Duke Nukem je pro mě, jako velkýho fandu tohohle frajera, zklamání, ale hned musím dodat, že hra je skvělá a dlouho jsem se tak dobře u FPS za poslední roky nebavil. Hra sice nevypadá jako slavné trailery z minulosti, kterým vévodil ten z roku 2001, jenže každý poměrů znalý fanda už dávno ví, že tento slavný trailer je kompletní podvrh a trailer byl naaranžován a nejedná se o hru.
Herní náplň DNF mě trochu zklamala, opravdu jsem čekal FPS staré školy, které už neexistují a dostalo se mi opět další FPS, která je poplatná době, které vévodí srágory jako nekonečná sága CoDů apod., což nemohu mít vývojářům za zlé, přizpůsobili se době a něco žrát musí. Očekával jsem starou dobrou FPS s širokým arzenálem zbraní, lékarničkami, spoustou nepřátel a nekončící řežbou v levelech s tajnými skrýšemi. Dostalo se mi FPS, kde mohu používat jen dvě zbraně, možnosti mít nekonečné obnovitelné zdraví, s nepřáteli, kteří jsou naskriptováni v pravidelných intervalech a s levely kde žádné "secrets" nemusim vůbec hledat a raketomet schovanej v tajný místnosti za hajzlem je tedy už minulostí.
Egometr je sice fajn nápad, ale obnova zdraví po vzoru dnešních herních s"hitů" už fajn neni, rozhodně ne pro hru DNF, kterou řadím do kategorie spolu s Doomem, Bloodem, Shadow Warriorem a dalšími řežbami a tam tohle nemá si myslím co dělat. Povolit jen dvě zbraně v tomhle typu FPS je...no...totální demence, nechápu. Začátek hry jsem si celkem užil, nasmál se, Duke je kult, všichnni mu zobou z ruky, má muzeum, má svůj muzikál, zástupy fandů, restauraci, vlastní burgery a dvě lolity co kouří jak elektrárny. Člověk se může ve hře vyblbnout při interakci s desítkami předmětů, které zvýší egometr Duka a to už se vyplatí. DNF se po celou dobu hraní bohužel dost táhne a je plný hluchých míst, kdy Duke někam leze, skáče, něco montuje, něco přendavá a celkově dělá věci ,který by Duke neměl, Duke by měl v první řadě kosit emzáky a tyhle blbosti dělat opravdu výjimečně. DNF má jako velké mínus šablonu, která se táhne celou hrou, šplhání, skákání a přendavání versus naskriptovaný útok, Duke těch pár emzáků postřílí, zazní kytarovej rif, který ohlašuje konec útoku a jede se zase znova, zase něco přendavá, někam skáče a šplhá, prolejzá šachty a další útok a takhle dokola, minimálně půlku hry se prostě nic neděje a to mě sere, to neni Duke. Ocenit se jistě dá, že člověk tupě neprochází koridory, ale musí se snažit dostat se dál řešením... "puzzlů", ale šlo to udělat lépe a s větší akcí. V DNF mělo být hodně nepřátel tak jako tehdy v DN3D a mělo se pořád něco dít aby to byl správný Duke. Levely jsou přes koridorovost nápadité, Duke jako trpaslík jezdí v bugyně po svym kvartýru, jako trapslík pobíhá v kuchyni po poličkách mezi hořčicí, kečupem a jiným proviantem, ovládá demoliční stroj, monster truck, jezdí v důlním vozíku, chodí do striptýz baru na necenzurovaný kozy a je tam stejně tak doma jako Al Bunda. Do toho Duke chlastá, sype steroidy, vyměšuje a blbne s vibrklackem a vůbec dělá všelijaký bláznivý věci stejně jako my všichni, který prostě jinde ve hře k vidění nejsou a DNF tak slušně vybočuje ze zatuchlých vod stereotypních "realistických" a nudných stříleček. Jeho záliba v popravování poražených čuníků se již stala sportem a o rozprsknuté hlavy od kopanců a pravých háků neni nouze. Nepřátelé se chovají inteligentně, schovávají se, krejou a jsou často dost agresivní a málokdy se stane, že by jen tupě čekali na smrt. Systém checkpointů už je asi standard, ale já bych radši klasické ukládání a obtížnost jinak kompenzoval větším počtem nepřátel, vhodným rozmístěním případných lékáren apod. Hru jsme dohrál na nejtěžší obtížnost a musím uznat, že Duke je rozhodně často obtížný a vidět Dukovy brejle vysklený neni nic výjimečného a proto příjemná změna a návrat ke starým časům. Počet zbraní mohl být, kromě těch starých známých, určitě větší, stejně tak počet blbinek patříci v DN3D do kolonky inventory, Holoduke a Dukevize, která vypadá moc pěkně, to je opravdu trochu málo.
