Hra mi bohužel jela bez zvuku (v setupu jsem jej musel vypnout, se zapnutým hra nenaběhla vůbec), takže nemůžu posoudit audio složku této hry.
Aby hráč osvobodil trpaslíky, musí posbírat velké množství předmětů a každého probudí jen jeden určitý z nich - a ty je třeba najít. Dialogů si tu člověk taky moc neužije a většinou touží po odpovědi na specifickou otázku - duch ve městě chce vědět, kdy a kým bylo založeno Nové město, železničář se zase nebaví s nikým, kdo mu neřekne přesný čas odjedu do - tuším Náchoda. Neměl by to naopak říkat on? Některé hádanky mají velmi svérázná řešení - programátora v paneláku vyruší jen a pouze do okna hozený šutr, dotyčný se naštve a hodí po vás pudřenku (!). Na dvou stránkách blábolů je pak důležitý pouze letopočet založení města. S předměty je spojena další potíž - někdy jsou vám automaticky přidány do inventáře během popisného textu, jindy si je musíte pracně sesbírat v pravém horním rohu.
Na fotografiích se špatně hledají aktivní místa (každou obrazovku musíte prozkoumat manuálně po stlačení tlačítka Prozkoumat) a o nějaké animaci se zde dá hovořit pouze v podobě avatara hlavního protagonisty, který se xichtí podle toho, jestli se mu (vám) něco podařilo, nebo naopak hrubě nepodařilo (ať už neodpoví na otázku nebo ho dokonce někdo zabije). V pozdějších fázích hry je pak jediným komunikačním prostředkem s NPC ostře nabitá kuše.
Stojíte-li o to vidět a vyzkoušet si na vlastní kůži jednu z prvních českých her, navíc vybavenou digitalizovanými fotografiemi již zmiňovaného Nového města nad Metují, proč ne, jinak ji nechte spát. Vzhledem ke svému stáří na to má nárok.
Fotografie jako základní grafická podoba hry byly využity ještě ve hře Přítmí.
Aby hráč osvobodil trpaslíky, musí posbírat velké množství předmětů a každého probudí jen jeden určitý z nich - a ty je třeba najít. Dialogů si tu člověk taky moc neužije a většinou touží po odpovědi na specifickou otázku - duch ve městě chce vědět, kdy a kým bylo založeno Nové město, železničář se zase nebaví s nikým, kdo mu neřekne přesný čas odjedu do - tuším Náchoda. Neměl by to naopak říkat on? Některé hádanky mají velmi svérázná řešení - programátora v paneláku vyruší jen a pouze do okna hozený šutr, dotyčný se naštve a hodí po vás pudřenku (!). Na dvou stránkách blábolů je pak důležitý pouze letopočet založení města. S předměty je spojena další potíž - někdy jsou vám automaticky přidány do inventáře během popisného textu, jindy si je musíte pracně sesbírat v pravém horním rohu.
Na fotografiích se špatně hledají aktivní místa (každou obrazovku musíte prozkoumat manuálně po stlačení tlačítka Prozkoumat) a o nějaké animaci se zde dá hovořit pouze v podobě avatara hlavního protagonisty, který se xichtí podle toho, jestli se mu (vám) něco podařilo, nebo naopak hrubě nepodařilo (ať už neodpoví na otázku nebo ho dokonce někdo zabije). V pozdějších fázích hry je pak jediným komunikačním prostředkem s NPC ostře nabitá kuše.
Stojíte-li o to vidět a vyzkoušet si na vlastní kůži jednu z prvních českých her, navíc vybavenou digitalizovanými fotografiemi již zmiňovaného Nového města nad Metují, proč ne, jinak ji nechte spát. Vzhledem ke svému stáří na to má nárok.
Fotografie jako základní grafická podoba hry byly využity ještě ve hře Přítmí.