí (udělená zranění, získané zkušenosti...). Inventář přináší dobrý přehled o aktuálně oblečeném vybavení a jeho vlivu na hrdinovy vlastnosti ovlivňující udělené zranění, množství zdraví a many, rezistence a odolnosti. Tyto vlastnosti si spolu s dovednostmi také můžete zvyšovat po dosažení dalšího levelu postavy.
V průběhu hry si vytvoříte peta, který vám bude pomáhat v bojích a dokonce se budete aktivně účastnit leteckých soubojů jež přinášejí další skvěle atmosférický prvek hry. Nejen s tím je spojen velice výhodný fakt - totiž, že ve hře vám neublíží pád z libovolné výšky!
Příběh není na první ani druhý pohled klasickým fantasy klišé a potěší, že se hra nebere zcela vážně a v některých momentech využívá také narážek na jiné hry, filmy apod. k vyloženě vtipným situacím, někdy tak absurdním, že se člověk prostě válí smíchy. ;-)
Design světa je velice pestrý jak v interiérech, tak v exteriérech. Svět je velice barevný, pohybujete se od džungle až k lávovým polím a po světě jsou roztroušeny prvky doslova gigantické architektury, kdy třeba šplháte na stovky metrů vysokou věž apod. Už to stačí armosféru výtečně nakopnout, avšak v kombinaci s naprosto úžasným soundtrackem je zážitek doslova nezapomenutelný.
V souhrnu musím říct, že už mne dlouho žádná hra nechytla za srdce takovým způsobem. Divinity II to je prostě ATMOSFÉRA ve spojitosti s promakaným ovládáním neházejícím hráči klacky pod nohy a osvěžujícím humorem. Je to už velice dlouho, kdy jsem se naposledy přistihl, že hraju hru ještě pár hodin před vstáváním do práce. :-) Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli hře udělím 95 nebo 100%. Byl to super zážitek - ale dát tomu víc než svému oblíbenému Gothic II: Night of the Raven?
Užitečné odkazy:
Podrobný průvodce: http://faqs.neoseeker.com/Games/XBOX360/divinity_2_b.txt
Mapy s návodem: http://guides.gamepressure.com/divinityiiegodraconis/
DII-ED je 3D akční fantasy RPG v němž se hrdina ujímá role jednoho člena z elitního řádu "dragon slayerů" a je pro toto poslání velice dobře vybaven. Nabízí se mu přes 50 rozdílných dovedností/kouzel z tříd priesta, bojovníka, mága a lučištníka. V nich se může specializovat na jednu "školu" nebo používat které chce z každé. Každá tato dovednost jde v závislosti na levelu postavy vylepšit až na 15. úroveň pomocí skill bodů, které se získávají za každý level, ale dají se získat i jinak. Specialitkou je pak schopnost dragon slayerů čtení myšlenek, která vám umožní alternativní cesty plnění questů či nalézání skrýší a tajemství - to vše za investici zkušenostních bodů (a tedy pozdější dosažení dalšího levelu postavy).
V 95% RPG je váš hrdina z herního světa vystrčen ven - stává se jakýmsi nomádem nebo poutníkem, který bez domova putuje světem. Když už, tak vlastní někde jednu truhlu na uschování pár věcí, ve zřídkavých případech pak dokonce jeden malý kamrlík a to je vše. Ne tak v DII. Zde si hrdina pro sebe zabere gigantickou bitevní věž s více jak tuctem poddaných/zaměstnanců a vlastním trůnním sálem! Už tento fakt odliší DII od většiny ostatních RPG, ale tím jízda nekončí.
Hrdina je vybaven velice užitečným interface s přehledem všech dosažitelných dovedností, přehledným inventářem, užitečnou mapou do níž lze ukládat poznámky, je zde slušný přehled aktuálních úkolů a dokonce se zaznamenává posledních několik desítek rozhovorů nebo provedených akcí (udělená zranění, získané zkušenosti...). Inventář přináší dobrý přehled o aktuálně oblečeném vybavení a jeho vlivu na hrdinovy vlastnosti ovlivňující udělené zranění, množství zdraví a many, rezistence a odolnosti. Tyto vlastnosti si spolu s dovednostmi také můžete zvyšovat po dosažení dalšího levelu postavy.
V průběhu hry si vytvoříte peta, který vám bude pomáhat v bojích a dokonce se budete aktivně účastnit leteckých soubojů jež přinášejí další skvěle atmosférický prvek hry. Nejen s tím je spojen velice výhodný fakt - totiž, že ve hře vám neublíží pád z libovolné výšky!
Příběh není na první ani druhý pohled klasickým fantasy klišé a potěší, že se hra nebere zcela vážně a v některých momentech využívá také narážek na jiné hry, filmy apod. k vyloženě vtipným situacím, někdy tak absurdním, že se člověk prostě válí smíchy. ;-)
Design světa je velice pestrý jak v interiérech, tak v exteriérech. Svět je velice barevný, pohybujete se od džungle až k lávovým polím a po světě jsou roztroušeny prvky doslova gigantické architektury, kdy třeba šplháte na stovky metrů vysokou věž apod. Už to stačí armosféru výtečně nakopnout, avšak v kombinaci s naprosto úžasným soundtrackem je zážitek doslova nezapomenutelný.
V souhrnu musím říct, že už mne dlouho žádná hra nechytla za srdce takovým způsobem. Divinity II to je prostě ATMOSFÉRA ve spojitosti s promakaným ovládáním neházejícím hráči klacky pod nohy a osvěžujícím humorem. Je to už velice dlouho, kdy jsem se naposledy přistihl, že hraju hru ještě pár hodin před vstáváním do práce. :-) Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli hře udělím 95 nebo 100%. Byl to super zážitek - ale dát tomu víc než svému oblíbenému Gothic II: Night of the Raven?
Užitečné odkazy:
Podrobný průvodce: http://faqs.neoseeker.com/Games/XBOX360/divinity_2_b.txt
Mapy s návodem: http://guides.gamepressure.com/divinityiiegodraconis/
Pro: Design, architektura, humor, letecké bitvy, čtení myšlenek, ATMOSFÉRA, SOUNDTRACK
Proti: Hra se mi 2x sekla při loadingu - ukládejte často.