Z nářků nad grafikou se chce člověku kroutit hlavou stejně tak jako když Duke kroutí hlavou praseti když mu láme vaz. Grafika sice neni nejmodernější, ale zaostává snad jen v opravdu nekvaltiních stínech, které mají nízké rozlišení a v nízkém AntiAliasingu, kdy cokoli trochu vzdálenějšího je hodně zubaté. Máznutý obraz vzdálenějších předmětů, což bije do očí hlavně v exteriérech, je sice taky opruz, ale nemá moc co dělat s technickou stránkou, tahle blbost je ve spoustě nových her, protože čím víc máznutý, tim víc Adidas. Tento engine naštěstí asi neumí bloom a dalších vychytávky, takže je Duke ušetřen dalších nechutností, které vývojáři dovádí do extrému. Na druhé straně poskytuje kvalitu, která není ani dnes moc k vidění, spousta věcí na rozbití včetně zdí, ustřelují se končetiny, odstřelují se části emzáckých brnění, tekuté věci dělají mokrý efekt na Dukových brýlích, k vidění jsou hrátky se světly, kdy ve vetřelčím doupěti je vidět opravdu pěkná hra světel od kulatých nesmyslů, najde se i pár kouřových efektů, které taky celkem vybočují a konečně vodní efekty, které jsou celkem propracované a dojem z pobytu pod vodní hladinou je lepší než kdejaký Crysis. Postavy jsou pěkně propracovaný, ale háček je v designu, kdy prasečí policajti už nevypadají tak cool jako v DN3D a už vůbec nen jako parodie na policii, ale vypadají spíše jako obyčejní mutanti. Jako člověk z branže oceňuju práci s normal mapami a specular mapami, kdy jsou povrchy pěkně plastické a je pěkně vidět co je mokré, zároveň to neni přeplácané, viděl jsem již uznávanější grafické skvosty, co proti tomu vypadaly jako louže zvratků.
Zvuky jsou na slušné úrovni, je znát když je zvuk byť třeba jen za rohem, emzáci vrčí, chrčí a brečí když je Duke kosí, a všemu vévodí Duke se skvělým dabingem Jon St. Johna, který nezklamal.
Na Dukovi oceňuju, že neni cenzurovaný a nenechá si srát na hlavu od korektních pošuků, takže jsou k vidění nahá těla, sexuální pomůcky, vyměšování, náznaky sexuálních praktik a hlavně Dukovy hlášky dělající z něj ultra cool frajera na kterýho nikdo nemá. V Dukovi se dají opět nalézt odkazy na filmy jako například Komando, Rambo IV a další což rozhodně potěší a člověk se nasměje. Tohle vše na něm miluju stejně jako to miluju na Falloutech 1 a 2.
Duke mohl za 14 let vývoje, který se ale asi skládal hlavně z neustálého předělávání z enginu do enginu, působit rozhodně lépe a nesplnil má očekávání. Na druhé straně nabízí mix všech možných činností a blbostí, že je v dnešní době darem z nebes a to co člověk může dělat, zažít a vidět v Dukovi, se nikde jinde nenajde. Já jsem rád, že DNF hlavně vůbec vyšel po té dlouhé době čekání a narozdíl od nástupců Falloutu 1/2 u něj tohohle pokračování nelituju. Je vůbec prdel, jak taková lokace Ghost City a oblast hor v DNF připomíná Fallouta víc než ty moderní skvosty s nálepkou Fallout. Duke je příjemné osvěžení a vzpomínání na časy co jsou nenávratně v prdeli, a stejně tak jako já má z těch dnešních tzv. her prdel i Duke, když svůj názor vyjádří hláškou při pohledu na armor z Halo a se slovy "Power armor is for pussies!" frčí vstříc další řežbě.
Duke je pořád nařachanej charismatickej arogantní parchant, je samá ženská, chlastá, venčí lachtana, drtí emzáky a do toho hláškuje, Duke byl, je a bude "king of cool".
