<<>>
Hru jsem nehrál v době, kdy byla určena ke hraní (před 11ti lety), ale až na podzim 2010. Protože jsem ale hrál na starším notebooku s integrovanou grafikou, nemohl jsem hrát nové hry. Ergo, mohl jsem si užít Deus Ex, protože jsem nové hry vlastně ani neznal. Když tak o hře ale přemýšlím nyní, užil bych si ho tak jako tak.
Deus Ex totiž dělá z hraní prožitek. Rád začínám chybami, lépe se na ně vzpomíná. Ale jak můžete vidět z hodnocení, moc dojmy ze hry nesráží. Nuže tedy k negativům:
===>Umělá inteligence (tečka). Pokud vám to nestačí, tak klidně dodám, že AI je snad vtip. Poznal jsem to hned u Sochy svobody - v klidu jsem sundával jednoho teroristu za druhým a procházející se nepřátelé byli naprosto neteční ke svým druhům ležícím na zemi. Nejenom to, voják se např. díval směrem kde padnul jeho spolubojovník a byl od mrtvoly jen zhruba 25 metrů daleko. Snadno se také dá naučit taktika s "uspávací pistolí", stačí se jen vhodně krýt. Vyžaduje trpělivost, ale hra je pak v klidu.
Kromě toho není moc co vytknout. Možná hudbu - vím, že mnozí ji mají rádi, ale mě nesedla. Ta v menu je příliš krátká a neosobní na to abych si jí oblíbil (ne jako třeba ta z Morrowindu, ač jde o jiný žánr), ale i třeba hudba v hospodě (kde JC potká pilota), repetitivní a koneckonců též nic moc. Zvuky ? Zřejmě normální. Trochu mě taky naštvalo zdání nelineárnosti v určitých momentech a následné sražení do prachu jedním postupem, kterým tu určitou akci musím provést. Zachránít bratra v hotelu - udělal jsem to jinak než hra chtěla a on zemřel. Má cesta byla lepší než nabízená, ale hra to nevzala. Nebo nalezení bomby ve vrtulníku. Nebyla dialogová možnost.
Ale hra má mnoho výhod. Grafika ? Jde to, s ohledem na dobu vzniku zajímavé. Já jsem byl spokojen, nadmíru. A třeba v Hong Kong ? Nádhera. Nejlepší dvojice argumentů (odpustky, které pomohli nemnoha hrám - protože v nemnoha hrách fungovali) - atmosféra a příběh. Obé na 100%. No i když, občas musel člověk běhat sem tam dlouhé štreky. Ale level design byl i tak skvělý.
Paradoxně tak jednička konstrastuje ku dvojce a je o to lepší. Docela by mě zajímalo, jak dopadne trojka (soon to be released). Říká se, že se bude snažit dostát cti originálu. To bude velice těžké. První díl je totiž (nerad to slovo používám, ale sem se hodí) geniální. Když jsem teď hrál Zaklínače, Geralt mi svým mudrcováním připoměl Jcího. Taková slabší verze, protože JCD to dohání opravdu do extrému (to je panečku Agent-Intelektuál). Tak ještě jednou o příběhu. Prvek, který mě fascinoval (a asi stále fascinuje) na hře asi nejvíce. Od světa ve kterém se hra odehrává (reálně temná budoucnost), k různým "minor" postavám, které nemají na hru vliv, ale potěší, měl jsem většinu hry touhu mluvit s úplně každým, abych viděl jakou další řádku dialogů mi autoři připravili. To jen tak nějaká hra nedokáže.
A proto tak vysoké hodnocení. Ta hra "to" zkrátka "má".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé) -------- 2010
KOLIK (hodin) ------- 40
KDY (naposled) ------ N/A
DOJEM (ano/hmm/ne) -- ANO
OBTÍŽNOST (if it's) - normal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hru jsem nehrál v době, kdy byla určena ke hraní (před 11ti lety), ale až na podzim 2010. Protože jsem ale hrál na starším notebooku s integrovanou grafikou, nemohl jsem hrát nové hry. Ergo, mohl jsem si užít Deus Ex, protože jsem nové hry vlastně ani neznal. Když tak o hře ale přemýšlím nyní, užil bych si ho tak jako tak.
Deus Ex totiž dělá z hraní prožitek. Rád začínám chybami, lépe se na ně vzpomíná. Ale jak můžete vidět z hodnocení, moc dojmy ze hry nesráží. Nuže tedy k negativům:
===>Umělá inteligence (tečka). Pokud vám to nestačí, tak klidně dodám, že AI je snad vtip. Poznal jsem to hned u Sochy svobody - v klidu jsem sundával jednoho teroristu za druhým a procházející se nepřátelé byli naprosto neteční ke svým druhům ležícím na zemi. Nejenom to, voják se např. díval směrem kde padnul jeho spolubojovník a byl od mrtvoly jen zhruba 25 metrů daleko. Snadno se také dá naučit taktika s "uspávací pistolí", stačí se jen vhodně krýt. Vyžaduje trpělivost, ale hra je pak v klidu.
Kromě toho není moc co vytknout. Možná hudbu - vím, že mnozí ji mají rádi, ale mě nesedla. Ta v menu je příliš krátká a neosobní na to abych si jí oblíbil (ne jako třeba ta z Morrowindu, ač jde o jiný žánr), ale i třeba hudba v hospodě (kde JC potká pilota), repetitivní a koneckonců též nic moc. Zvuky ? Zřejmě normální. Trochu mě taky naštvalo zdání nelineárnosti v určitých momentech a následné sražení do prachu jedním postupem, kterým tu určitou akci musím provést. Zachránít bratra v hotelu - udělal jsem to jinak než hra chtěla a on zemřel. Má cesta byla lepší než nabízená, ale hra to nevzala. Nebo nalezení bomby ve vrtulníku. Nebyla dialogová možnost.
Ale hra má mnoho výhod. Grafika ? Jde to, s ohledem na dobu vzniku zajímavé. Já jsem byl spokojen, nadmíru. A třeba v Hong Kong ? Nádhera. Nejlepší dvojice argumentů (odpustky, které pomohli nemnoha hrám - protože v nemnoha hrách fungovali) - atmosféra a příběh. Obé na 100%. No i když, občas musel člověk běhat sem tam dlouhé štreky. Ale level design byl i tak skvělý.
Paradoxně tak jednička konstrastuje ku dvojce a je o to lepší. Docela by mě zajímalo, jak dopadne trojka (soon to be released). Říká se, že se bude snažit dostát cti originálu. To bude velice těžké. První díl je totiž (nerad to slovo používám, ale sem se hodí) geniální. Když jsem teď hrál Zaklínače, Geralt mi svým mudrcováním připoměl Jcího. Taková slabší verze, protože JCD to dohání opravdu do extrému (to je panečku Agent-Intelektuál). Tak ještě jednou o příběhu. Prvek, který mě fascinoval (a asi stále fascinuje) na hře asi nejvíce. Od světa ve kterém se hra odehrává (reálně temná budoucnost), k různým "minor" postavám, které nemají na hru vliv, ale potěší, měl jsem většinu hry touhu mluvit s úplně každým, abych viděl jakou další řádku dialogů mi autoři připravili. To jen tak nějaká hra nedokáže.
A proto tak vysoké hodnocení. Ta hra "to" zkrátka "má".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé) -------- 2010
KOLIK (hodin) ------- 40
KDY (naposled) ------ N/A
DOJEM (ano/hmm/ne) -- ANO
OBTÍŽNOST (if it's) - normal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pro: Příběh, atmosféra, level-design
Proti: AI