Po vcelku obyčejných, ale veskrze kvalitních dvou dílech Brothers in Arms přišlo pokračování, které jednoduše předčilo všechna má očekávání. Jedná se o špičkovou taktickou válečnou akci, která dle mého názoru v mnohém předčí i vyhypované tituly poslední doby, jako jsou CoD Black Ops či Crysis 2.
Minulým dílům jsem vytýkal slabší příběh. Ten ve trojce velmi mile překvapil. Lehce navazuje na předchozí dění a celé je to vyprávěno retrospektivně, tzn. se střídají různá období. Jedno ale mají společné, vše se odehrává až po skončení druhého dílu. V ději je tak docela zmatek, ale jednotlivé animace jsou podány tak neuvěřitelně, že mi to vůbec nevadilo. Jednotlivé cutscény jsou dlouhé, promyšlené a nádherně naanimované. Dabing a zvuky jsou rovněž výborné. Hra ode mě získává zvláštní cenu a to jest za nejkrásnější oči herních postav. Jednotlivé modely vojáků jsou skvělé, ale ty oči jsou jedinečné a neznám hru, který by v tomhle ohledu vypadala lépe.
Grafika jako celek je super. Textury jsou ostré, nasvícení výborné a kapitola sama o sobě je úžasná voda. Každá mise má jiné nasvícení a tedy i naprosto jiné vyznění. Celá ta nádhera se mi hýbala naprosto plynule na plné detaily se zapnutým vyhlazováním v rozlišení 1920x1080. Drobné záškuby jsem zaznamenal pouze v jedné misi, která se odehrávala v hořícím městě, což dokážu pochopit.
Hratelnost prošla razantními změnami. Za prvé jsou zbraně konečně přesné a za druhé je do hry implementován systém krytí velmi podobný tomu z Gears of War. Jakmile se hráč připlácne za nějakou překážku, hra se přepne do 3d person režimu. Proto bych tuhle pecku řadil spíše mezi akce z třetí osoby, jelikož z pohledu vlastních očí hráč stráví jen minimum času. Hra se tak ani moc hrát nedá, protože nekrytí jste během pár chvil mrtví. Zejména na vyšší obtížnost je krytí nezbytné. Tento styl hry mi naprosto sednul a bavil jsem se královsky od začátku až do konce.
Oproti předchozím dílům je vylepšená fyzika, která hře dodává až neskutečný pocit ze střelby. Tentokrát už dřevěný plůtek nepůsobí jako ocelový kryt. Jakmile vás za ním nepřítel zmerčí, rozstřílí vaše krytí na jednotlivé třísky a to doslova! Rovněž se dají ničit některé objekty, a pomocí granátů či bazuk, pytle s pískem. Při nějakém zajímavém zásahu (headshot, double/triple/whatever kill) hra zpomalí záběr a nechá hráče pokochat se létajícími končetinami nepřátel. Třetí díl BiA je oproti předchůdcům o mnoho brutálnější a velmi to přispívá k atmosféře, a tedy nejde o nějakou přehnanou prvoplánovku jako v případě Soldiers of Fortune.
Dále musím pochválit geniální systém uzdravování. V základu se jedná o klasický autohealing s tím, že červený indikátor znamená „nebezpečí“, nikoli „zranění“. Pokud tedy obrazovka zčervená, je hráč v nebezpečí a je doporučeno někam zalézt, jinak hrozí smrtící kulka. Super nápad, jen je trochu nelogické, že nepřítel netrefí prakticky nic, pokud se zrovna hráč neproducíruje uprostřed bojiště.
Jako poslední věc zmíním skvělé tankové a sniperské jednohubky a velice atmosférickou misi v sanatoriu.
BiA Hells Highway je špičková válečná akce, kterou by byl hřích minout. Nejlepší válečný zážitek poslední doby. 95%
Minulým dílům jsem vytýkal slabší příběh. Ten ve trojce velmi mile překvapil. Lehce navazuje na předchozí dění a celé je to vyprávěno retrospektivně, tzn. se střídají různá období. Jedno ale mají společné, vše se odehrává až po skončení druhého dílu. V ději je tak docela zmatek, ale jednotlivé animace jsou podány tak neuvěřitelně, že mi to vůbec nevadilo. Jednotlivé cutscény jsou dlouhé, promyšlené a nádherně naanimované. Dabing a zvuky jsou rovněž výborné. Hra ode mě získává zvláštní cenu a to jest za nejkrásnější oči herních postav. Jednotlivé modely vojáků jsou skvělé, ale ty oči jsou jedinečné a neznám hru, který by v tomhle ohledu vypadala lépe.
Grafika jako celek je super. Textury jsou ostré, nasvícení výborné a kapitola sama o sobě je úžasná voda. Každá mise má jiné nasvícení a tedy i naprosto jiné vyznění. Celá ta nádhera se mi hýbala naprosto plynule na plné detaily se zapnutým vyhlazováním v rozlišení 1920x1080. Drobné záškuby jsem zaznamenal pouze v jedné misi, která se odehrávala v hořícím městě, což dokážu pochopit.
Hratelnost prošla razantními změnami. Za prvé jsou zbraně konečně přesné a za druhé je do hry implementován systém krytí velmi podobný tomu z Gears of War. Jakmile se hráč připlácne za nějakou překážku, hra se přepne do 3d person režimu. Proto bych tuhle pecku řadil spíše mezi akce z třetí osoby, jelikož z pohledu vlastních očí hráč stráví jen minimum času. Hra se tak ani moc hrát nedá, protože nekrytí jste během pár chvil mrtví. Zejména na vyšší obtížnost je krytí nezbytné. Tento styl hry mi naprosto sednul a bavil jsem se královsky od začátku až do konce.
Oproti předchozím dílům je vylepšená fyzika, která hře dodává až neskutečný pocit ze střelby. Tentokrát už dřevěný plůtek nepůsobí jako ocelový kryt. Jakmile vás za ním nepřítel zmerčí, rozstřílí vaše krytí na jednotlivé třísky a to doslova! Rovněž se dají ničit některé objekty, a pomocí granátů či bazuk, pytle s pískem. Při nějakém zajímavém zásahu (headshot, double/triple/whatever kill) hra zpomalí záběr a nechá hráče pokochat se létajícími končetinami nepřátel. Třetí díl BiA je oproti předchůdcům o mnoho brutálnější a velmi to přispívá k atmosféře, a tedy nejde o nějakou přehnanou prvoplánovku jako v případě Soldiers of Fortune.
Dále musím pochválit geniální systém uzdravování. V základu se jedná o klasický autohealing s tím, že červený indikátor znamená „nebezpečí“, nikoli „zranění“. Pokud tedy obrazovka zčervená, je hráč v nebezpečí a je doporučeno někam zalézt, jinak hrozí smrtící kulka. Super nápad, jen je trochu nelogické, že nepřítel netrefí prakticky nic, pokud se zrovna hráč neproducíruje uprostřed bojiště.
Jako poslední věc zmíním skvělé tankové a sniperské jednohubky a velice atmosférickou misi v sanatoriu.
BiA Hells Highway je špičková válečná akce, kterou by byl hřích minout. Nejlepší válečný zážitek poslední doby. 95%
Pro: atmosféra, animace, zábavné přestřelky, systém krytí a léčení, nádherná a velmi plynulá grafika, modely postav a hlavně jejich OČI!
Proti: nic významného, snad jen že Spojenecká AI má občas sebevražedné sklony