Hail to the king, baby!
Herní náplň DNF mě trochu zklamala, opravdu jsem čekal FPS staré školy, které už neexistují a dostalo se mi opět další FPS, která je poplatná době, které vévodí srágory jako nekonečná sága CoDů apod., což nemohu mít vývojářům za zlé, přizpůsobili se době a něco žrát musí. Očekával jsem starou dobrou FPS s širokým arzenálem zbraní, lékarničkami, spoustou nepřátel a nekončící řežbou v levelech s tajnými skrýšemi. Dostalo se mi FPS, kde mohu používat jen dvě zbraně, možnosti mít nekonečné obnovitelné zdraví, s nepřáteli, kteří jsou naskriptováni v pravidelných intervalech a s levely kde žádné "secrets" nemusim vůbec hledat a raketomet schovanej v tajný místnosti za hajzlem je tedy už minulostí.
Egometr je sice fajn nápad, ale obnova zdraví po vzoru dnešních herních s"hitů" už fajn neni, rozhodně ne pro hru DNF, kterou řadím do kategorie spolu s Doomem, Bloodem, Shadow Warriorem a dalšími řežbami a tam tohle nemá si myslím co dělat. Povolit jen dvě zbraně v tomhle typu FPS je...no...totální demence, nechápu. Začátek hry jsem si celkem užil, nasmál se, Duke je kult, všichnni mu zobou z ruky, má muzeum, má svůj muzikál, zástupy fandů, restauraci, vlastní burgery a dvě lolity co kouří jak elektrárny. Člověk se může ve hře vyblbnout při interakci s desítkami předmětů, které zvýší egometr Duka a to už se vyplatí. DNF se po celou dobu hraní bohužel dost táhne a je plný hluchých míst, kdy Duke někam leze, skáče, něco montuje, něco přendavá a celkově dělá věci ,který by Duke neměl, Duke by měl v první řadě kosit emzáky a tyhle blbosti dělat opravdu výjimečně. DNF má jako velké mínus šablonu, která se táhne celou hrou, šplhání, skákání a přendavání versus naskriptovaný útok, Duke těch pár emzáků postřílí, zazní kytarovej rif, který ohlašuje konec útoku a jede se zase znova, zase něco přendavá, někam skáče a šplhá, prolejzá šachty a další útok a takhle dokola, minimálně půlku hry se prostě nic neděje a to mě sere, to neni Duke. Ocenit se jistě dá, že člověk tupě neprochází koridory, ale musí se snažit dostat se dál řešením... "puzzlů", ale šlo to udělat lépe a s větší akcí. V DNF mělo být hodně nepřátel tak jako tehdy v DN3D a mělo se pořád něco dít aby to byl správný Duke. Levely jsou přes koridorovost nápadité, Duke jako trpaslík jezdí v bugyně po svym kvartýru, jako trapslík pobíhá v kuchyni po poličkách mezi hořčicí, kečupem a jiným proviantem, ovládá demoliční stroj, monster truck, jezdí v důlním vozíku, chodí do striptýz baru na necenzurovaný kozy a je tam stejně tak doma jako Al Bunda. Do toho Duke chlastá, sype steroidy, vyměšuje a blbne s vibrklackem a vůbec dělá všelijaký bláznivý věci stejně jako my všichni, který prostě jinde ve hře k vidění nejsou a DNF tak slušně vybočuje ze zatuchlých vod stereotypních "realistických" a nudných stříleček. Jeho záliba v popravování poražených čuníků se již stala sportem a o rozprsknuté hlavy od kopanců a pravých háků neni nouze. Nepřátelé se chovají inteligentně, schovávají se, krejou a jsou často dost agresivní a málokdy se stane, že by jen tupě čekali na smrt. Systém checkpointů už je asi standard, ale já bych radši klasické ukládání a obtížnost jinak kompenzoval větším počtem nepřátel, vhodným rozmístěním případných lékáren apod. Hru jsme dohrál na nejtěžší obtížnost a musím uznat, že Duke je rozhodně často obtížný a vidět Dukovy brejle vysklený neni nic výjimečného a proto příjemná změna a návrat ke starým časům. Počet zbraní mohl být, kromě těch starých známých, určitě větší, stejně tak počet blbinek patříci v DN3D do kolonky inventory, Holoduke a Dukevize, která vypadá moc pěkně, to je opravdu trochu málo.
