Jednoznačně zklamání. Two Worlds není vyloženě špatná hra, ale je to titul, který trpí nesnesitelným stereotypem. Dohrál jsem ho jen díky tomu, že mě zajímalo, jak to dopadne, ale že bude celá hlavní linka TAKHLE debilní, to jsem nečekal.
Hru bych po příběhové stránce přirovnal ke Gothic 3. Hlavní linie je kraťoučká a slouží spíše jako jakýsi provaz a motivace pro cestu fantasy světem. Příběhové questy jsou opravdu hodně odfláklé. Prvních pár hodin jsem byl krapet dezorientován a málem mě to od hraní odradilo. Následná pasáž v nížině cca ve středu mapy mě hodně chytla a i ty questy tam byly zajímavé, obzvláště ty v rybářské vesnici měly atmosféru. Potom by se našlo i pár dalších vcelku dobrých úkolů, ale drtivá většina je neskutečně nudná. A co ta poslední třetina? Co to sakra mělo být? Holé „mordorské“ pláně doslova plné tuhých skřetů. Já osobně jsem se poslední částí hry proplížil anebo ji proběhl. To co tu tvůrci předváděli, jsem nepochopil. Bojový systém není natolik dobrý, aby na něm hra stála (v případě TW padala).
Two Worlds je hra strašně nevyvážená. Zpočátku je skoro nemožné nějakou tu mrchu vůbec sejmout, naopak po pár hodinách jsem byl naprosto nepřemožitelnej ramborubač a ke konci jsem zase každou chvíli zdrhal, protože se na mě sesypala desítka dotěrných bestií, které do mě mlátily hlava nehlava já nebyl schopen se vůbec pohnout.
Atmosféra světa je docela slušná, ale postavy jsou ploché jak žehlící prkna. Všechny jsou stejné, většinou rozdělené na dobro/zlo. Jeden mě chce zabít, druhej po mě chce pomoc. Jednoduchá šablona.
Jak už jsem říkal, svět je po designové stránce udělán hezky. Je ale zbytečně velký a prázdný. Zpočátku mě cestování bavilo a kochal jsem se každou kravinkou (nikoli grafikou, o ní až později). Později jsem se ale těžce nudil, protože abych se k nějakému questu vůbec dostal, musel jsem se trmácet klidně i hodinu dlouho cestou lesem. Do toho do mě neustále rafali otravní vlci či všudypřítomné wyverny. O jízdu na koni jsem se radši ani nepokoušel, protože jsem nic takhle zmrveného dlouho neviděl.
Grafika je hodně rozporuplná. Po spuštění hry se mi vůbec nelíbila. Později jsem si na ní zvyknul a dokázala vyčarovat i docela pěkné scenérie. Kamenem úrazu je šílené dočítání všeho pár metrů před hráčem. Pro příklad: jdu lesem a najednou se přede mnou načte celá vesnice, ačkoli před pár sekundami tu byla holá pláň. Šílenost. Dále jsou tu i nějaké ty bugy. Samotné textury a všechno v okolí 5 metrů vypadá fakt nádherně.
Jako celek Two Worlds není hra až tak špatná a je na ní vidět docela dost práce. Bohužel mě mnou jmenované nedostatky vytáčely během hraní tak, že jsem si ji nedokázal plně užít. Pro mě podprůměr, tedy 40%. Nikdy více, dvojce ale šanci někdy v budoucnu dám.
Herní doba: 15 hodin a něco, 49 level.
Hru bych po příběhové stránce přirovnal ke Gothic 3. Hlavní linie je kraťoučká a slouží spíše jako jakýsi provaz a motivace pro cestu fantasy světem. Příběhové questy jsou opravdu hodně odfláklé. Prvních pár hodin jsem byl krapet dezorientován a málem mě to od hraní odradilo. Následná pasáž v nížině cca ve středu mapy mě hodně chytla a i ty questy tam byly zajímavé, obzvláště ty v rybářské vesnici měly atmosféru. Potom by se našlo i pár dalších vcelku dobrých úkolů, ale drtivá většina je neskutečně nudná. A co ta poslední třetina? Co to sakra mělo být? Holé „mordorské“ pláně doslova plné tuhých skřetů. Já osobně jsem se poslední částí hry proplížil anebo ji proběhl. To co tu tvůrci předváděli, jsem nepochopil. Bojový systém není natolik dobrý, aby na něm hra stála (v případě TW padala).
Two Worlds je hra strašně nevyvážená. Zpočátku je skoro nemožné nějakou tu mrchu vůbec sejmout, naopak po pár hodinách jsem byl naprosto nepřemožitelnej ramborubač a ke konci jsem zase každou chvíli zdrhal, protože se na mě sesypala desítka dotěrných bestií, které do mě mlátily hlava nehlava já nebyl schopen se vůbec pohnout.
Atmosféra světa je docela slušná, ale postavy jsou ploché jak žehlící prkna. Všechny jsou stejné, většinou rozdělené na dobro/zlo. Jeden mě chce zabít, druhej po mě chce pomoc. Jednoduchá šablona.
Jak už jsem říkal, svět je po designové stránce udělán hezky. Je ale zbytečně velký a prázdný. Zpočátku mě cestování bavilo a kochal jsem se každou kravinkou (nikoli grafikou, o ní až později). Později jsem se ale těžce nudil, protože abych se k nějakému questu vůbec dostal, musel jsem se trmácet klidně i hodinu dlouho cestou lesem. Do toho do mě neustále rafali otravní vlci či všudypřítomné wyverny. O jízdu na koni jsem se radši ani nepokoušel, protože jsem nic takhle zmrveného dlouho neviděl.
Grafika je hodně rozporuplná. Po spuštění hry se mi vůbec nelíbila. Později jsem si na ní zvyknul a dokázala vyčarovat i docela pěkné scenérie. Kamenem úrazu je šílené dočítání všeho pár metrů před hráčem. Pro příklad: jdu lesem a najednou se přede mnou načte celá vesnice, ačkoli před pár sekundami tu byla holá pláň. Šílenost. Dále jsou tu i nějaké ty bugy. Samotné textury a všechno v okolí 5 metrů vypadá fakt nádherně.
Jako celek Two Worlds není hra až tak špatná a je na ní vidět docela dost práce. Bohužel mě mnou jmenované nedostatky vytáčely během hraní tak, že jsem si ji nedokázal plně užít. Pro mě podprůměr, tedy 40%. Nikdy více, dvojce ale šanci někdy v budoucnu dám.
Herní doba: 15 hodin a něco, 49 level.
Pro: 1/4 questů, na pohled pěkný svět a daleká dohlednost, někdy pěkná grafika, hromady itemů a tvorba postavy, místy slušně hratelné
Proti: většina questů včetně hl. příběhové linie, naprostá nevyváženost, jižní část mapy, nezvládnuté dočítání, bugy, chyběla mi tam pořádná hudba