Upřímně, na poslední ztvárnění eskapád Jamese Bonda jsem se velmi těšil. Můj zájem potom ještě vystupňovalo zjištění, že tato herní adaptace nebude jen doplněk k filmu a další licenční produkt, ale především (a “jenom“) hra. S nadějí jsem sledoval všechny indície, doufaje, že se vývojáři vytáhnou, kór, když je netlačí žádné šibeniční datum filmové premiéry (film byl po krachu studia MGM odložen a pro následnou další realizaci byly problémy s právy). Že mé modlitby nakonec nebyly úplně vyslyšeny bylo pro mne trochu překvapením. Jsem velký fanoušek “dabl ou sevn“ a v žádné případě netvrdím, že by tato hra byla úplně špatná, mé pocity po dohrání dají se ale spíše popsat slovem zklamání...
Pokud se první podívám na technickou stránku, je ještě vše na poměry dnešních her v pořádku. Po grafické stránce není moc co vytknout, prostředí je vykresleno přesně, dopravních prostředky, zbraně i postavy odpovídají svým předobrazům. Dlouhodobě vysoký standart si zachovává i zvuk, ať už jde o vozidla, lodě, letadla nebo všeobecný ruch v lokacích, kde se děj odehrává (nemožné je nepřipomenout hudební pozadí, variující typický Bond theme). Nikde žádný zádrhel ohledně kolizí, padaní atd, jediná výtka v tomto směru míří k dabingu - tam, kde je Judy Denchová a Joss Stonová perfektní, je Daniel Craig trochu bez emocí.
Co se týče samotného dění a gameplay, ty už tak růžové nejsou. Chápu, že nový bondovský trend je někde jinde, přesto ale laboratoře Mr. Q se svými technickými vymoženostmi dělají Bonda Bondem. A právě všechny tyhle věcičky a serepetičky se smrskly na pouhopouhý jeden mobil (ok tedy, Smartphone), se který probíhá veškerá interakce. Té je i tak jako šafránu. Tento mobilek dokáže odhalit i všechny protivníky v dané lokalitě (s veškerým zbrojním arzenálem), tudíž o momentu překvapení si nechejte zdát. Tedy ne že by tato funkce bylo nějak zásadně potřeba. Nepřátelé jsou bezmozkové, s pevně danou dráhou postupu a přesně daným počtem v kolika se na vás povalí.
Dalším záporem jsou lokace. Ty, i když jsou výborně graficky ztvárněny, jsou vymodelovány podle jasně daného půdorysu, s většinou následující honičkou v některé z dopravních prostředků. Tento prvek je sice vítaným zpestřením, v žádném případě ale u něj nejde ovlivnit dění a jede si vlastním skriptem. Podobně je tomu u soubojů s "bossy", kde se hra přepne do animačky a vy se můžete s popcornem v puse v klidu posadit a “vychutnat“ si triumf.
Alespoň že je dobře podán příběh a zápletka se vcelku slušně rozplétá - včetně závěrečného zvratu. Potěší i možnost projít si hru striktně stealth způsobem, s efektní pacifikací nepřátelských pohunků – tady si přesto dovolím tvrdit, že většina hráčů stejně sklouzne do “bum bum, kryt, bum bum, kryt“ stylu.
Pokud se první podívám na technickou stránku, je ještě vše na poměry dnešních her v pořádku. Po grafické stránce není moc co vytknout, prostředí je vykresleno přesně, dopravních prostředky, zbraně i postavy odpovídají svým předobrazům. Dlouhodobě vysoký standart si zachovává i zvuk, ať už jde o vozidla, lodě, letadla nebo všeobecný ruch v lokacích, kde se děj odehrává (nemožné je nepřipomenout hudební pozadí, variující typický Bond theme). Nikde žádný zádrhel ohledně kolizí, padaní atd, jediná výtka v tomto směru míří k dabingu - tam, kde je Judy Denchová a Joss Stonová perfektní, je Daniel Craig trochu bez emocí.
Co se týče samotného dění a gameplay, ty už tak růžové nejsou. Chápu, že nový bondovský trend je někde jinde, přesto ale laboratoře Mr. Q se svými technickými vymoženostmi dělají Bonda Bondem. A právě všechny tyhle věcičky a serepetičky se smrskly na pouhopouhý jeden mobil (ok tedy, Smartphone), se který probíhá veškerá interakce. Té je i tak jako šafránu. Tento mobilek dokáže odhalit i všechny protivníky v dané lokalitě (s veškerým zbrojním arzenálem), tudíž o momentu překvapení si nechejte zdát. Tedy ne že by tato funkce bylo nějak zásadně potřeba. Nepřátelé jsou bezmozkové, s pevně danou dráhou postupu a přesně daným počtem v kolika se na vás povalí.
Dalším záporem jsou lokace. Ty, i když jsou výborně graficky ztvárněny, jsou vymodelovány podle jasně daného půdorysu, s většinou následující honičkou v některé z dopravních prostředků. Tento prvek je sice vítaným zpestřením, v žádném případě ale u něj nejde ovlivnit dění a jede si vlastním skriptem. Podobně je tomu u soubojů s "bossy", kde se hra přepne do animačky a vy se můžete s popcornem v puse v klidu posadit a “vychutnat“ si triumf.
Alespoň že je dobře podán příběh a zápletka se vcelku slušně rozplétá - včetně závěrečného zvratu. Potěší i možnost projít si hru striktně stealth způsobem, s efektní pacifikací nepřátelských pohunků – tady si přesto dovolím tvrdit, že většina hráčů stejně sklouzne do “bum bum, kryt, bum bum, kryt“ stylu.
Pro: stále je to James Bond, grafika, hudba, zvuk, prostředí
Proti: umělá inteligence, level design, nízká obtížnost, Samrtphone