Z nářků nad grafikou se chce člověku kroutit hlavou stejně tak jako když Duke kroutí hlavou praseti když mu láme vaz. Grafika sice neni nejmodernější, ale zaostává snad jen v opravdu nekvaltiních stínech, které mají nízké rozlišení a v nízkém AntiAliasingu, kdy cokoli trochu vzdálenějšího je hodně zubaté. Máznutý obraz vzdálenějších předmětů, což bije do očí hlavně v exteriérech, je sice taky opruz, ale nemá moc co dělat s technickou stránkou, tahle blbost je ve spoustě nových her, protože čím víc máznutý, tim víc Adidas. Tento engine naštěstí asi neumí bloom a dalších vychytávky, takže je Duke ušetřen dalších nechutností, které vývojáři dovádí do extrému. Na druhé straně poskytuje kvalitu, která není ani dnes moc k vidění, spousta věcí na rozbití včetně zdí, ustřelují se končetiny, odstřelují se části emzáckých brnění, tekuté věci dělají mokrý efekt na Dukových brýlích, k vidění jsou hrátky se světly, kdy ve vetřelčím doupěti je vidět opravdu pěkná hra světel od kulatých nesmyslů, najde se i pár kouřových efektů, které taky celkem vybočují a konečně vodní efekty, které jsou celkem propracované a dojem z pobytu pod vodní hladinou je lepší než kdejaký Crysis. Postavy jsou pěkně propracovaný, ale háček je v designu, kdy prasečí policajti už nevypadají tak cool jako v DN3D a už vůbec nen jako parodie na policii, ale vypadají spíše jako obyčejní mutanti. Jako člověk z branže oceňuju práci s normal mapami a specular mapami, kdy jsou povrchy pěkně plastické a je pěkně vidět co je mokré, zároveň to neni přeplácané, viděl jsem již uznávanější grafické skvosty, co proti tomu vypadaly jako louže zvratků.
Zvuky jsou na slušné úrovni, je znát když je zvuk byť třeba jen za rohem, emzáci vrčí, chrčí a brečí když je Duke kosí, a všemu vévodí Duke se skvělým dabingem Jon St. Johna, který nezklamal.
Na Dukovi oceňuju, že neni cenzurovaný a nenechá si srát na hlavu od korektních pošuků, takže jsou k vidění nahá těla, sexuální pomůcky, vyměšování, náznaky sexuálních praktik a hlavně Dukovy hlášky dělající z něj ultra cool frajera na kterýho nikdo nemá. V Dukovi se dají opět nalézt odkazy na filmy jako například Komando, Rambo IV a další což rozhodně potěší a člověk se nasměje. Tohle vše na něm miluju stejně jako to miluju na Falloutech 1 a 2.
Duke mohl za 14 let vývoje, který se ale asi skládal hlavně z neustálého předělávání z enginu do enginu, působit rozhodně lépe a nesplnil má očekávání. Na druhé straně nabízí mix všech možných činností a blbostí, že je v dnešní době darem z nebes a to co člověk může dělat, zažít a vidět v Dukovi, se nikde jinde nenajde. Já jsem rád, že DNF hlavně vůbec vyšel po té dlouhé době čekání a narozdíl od nástupců Falloutu 1/2 u něj tohohle pokračování nelituju. Je vůbec prdel, jak taková lokace Ghost City a oblast hor v DNF připomíná Fallouta víc než ty moderní skvosty s nálepkou Fallout. Duke je příjemné osvěžení a vzpomínání na časy co jsou nenávratně v prdeli, a stejně tak jako já má z těch dnešních tzv. her prdel i Duke, když svůj názor vyjádří hláškou při pohledu na armor z Halo a se slovy "Power armor is for pussies!" frčí vstříc další řežbě.
Duke je pořád nařachanej charismatickej arogantní parchant, je samá ženská, chlastá, venčí lachtana, drtí emzáky a do toho hláškuje, Duke byl, je a bude "king of cool".
Hail to the king, baby!
Pro: Duke Nukem atmofséra, zbraně, některé grafické vychytávky, popkulturní odkazy, interakce s velkým množstvím obejktů, hlášky, pocit hraní FPS ze staré školy
Proti: omezení na dvě zbraně, asi checkpointy, málo zbraní, opakovaná šablona v průběhu hry, málo nepřátel, design některých monster, mohla být delší herní doba