Fary Cry. Ve své době vychvalovaná hra srovnávaná s Half-Life 2. Jak si ale vede dnes?
Prvně - grafika moc dobře nezestárla, nicméně kvůli tomu hodnocení srážet nebudu; v té době byla dobrá. Co ale Far Cry nabízí kromě ní? Docela slušnou fyziku, ze začátku dobrou atmosféru a... a... a to je všechno. Vážně, po opadnutí prvotního nadšení z atmosféry (což se stane v podstatě hned v prvním interiéru) je to naprosto tuctová střílečka s pitomým příběhem, nesympatickým hrdinou, nulovou inovací a ztracenou atmosférou.
Ano, pár bodů můžu dát za slušné zpracování, dobrou AI, která se nenechá jen tak z dálky odstřelovat a vyrazí proti vám, a v exteriérech možnost jít různými cestami. Proč ale sakra skoro celou hru strávíte v interiérech nebo silně ohraničených exteriérech, kde nic z toho nemá váhu?! Proč většinu času bojujete s mutanty, kteří mají oči i vzadu a nesmyslně vydrží, proti kterým nemá valný význam používat nějakou stealth taktiku?!
O příběhu už se pozitivně mluvit nedá vůbec. Hlavní hrdina je klišovitý drsňák, který se mi od začátku nelíbil a celý příběh je tak plný klišé, že si až říkám, jestli to tvůrci nemysleli jako parodii. V jednu chvíli jsem si dokonce pomyslela, že k dokonalosti chybí snad už jen scéna, kde se Valerie sprchuje ve vodopádu - a ona ta scéna nakonec skutečně přišla!
Když k tomu všemu navíc přidáme mimořádně pitomě rozmístěné savepointy, nudné ale těžké bosse a obtížnost kolísající od "pro děti" (žoldáci) po "tohle je můj šedesátý pokus" (kráter), vychází mi Fary Cry jako hodně špatná hra.
Prvně - grafika moc dobře nezestárla, nicméně kvůli tomu hodnocení srážet nebudu; v té době byla dobrá. Co ale Far Cry nabízí kromě ní? Docela slušnou fyziku, ze začátku dobrou atmosféru a... a... a to je všechno. Vážně, po opadnutí prvotního nadšení z atmosféry (což se stane v podstatě hned v prvním interiéru) je to naprosto tuctová střílečka s pitomým příběhem, nesympatickým hrdinou, nulovou inovací a ztracenou atmosférou.
Ano, pár bodů můžu dát za slušné zpracování, dobrou AI, která se nenechá jen tak z dálky odstřelovat a vyrazí proti vám, a v exteriérech možnost jít různými cestami. Proč ale sakra skoro celou hru strávíte v interiérech nebo silně ohraničených exteriérech, kde nic z toho nemá váhu?! Proč většinu času bojujete s mutanty, kteří mají oči i vzadu a nesmyslně vydrží, proti kterým nemá valný význam používat nějakou stealth taktiku?!
O příběhu už se pozitivně mluvit nedá vůbec. Hlavní hrdina je klišovitý drsňák, který se mi od začátku nelíbil a celý příběh je tak plný klišé, že si až říkám, jestli to tvůrci nemysleli jako parodii. V jednu chvíli jsem si dokonce pomyslela, že k dokonalosti chybí snad už jen scéna, kde se Valerie sprchuje ve vodopádu - a ona ta scéna nakonec skutečně přišla!
Když k tomu všemu navíc přidáme mimořádně pitomě rozmístěné savepointy, nudné ale těžké bosse a obtížnost kolísající od "pro děti" (žoldáci) po "tohle je můj šedesátý pokus" (kráter), vychází mi Fary Cry jako hodně špatná hra.
Pro: Exteriéry, ze začátku atmosféra
Proti: Interiéry, mutanti, příběh, savepointy