Jak postupně doplňuji herní resty, dostal jsem se po třech letech od vydání i ke Crysis. Jelikož se mi původní počin Cryteku FarCry líbil, na Crysis jsem se velmi těšil. Splnila však hra mé očekávání? Ano.
Crysis je hra jednoznačně postavená na grafice a efektech. Když se pak tyhle dvě věci nepovedou, je z toho průšvih. Jenže to u Cryteku nehrozí, takže jsem na scenerie, které přede mě hra stavěla, čuměl i po takové době od vydání doslova s otevřenou hubou. Příběh, ať už je jakkoliv béčkový, hře sedne jako prdel na hrnec. Právě díky němu se mohli autoři opravdu vytáhnout a proměnit nádherný tropický ostrov plný nejrůznější vegetace a Korejců v zamrzlou a nehostinnou arktidu, která z obrazovky přímo mrazí. V neposlední řadě si pak mohli pohrát s naprosto úžasnými futuristickými vnitřnostmi emzácké lodě a celkovým designem vetřelců a jejich techniky.
Samotná hratelnost byla parádní. Všechno to chození a střílení zpestřuje jak využití nanoobleku (některé funkce jsou užitečné více, jiné méně), tak nejrůznější pojíždění v autech, tanku či letadle. Prostředí je, jak už předchozí odstavec nastínil, zatraceně variabilní a už jen to by bylo schopné mě u hry držet jako přikovaného. V některých pasážích jsem pak už opravdu jen se zatajeným dechem čuměl na tu nádheru, která se na monitoru hýbala. Vrcholem pro mě byla pasáž v mimozemské lodi a následné vhození do spárů zmrzlého ostrova. Vše odsýpá svižným tempem, takže nějaké znudění ani nestihne zahrozit, natož se nějak projevit. Navíc díky quicksavu odpadl můj problém, který jsem míval u FarCry, tudíž mi nepříliš dobře rozmístěné checkpointy už nevadily.
Celkově Crysis hodnotím velmi kladně. Ač střílečky nejsou mým denním chlebem, u Crysis jsem se bavil vskutku skvěle. A je mi srdečně jedno jestli někdo postrádal hlubší příběh nebo mu byla proti vůli čistě prvoplánová orgastická grafika. Takže i když jsem nejspíš sednul na Crytekovský lep, královsky jsem se bavil.
Crysis je hra jednoznačně postavená na grafice a efektech. Když se pak tyhle dvě věci nepovedou, je z toho průšvih. Jenže to u Cryteku nehrozí, takže jsem na scenerie, které přede mě hra stavěla, čuměl i po takové době od vydání doslova s otevřenou hubou. Příběh, ať už je jakkoliv béčkový, hře sedne jako prdel na hrnec. Právě díky němu se mohli autoři opravdu vytáhnout a proměnit nádherný tropický ostrov plný nejrůznější vegetace a Korejců v zamrzlou a nehostinnou arktidu, která z obrazovky přímo mrazí. V neposlední řadě si pak mohli pohrát s naprosto úžasnými futuristickými vnitřnostmi emzácké lodě a celkovým designem vetřelců a jejich techniky.
Samotná hratelnost byla parádní. Všechno to chození a střílení zpestřuje jak využití nanoobleku (některé funkce jsou užitečné více, jiné méně), tak nejrůznější pojíždění v autech, tanku či letadle. Prostředí je, jak už předchozí odstavec nastínil, zatraceně variabilní a už jen to by bylo schopné mě u hry držet jako přikovaného. V některých pasážích jsem pak už opravdu jen se zatajeným dechem čuměl na tu nádheru, která se na monitoru hýbala. Vrcholem pro mě byla pasáž v mimozemské lodi a následné vhození do spárů zmrzlého ostrova. Vše odsýpá svižným tempem, takže nějaké znudění ani nestihne zahrozit, natož se nějak projevit. Navíc díky quicksavu odpadl můj problém, který jsem míval u FarCry, tudíž mi nepříliš dobře rozmístěné checkpointy už nevadily.
Celkově Crysis hodnotím velmi kladně. Ač střílečky nejsou mým denním chlebem, u Crysis jsem se bavil vskutku skvěle. A je mi srdečně jedno jestli někdo postrádal hlubší příběh nebo mu byla proti vůli čistě prvoplánová orgastická grafika. Takže i když jsem nejspíš sednul na Crytekovský lep, královsky jsem se bavil.
Pro: audiovizuální zpracování, prostředí, svižná akce, nanooblek
Proti: sem tam bug