Dlouho jsem nehrál takhle dobře zpracovanou FPS. Vlastně od dob HL2 mě takhle skoro nic nechytlo. Metro si drží slušnou atmosféru od začátku do konce. Není to ale hororová atmosféra (která trošku chybí), ale spíše zpracování světa, které mi neustále ukazovalo, kdo tady tahá za kratší konec provazu. Lidstvo jakoby žilo v beznadějné naději a doufalo v zázrak. Při hraní jsem neměl strach, spíše jsem cítil tu syrovost a všudypřítomné obavy, co bude dál. Trochu mi to připomínalo odboj proti Skynetu v Terminátorovi.
Za tuhle hutnou atmosféru vděčí Metro především špičkovému grafickému kabátku. Některé efekty mlhy, prachu a hrátky světla se stíny jsou neuvěřitelné. Líbí se mi také postavy, ač bez kvalitního lip-syncu, působí uvěřitelným, mohutným dojmem. Arzenál zbraní mohl být trošku pestřejší, nicméně pro zachování uvěřitelné atmosféry je jasné, že nic moc nového se vymyslet nedalo. Nakupování zbraní a ohledávání mrtvol oproti klasickému sbírání zbraní pouhým pohybem postavy přes ně dodává hře na obtížnosti. Munice nikdy nebylo tolik, abych s ní mohl plýtvat.
Hlavní výtku bych měl ale k příběhu, který přeci jen mohl být podaný lépe. Čekal bych více skriptovaných momentů a filmečků v enginu hry. V tomto ohledu si mohli tvůrci více vyhrát. Hratelnost je ale skálopevná a dokonce umožňuje hrát hru dvěma způsoby - stealth a akčním přístupem. Zároveň oceňuji částečně nelineární design, kdy bylo možné v určitých pasážích postupovat jinou cestou.
Suma sumárům velmi dobře hratelná FPSka, která je takovým ideálním mixem HL2+CoD+Stalkera. Škoda jen, že ve hře není využita fyzika pro nějaké logické puzzly tak jako v HL2.
P.S.: Nevím jestli jsem sám, ale poměrně dost mi vadila pasáž hry s vybuchujícími vajíčky. Tam jsem musel hru minimálně desetkrát opakovat.
Za tuhle hutnou atmosféru vděčí Metro především špičkovému grafickému kabátku. Některé efekty mlhy, prachu a hrátky světla se stíny jsou neuvěřitelné. Líbí se mi také postavy, ač bez kvalitního lip-syncu, působí uvěřitelným, mohutným dojmem. Arzenál zbraní mohl být trošku pestřejší, nicméně pro zachování uvěřitelné atmosféry je jasné, že nic moc nového se vymyslet nedalo. Nakupování zbraní a ohledávání mrtvol oproti klasickému sbírání zbraní pouhým pohybem postavy přes ně dodává hře na obtížnosti. Munice nikdy nebylo tolik, abych s ní mohl plýtvat.
Hlavní výtku bych měl ale k příběhu, který přeci jen mohl být podaný lépe. Čekal bych více skriptovaných momentů a filmečků v enginu hry. V tomto ohledu si mohli tvůrci více vyhrát. Hratelnost je ale skálopevná a dokonce umožňuje hrát hru dvěma způsoby - stealth a akčním přístupem. Zároveň oceňuji částečně nelineární design, kdy bylo možné v určitých pasážích postupovat jinou cestou.
Suma sumárům velmi dobře hratelná FPSka, která je takovým ideálním mixem HL2+CoD+Stalkera. Škoda jen, že ve hře není využita fyzika pro nějaké logické puzzly tak jako v HL2.
P.S.: Nevím jestli jsem sám, ale poměrně dost mi vadila pasáž hry s vybuchujícími vajíčky. Tam jsem musel hru minimálně desetkrát opakovat.
Pro: Slušná atmosféra, vynikající grafika, stabilní hratelnost bez výrazně nudných pasážích, perfektně zpracované prostředí, méně lineární.
Proti: Slabší podání příběhu, málo hororová atmosféra, chudší arzenál zbraní.