Ach. Další z našich "starých klasiků". Tentokráte nicméně klasika i pro mě.
Ufo-Enemy Unknown je strategií, která disponuje hnedle několika složkami. Minimálně polovinu času tak strávíte starostí o vlastní základnu (po čase základny), výzkumem a výrobou nových předmětů pro vaše speciální jednotky.
Druhou část se pak věnujete přímo misím a ty jsou skutečně fajn. Prostředí jsou poměrně variabilní (žádné terno to ale zase není) a navíc de facto všechno se dá zničit - obrovská výhoda když víte, že se nějaký parchant skrývá za rohem. Nejzajímavější mise pro mě byly nikoliv ty v terorizovaných městech, nýbrž při ohledávání největších létajících talířů (vždy je v nich osazenstva a výbavy dle toho, s jakou rychlostí a zbraněmi jste ufo sestřelili). I když jste se přibližovali k takovému kolosu s velkou a skvěle vybavenou jednotkou, stále budil respekt.
I přes tyto výhody se ovšem najdou i problémy. A dokonce problémy vážné. Určitě nejhorší je "přetékání" údajů u vašich nejlepších vojáků. Stále jsou pak vynikající, ovšem přesunují se logicky jak hlemýždi.
Druhak mám pocit, že stačí zaměřit výzkum na laserové zbraně (které tak skutečně můžete mít už v první misi) a poté na osobní zbroje (ke kterým stačí mít jen "cizácké slitiny" - jež najdete hned v první akci) a zbytek hry už je, s občasnými menšími problémy, procházkou růžovým sadem.
Konečně byť velmi chválím atmosféru, které bylo docíleno temnou grafikou, tak bych zde zároveň vyzdvihl graficky parádní třetí díl, kterýžto dosáhl svého pomocí stylových vozidel, budov, frakcí atp.
Pokud se ale přenesete přes těch pár chybek a nejste Číňan (přiznejme si - pokud se někdo přidal k ufonům tak tihle), tak si hru vysoce pravděpodobně užijete i dnes. Dobře funguje v tahových soubojích i jako svého druhu "budovatelská strategie". Prostě a jednoduše hnedle neomrzí. Byť možná při prvním hraní dostanete po čumáku (a uvidíte krásný obrázek, kde ufouni ovládli planetu), tak určitě i dnes stojí za zahrání.
Ufo-Enemy Unknown je strategií, která disponuje hnedle několika složkami. Minimálně polovinu času tak strávíte starostí o vlastní základnu (po čase základny), výzkumem a výrobou nových předmětů pro vaše speciální jednotky.
Druhou část se pak věnujete přímo misím a ty jsou skutečně fajn. Prostředí jsou poměrně variabilní (žádné terno to ale zase není) a navíc de facto všechno se dá zničit - obrovská výhoda když víte, že se nějaký parchant skrývá za rohem. Nejzajímavější mise pro mě byly nikoliv ty v terorizovaných městech, nýbrž při ohledávání největších létajících talířů (vždy je v nich osazenstva a výbavy dle toho, s jakou rychlostí a zbraněmi jste ufo sestřelili). I když jste se přibližovali k takovému kolosu s velkou a skvěle vybavenou jednotkou, stále budil respekt.
I přes tyto výhody se ovšem najdou i problémy. A dokonce problémy vážné. Určitě nejhorší je "přetékání" údajů u vašich nejlepších vojáků. Stále jsou pak vynikající, ovšem přesunují se logicky jak hlemýždi.
Druhak mám pocit, že stačí zaměřit výzkum na laserové zbraně (které tak skutečně můžete mít už v první misi) a poté na osobní zbroje (ke kterým stačí mít jen "cizácké slitiny" - jež najdete hned v první akci) a zbytek hry už je, s občasnými menšími problémy, procházkou růžovým sadem.
Konečně byť velmi chválím atmosféru, které bylo docíleno temnou grafikou, tak bych zde zároveň vyzdvihl graficky parádní třetí díl, kterýžto dosáhl svého pomocí stylových vozidel, budov, frakcí atp.
Pokud se ale přenesete přes těch pár chybek a nejste Číňan (přiznejme si - pokud se někdo přidal k ufonům tak tihle), tak si hru vysoce pravděpodobně užijete i dnes. Dobře funguje v tahových soubojích i jako svého druhu "budovatelská strategie". Prostě a jednoduše hnedle neomrzí. Byť možná při prvním hraní dostanete po čumáku (a uvidíte krásný obrázek, kde ufouni ovládli planetu), tak určitě i dnes stojí za zahrání.
Pro: Všechny složky hry dobře fungují, strašidelná atmosféra, zničitelné prostředí
Proti: Přetékání údajů, nižší replayabilita (druhé dohrání je přliš jednoduché)