Po překousnutí, že už žádný opravdový nástupce Gothicu nepřijde, sáhl jsem po novém titulu od Piranha Bytes, který sliboval to, co jejich hry dělá tak unikátní jen tentokrát v rozdílném prostředí a s jiným dějem. A jak jsem očekával, dostalo se mi výborné hry. Začátek na jedničku, spousta běhání po ostrově, průzkum temných koutů tropické houštiny nebo jen pomale plynoucí atmosféra klidu ve zdejším největším městě. S postupem času (asi po 15 hodinách) se příbeh uchyluje k hledání disků, a kouzlo objevování volně upadá i díky menší rozloze herního světa. Po nějakém čase jsem tak radši hraní Risenu odložil na neurčito. A i když mi tak titul trochu zhořkl, už jenom kvůli výborné hudbě a grafice, začátků dávajícího vzpomenou na první Gothic nebo povedenému a vyváženému soubojovému systému je Risen jasnou volbou pro role-playing pozitivní hráče. Zpestřením je i střídnost oproti vysokým rozpočtem disponující trojce, kdy v Risenu je děj komornější, ale o nějaký kousek uvěřitelnější a tudíž i více vtahující.
+20
+22
−2
Pro: hratelnost (1. polovina), grafika a hudba, optimalizace, design světa, soubojový systém
Proti: hratelnost (2. polovina)