Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dragon Age II

  • PC 80
Dragon Age 2 jde jinou cestou než kterou vyšlápl první díl. Pokud jste ortodoxními fandy prvního dílu zde se velké návaznosti po všech stránkách moc nedočkáte. On tento díl v mnoho ohledech působí jako velmi odlišná hra která svůj příbuzenský vztah k Origins vede pouze skrze reálie světa a několik postav a jmen z Fereldenu který nahrazuje městem Kirkwall.

Začátek hry která působí všeljak jen né jako solidní RPG, dokáže netrpělivé odradit. Po pár hodinách strávených ve městě jsem si říkal za co jsem to sakra utratil nemalé peníze. Naštěstí se ale hra rozjede správným směrem a má co nabídnout.

Příběh konečně není pod klasickou šablonou Bioware spasitele světa skrz společenství vyvolených do kterého se na začátku dostanete v DA Šedí strážci, v ME spektry. Přes to že se hráč stane šampiónem města, je zápletka více komornější a soustředěna na uvěřitelnější děj kdy se zde neobjeví žádné prastaré zlo které vyvolal mocný temný bůh aby zničil svět. I zplozenci zde mají jen opravdu malou úlohu oproti tomu jak v jedničce hráli alfu a omegu hry. Zde je zápletka otrochu více lidštější.

Hlavní postava Hawk konečně mluví, a hráč pomocí svých rozhodnutí jí utváři charakter. Naštěstí zde není nutnost to hrát jen na jednu stranu rozhodnutí jak to třeba vyžadoval Mass Effect 2 kdy prostě neutrál být nemohl a pernametně se hráč snažil nahnat body do klaďase nebo záporáka, tady je možnost hrát podle vlastního rozhodnutí a jestli někoho zabiji nebo zachráním tak to mi neuzavře ostatní možnosti. Navíc podle toho jak jednáte se odvíjí Hawkovo reagování na podněty okolo i na to jak bude vystupovat. Malý příklad za vše když jednáte s jednou postavou a většinou se o Vás ví že nedáváte přednost násilí tak když jí zde začnete vyhrožovat tak Vám to prostě neuvěří a nenechá se zvyklat, pokud ale jdete přes mrtvoly tak už vyhrožování zafunguje. Parádní věc.

Společníci, doména her od Bioware zde samozřejmě nechybí, mají zde velký prostor v rámci úkolů, jejich rozhovory dokáží pobavit a mají zásadní vliv na každou událost podle složení party, dokonce v některých situacích lze předat iniciativu jim aby vyřešili vzniklou situaci. Naštěstí to že s Vašimi rozhodnutími nesouhlasí neznamená že Vás zradí, ale budou se prostě chovat jinak a získají jiné výhody, nemusíte si jejich oblíbenost kupovat dárky jak tomu bylo minule.

Co se týče questů tak ty se zde střídají s opravdu zajímavými kousky a klasikou vymlať dungeon. Množství protivníků a tendence s jakou zabíjíte je až moc obrovská a kdyby se ubralo nepřátel a situací které skončí jatkami tak bych se vůbec nezlobil. RPG stromy jsou pěkně košaté a každý si ve svém povolání najde to pravé. Bohužel s předměty mi to přišlo horší. Prodejci nabízí málo zajímavého vybavení a parťáci jsou omezeni na výběr zbraní a podpůrných předmětů, zbroj jim prostě upravit nelze. Dalším kamenem úrazu je chudost prostředí, kobky jsou stále stejné, prostředí se po letech moc nemění, a hra mohla být různorodější a pestřejší co se týče lokací a prostředí. I samotné město mohlo být živější a měnit se, jenže tomu tak ke škodě hry není.

Grafický engine hry už dávno nepatří mezi výkřiky nové technologie, přesto pro potřeby hry stačí a dovoluje si hru vychutnat i na slabších konfiguracích, a výsledný dojem ze hry nekazí. Přesto že samotný grafický styl od prvního dílu šel úplně jiným směrem a moc jsi nejsou podobní. Anglický dabing je slušný, hudební doprovod opět podtrhuje atmosféru jak to má být.

Závěrem mě hra i přes počáteční znechucení dokázala zaujmout a pobavit,a kdyby se na hře pracovalo déle a lépe mohlo to být velkolepá hra, takhle zde dostáváme solidní hru které mnozí zavrhnou a nenávidí už z principu že šla jiným směrem oproti původní hře. Ale to už je potom věc názoru každého z nás.

Pro: Příběh, postavy, odklon od epičnosti, hlavní hrdiny už nemusí být jen na jedné straně, questy, jiné pojetí

Proti: Opakování lokací, příliš mnoho protivníků najednou v jedné oblasti, omezení předmětů a jejich využití na členy družiny

+16 +20 −4