Jedno z těch velice slabých RPG (šlo by řící i jedno nejhorších v rámci vysokoropočtových děl), které se dostaly na osobní počítače během minulého desetiletí. Už jen fakt, že bylo Jade Empire portováno z Xboxu, je dostatečným důvodem, proč mít oprávněné obavy. Hra není po všech směrech špatná (Mass Effect), dokonce má i několik povedených momentů, ale nedostatky jako nepohodlná práce s inventářem, nezajímavý příběh nebo soubojový systém, ač měl na papíře potenciál, hru sráži do podprůměru.
Vizuální stránka a její stylizace není špatná, stejně tak hudba (Main Theme) vyčnívá. Ale samotná hratelnost, kdy se pohybujete v předem připravených a malých koridorech není vůbec zábavná, pokud vás zpočátku nechytne příběh a šablonovité prostředí bez špetky intarakce. Navíc více než polovinu času strávíte bojem, který u televize a s gamepadem může fungovat, ale na PC ne (bojování proti mnohčleným přesilám, které nabíhají na hrdinu po vzoru her jako Onimusha jsem se vždy - oprávněně - děsil). Někdo by mohl namítnout, že to samé jde říci o jRPG, kde je také lineární průchod s minimální interakcí, ale tam to z jistých důvodů a zkušenosti s tímto žánrem funguje. Nutno zmínit ještě košaté dialogy, které společně s průchodem lokací a bojem tvoří největší část hraní. Ty jsou klasické, dle mustru BioWare. Dlouhé, nudné a plytké.
Hrát Jade Empire jde, není to úplný propadák jako byl Fable, ale na trhu se nachází řada lepších titulů. Pokud ale hledáte lineární, akční role-playing s neokoukaným prostředím Číny a na poličce nemáte jiné tituly Bioware, volba Jade Empire není tou nejhorší.
Vizuální stránka a její stylizace není špatná, stejně tak hudba (Main Theme) vyčnívá. Ale samotná hratelnost, kdy se pohybujete v předem připravených a malých koridorech není vůbec zábavná, pokud vás zpočátku nechytne příběh a šablonovité prostředí bez špetky intarakce. Navíc více než polovinu času strávíte bojem, který u televize a s gamepadem může fungovat, ale na PC ne (bojování proti mnohčleným přesilám, které nabíhají na hrdinu po vzoru her jako Onimusha jsem se vždy - oprávněně - děsil). Někdo by mohl namítnout, že to samé jde říci o jRPG, kde je také lineární průchod s minimální interakcí, ale tam to z jistých důvodů a zkušenosti s tímto žánrem funguje. Nutno zmínit ještě košaté dialogy, které společně s průchodem lokací a bojem tvoří největší část hraní. Ty jsou klasické, dle mustru BioWare. Dlouhé, nudné a plytké.
Hrát Jade Empire jde, není to úplný propadák jako byl Fable, ale na trhu se nachází řada lepších titulů. Pokud ale hledáte lineární, akční role-playing s neokoukaným prostředím Číny a na poličce nemáte jiné tituly Bioware, volba Jade Empire není tou nejhorší.
Pro: hudba i grafika, vcelku solidní délka (15+ hodin)
Proti: hratelnost, příběh, nudné dialogy a postavy, repetivní boje, linearita, konzolovitost