Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Marty McFly • 35 let • pracuju • Plzeň (ČR - kraj Plzeňský)

Komentář

Přejít na komentáře

X-COM: Terror from the Deep

  • PC 80
EDIT: Tak jdu předělat celý komentář. Stál totiž za prd.

Největší problém Ufa dvojky je ten, že je to vlastně to samé jako jednička, jen jiná grafika, zvuky, popisy a názvy. Jasně, je normální mít víc her na stejném enginu, jenže toto není ten případ. Když zakleknutí stojí stále 4 time units, když poměr od boku/automat je stále stejný, když budovy dělají (minimálně na začátku) to samé (takže znovu postavím velký radar, 2x obytné buňky, 2x sklady a později cizáckou celu). To není nová hra na stejném základu, to je úplně to samé, bohužel. Lišit se hra začně až později.

Ono to funguje, ale jen proto, že to fungovalo už v jedničce. Kdo poznal jako první dvojku, tak jí bude mít asi hodně rád, ale nenechte se zmýlit, tohle vše tu už jednou bylo. No, ale uznávám, že je lepší začít hrát toto, než po 20té dohrát jedničku na nadčlověka. Už to trochu ztrácí na zajímavosti, pořád si jet to samé dokola. Dvojka nabízí skoro to samé. Od určitého místa se hratelnost trochu odchyluje. Na mnoha místech však přetrvává.

Graficky je hra tu lepší, tu horší. Je fajn, že podmořské prostředí nabízí nové možnosti jak si vyhrát s pixely, ale třeba grafika glóbu je hrozná. Několik čar znázorňujících mořské hlubiny, ale totálně zanedbaných těch zbylých 30% světa. Jasně, hra se zaměřuje na vodu, ale ne pevninu bych se také rád koukal. Též tónování pod vodu není úplně podle mého gusta, ale jde to hrát, není to zas tak špatné. Autoři si tam pěkně vyhráli s různými vraky rozházenými po "podlaze". Vlastně je to v mnoha ohledech lepší, hravější. Je vidět, že vývojáři engine ždímají na maximum a dělají, co můžou. Potěšilo mě například na prvním teroru (v tropické oblasti), kde byla obrovská vila plná schovek, zábradlí a tajných místnosti. A nebo "sklepy" pod kopci, kde se schovávaly emzáci. Než mě napadlo, že tam můžou být a než jsem si jich vůbec všiml, tak jsem odklikal hodně kol.

Třeba nechápu, proč musím znovu zkoumat Medi-kit. Před 50ti lety jsem jej přece už vyzkoumal (a kdo ne, tak jde proti sobě). Hudba v TftD je dobrá na pár prvních poslechů, ale velmi brzy se oposlouchá. Jednička mě tolik hudebně nepotěšila (i když glóbus/stíhání ufa byly slušné). Obecně by se dalo říct, že hudba v prvních dvou dílech je na nic. Také číst si úplně novou ufopediu, dívat se na pitvy ufíků, to je fajn.

Smutné bylo, že k mnoha bugům (menším, větším) z jedničky se přidalo ještě mnoho dalších. Hry jsou vlastně identické, ale je jich daleko víc. Byl jsem už v červnu a ještě neměl vyzkoumanou Magnetic Resonance. Proč ? Nezajal jsem Lobstermana navigatora. Nikdy jsem zatím žádné nepotkal. Na UFO wiki jsem zjistil, že existuje patch (!!!) který mnoho chyb napravuje, tak mi to naštěstí napravil. I tak, mohlo to být daleko lepší bez toho. Kdo chce, detaily o tomto bugu (a dalších) si tam přečtěte, pro fanoušky série je to zajímavé čtení.

Můj dřívější komentář byl moc krutý. Dvojka si to nezaslouží, je to vlastně fajn hra, která ode mě nedostane 100% jen proto, že toto už tu jednou bylo.

Pro: Grafika (většina), Možnost stavění základen ve vodě - nové strategické možnosti, nová ufopedia

Proti: Grafika (některé pod vodou, glóbus), to samé znovu, staré chyby znovu a nové k tomu

+7