Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Heroes of Might and Magic V

  • PC 95
Nástupce Heroes of Might and Magic III. Čtvrtý díl, jak jsem několikrát psal, byla hra plná změn a do série HOMAM nikdy tak zcela nezapadla.. Ten kdo byl odchován prvním až třetím dílem, tomu se většinou 4. díl nelíbíl. Ten kdo HOMAM neznal, ten byl většinou ze čtvrtého dílu nadšen.
Ale úspěch změn pravděpodobně nikdy nepřesáhl metu "Od teď to děláme jenom takhle, každý to chce", tak se HOMAM5 vrátil k systému Heroes of Might and Magic 3 a vše bylo notně okořeněno 3D kabátkem, ze kterého pohádkovost dýchala každým pixelem. Důvod, proč ode mě třetí díl obdržel 100 procent a pátý, který z něho vychází "pouze" 95 procent je právě ale engine, který hru pohání. Z hlediska strategie, systému, budování a bojů nemám co vytknout. Ale ten engine.
Pokud totiž na počítači s AMD Athlon64 X2 6000+ s 2 GB RAM a ATI Radeon HD3870 512 MB DDR3 v rozlišení 1680x1050 na hře z roku 2006 oddálím mapu a mírně jí nakloním, pro lepší viditelnost do dálky a snímková frekvence mi padne na cca 3 - 5 fps, je něco špatně. A problémový je právě engine. Přesto že ve hře nastavím nejnižší možné rozlišení, nejnižší možné detaily, je zpomalení celé mapy a nestíhaní PC znát při naklonění oddálené mapy i takto. Je úplně jedno, jestli ve hře nastavíte 1024x768 nebo 1680x1050. Prostě odddálíte mapu, nakloníte jí a plynulost hry je pryč. Tato vada na kráse brání, abych hře udělil ultimátní hodnocení.
Toto je z mého pohledu jediná vážnější výtka vůči Heroes of Might and Magic 5, neboli, stejně jako třetí díl, mi tato hra mnohokrát vysvětlila, že opravdu po tomhle již posledním kole vážně spát nejdu a nutila mě stále postupovat dále a dále... Droga. Heroes.

Pro: Heroes ve 3D, hudba, grafika, systém celé hry, mapy, zábavnost, v multiplayeru herní orgie.

Proti: Krásný, leč neodladěný engine.

+9 +14 −5