Crusader, klasika mezi RTS. Hra je úspěšnou kombinací budovatelské a vojenské strategie. Absence jakékoli diplomacie, stejně jako ovládání pracovníků dává prostor k absolutnímu zaměření na výstavbu království, které dokáže jak patřičně prosperovat, s čímž se mimochodem pojí verbování armády, tak vzdorovat nepřátelským útokům.
Hodnotit většinu herních mechanik, vzhledem k tomu, že hra převzala systémy původního Strongohldu je zbytečné. Za zmínku stojí jen několik významných změn - omezení obhospodařitelné půdy, žoldácké posily a možnost zapálit budovy, které hru podle mě posunují na ještě vyšší úroveň.
Za zmínku ještě stojí hlavní kampaň, "Křížová výprava", která obsahuje celkem 50 misí. Obtížnost kampaně je skutečně náročná, opravdová výzva, která prověří hráčovy schopnosti a případně ho proškolí pro následné multiplayerové hry. Pokud hráčovi nesedne tato kampaň, může zkusit několik krátkých historických kampaní, případně volnou hru, kde může výbírat z (cca.) deseti různých oponentů. Co se mi opravdu líbí, je to, že je zde absence volby obtížnosti - tu vynahrazuje rozdílná AI jednotlivých oponentů. Jedinou nevýhodou je to, že jakmile člověk rozpozná taktiku jednotlivých oponentů, ničím ho už nepřekvapí.
Hodnotit většinu herních mechanik, vzhledem k tomu, že hra převzala systémy původního Strongohldu je zbytečné. Za zmínku stojí jen několik významných změn - omezení obhospodařitelné půdy, žoldácké posily a možnost zapálit budovy, které hru podle mě posunují na ještě vyšší úroveň.
Za zmínku ještě stojí hlavní kampaň, "Křížová výprava", která obsahuje celkem 50 misí. Obtížnost kampaně je skutečně náročná, opravdová výzva, která prověří hráčovy schopnosti a případně ho proškolí pro následné multiplayerové hry. Pokud hráčovi nesedne tato kampaň, může zkusit několik krátkých historických kampaní, případně volnou hru, kde může výbírat z (cca.) deseti různých oponentů. Co se mi opravdu líbí, je to, že je zde absence volby obtížnosti - tu vynahrazuje rozdílná AI jednotlivých oponentů. Jedinou nevýhodou je to, že jakmile člověk rozpozná taktiku jednotlivých oponentů, ničím ho už nepřekvapí.
Pro: Pěkná grafika, rozmanitost obraných struktur a jednotek, hlavní kampaň (a její obtížnost)
Proti: AI oponentů