Na nového Medala jsem se dost těšil. Byla to jedna z her, do kterých jsem se chtěl pustit hned, co mi přijde vyreklamovaná grafárna. A konečně jsem se dočkal. Předem chci upozornit, že hodnotím pouze singleplayer, multiplayer mě neláká…
První co zaujme je prostředí. Zasněžené oblasti Afganistánských hor působí neotřele. Po grafické stránce není co vytknout. Pokud pominu občas rozmázlejší textury, prostředí působí opravdu nádherně. Nasvícení v některých lokacích dělá opravdové divy a kolikrát jsem zapomněl střílet a jen tak jsem se kochal. Prostředí jsou navržena dobře, ale něco mi tam vadilo. Přestřelky fungují, animace jsou výborné, ale něco mi tam prostě chybělo. Bylo to takové trošku, no, monotóní. Nejspíš to bylo dáno tím, že je to hra šíleně, ale šíleně lineární. Hráče nenechá udělat jedinou odbočku. Všude jsou neviditelné stěny a místy mi to až připomínalo jakýsi interaktivní film, kdy hra řídí hráče co má kde, kdy a jak udělat. A přesto nedokázala vyčarovat tak kulervoucí atmosféru jako poslední díly Call of Duty. Přesto ale jde o slušné postříleníčko.
Zvuky jsou na skvělé úrovni. Líbilo se mi cvakání zbraně, jakmile bylo v zásobníku málo nábojů. Rozhovory mezi vojáky jsou profesionálně pojaty a byl jsem rád za češtinu. Jinak bych se asi moc nechytal. Nakonec hře vytknu jistou nepřehlednost. Kolikrát jsem v té přehršli kamenů nevěděl, kudy mě hra pustí dál atp. Mezi světlé momenty řadím sniperské pasáže a střílení z helikoptéry. Dále vyzdvihnu našláplé filmečky mezi misemi.
Suma sumárum to vidím na takových 70%. Přesto lehké zklamání. Čekal jsem víc.
První co zaujme je prostředí. Zasněžené oblasti Afganistánských hor působí neotřele. Po grafické stránce není co vytknout. Pokud pominu občas rozmázlejší textury, prostředí působí opravdu nádherně. Nasvícení v některých lokacích dělá opravdové divy a kolikrát jsem zapomněl střílet a jen tak jsem se kochal. Prostředí jsou navržena dobře, ale něco mi tam vadilo. Přestřelky fungují, animace jsou výborné, ale něco mi tam prostě chybělo. Bylo to takové trošku, no, monotóní. Nejspíš to bylo dáno tím, že je to hra šíleně, ale šíleně lineární. Hráče nenechá udělat jedinou odbočku. Všude jsou neviditelné stěny a místy mi to až připomínalo jakýsi interaktivní film, kdy hra řídí hráče co má kde, kdy a jak udělat. A přesto nedokázala vyčarovat tak kulervoucí atmosféru jako poslední díly Call of Duty. Přesto ale jde o slušné postříleníčko.
Zvuky jsou na skvělé úrovni. Líbilo se mi cvakání zbraně, jakmile bylo v zásobníku málo nábojů. Rozhovory mezi vojáky jsou profesionálně pojaty a byl jsem rád za češtinu. Jinak bych se asi moc nechytal. Nakonec hře vytknu jistou nepřehlednost. Kolikrát jsem v té přehršli kamenů nevěděl, kudy mě hra pustí dál atp. Mezi světlé momenty řadím sniperské pasáže a střílení z helikoptéry. Dále vyzdvihnu našláplé filmečky mezi misemi.
Suma sumárum to vidím na takových 70%. Přesto lehké zklamání. Čekal jsem víc.
Pro: zajímavé prostředí, dialogy mezi vojáky během akce, výborné přestřelky a stealth pasáže, luxusní animace mezi misemi, nádherná grafika a dohlednost na kilometry...
Proti: ... přesto šíleně, ale šíleně lineární, velmi krátká herní doba, málo skriptů a proto to není tak intenzivní jako konkurence, místy monotóní = jednoduše SP působí až odflákle