Pro WOW jsem měl vždycky slabost. Některými zatracovaný kontroverzní omalovánkový styl a vůbec celý ten svět si mě po chvíli získal, stejně tak jako skvělá hratelnost a pocit, že hra byla dělaná s rozumem a citem. Konec konců je to přece od Blizzardu.
Po pár letech pauzy jsem se k WOWku vrátil. Z chudýho studenta hrávajícího na free serverech, co byl rád za kapesný od rodičů, se stal pracující člověk, pro kterýho není problém platit si měsíční pobyt na oficiálním realmu. Tolik jsem se na to těšil a tolik jsem byl zklamán, co všechno se za tu dobu změnilo a bohužel k horšímu. Hru hodnotit ale nechci. Co platilo před lety, neplatí dnes, a co platí dnes, nemusí platit zítra.
Z žijícího světa Azerothu se stala obrovská pustina. Za branami měst nepotkáte v podstatě v celém "zbytku" světa ani živáčka. A pokud se tak snad někdy náhodou stane, koukáte na něj jako na zjevení a nějakou dobu se musíte ubezpečovat, že je to skutečně živý hráč a ne nějaký naskriptovaný NPCčko. Tohle že je online hra s miliony platících hráčů? Rozhodně tak nepůsobí. Za celou dobu hraní (lvl 39) jsem na serveru s vysokou populací v zónách potkal možná tak 5 hráčů (ano, nepřepsal jsem se). Dorazím do Booty Bay, kouknu na neutrální aukci a vidím všeho všudy jeden jediný předmět na prodej ze VŠECH kategorií. Vždyť to je naprosto jasný znak nefungujících herních mechanik, kde lze vidět, jak se liší záměry autorů od reality.
Kam zmizely group questy? Odstranit group questy v onlineovce je jako přestat dávat k párku horčici! No, ono je to vlastně teď jedno. Stejně by nebyly s kým dělat. Na možnost, že požádáte nějakýho hráče poblíž nebo použijete jednoduše /who v aktuální lokaci rovnou zapomeňte. Obvykle tu totiž nikdo není. Kde teda všichni můžou sakra být? No nic. Jednou nebo dvakrát se mi podařilo narazit na elitního nepřítele. Zřejmě je autoři zapomněli odstranit v rámci zjednodušování hry. Možná by mi mohl pomoct ho zabít aspoň někdo z guildy. V chatu se nikdo neozívá. Ale jakto? Vždyť je jich tu 30 online. Koukám do přehledu. Aha! Ona je většina v dungeonech a nemá tudíž čas. No co, tak budem teda aspoň chodit ty dungeony, když tu na ně teď máme takovej zdánlivě pěknej a praktickej dungeon finder. Do 5 minut od zařazení ve froně jsem v partě. Super. A co to? Skupina splácaná ze všech možných serverů? Pěkný. Tady si teda moc přátel nenajdu. Samí bezejmení hráči, který vidím poprvé a naposledy.
Dál už asi jen tak namátkou (vše ve jménu zjednodušování). Zkušenosti narůstají příliš rychle a hráč už zdaleka nemá šanci věnovat se dostatečně questům/battlegroundům/dungeonům. Kde jsou osady s plnou truhlou jako odměna za vybití? K čemu jsou nyní nejrůznější lektvary a pochoutky doplňující manu/zdraví? Za celou dobu hry mi nechyběly ani jednou. Automatická aktivace leteckých cest v závislosti na levelu postavy = konec objevování. Elitní protivníci už zdaleka nejsou tak elitní.
Celá hra na mě nyní působí jako nesmyslná honba za zjednodušováním a snahou o zpřístupnění hry i těm naprosto tupým (byť nejpočetnějším) masám hráčů a přitáhnout tak co nejvíc platících oveček. Tento trend se zřejmě již dlouhou dobu ne a ne změnit a tak se obávám, že za nedlouho hra klesne na úroveň nějaký facebookový stupidní hříčky, kterou dokáže hrát i cvičená opička. Otázkou ale zůstává, koho bude bavit.
P.S.: Právě pročítám nadcházející změny v patchi 4.3 - "Snížení potřebných xp pro level v levelech 70-80 o třetinu." No comment
Po pár letech pauzy jsem se k WOWku vrátil. Z chudýho studenta hrávajícího na free serverech, co byl rád za kapesný od rodičů, se stal pracující člověk, pro kterýho není problém platit si měsíční pobyt na oficiálním realmu. Tolik jsem se na to těšil a tolik jsem byl zklamán, co všechno se za tu dobu změnilo a bohužel k horšímu. Hru hodnotit ale nechci. Co platilo před lety, neplatí dnes, a co platí dnes, nemusí platit zítra.
Z žijícího světa Azerothu se stala obrovská pustina. Za branami měst nepotkáte v podstatě v celém "zbytku" světa ani živáčka. A pokud se tak snad někdy náhodou stane, koukáte na něj jako na zjevení a nějakou dobu se musíte ubezpečovat, že je to skutečně živý hráč a ne nějaký naskriptovaný NPCčko. Tohle že je online hra s miliony platících hráčů? Rozhodně tak nepůsobí. Za celou dobu hraní (lvl 39) jsem na serveru s vysokou populací v zónách potkal možná tak 5 hráčů (ano, nepřepsal jsem se). Dorazím do Booty Bay, kouknu na neutrální aukci a vidím všeho všudy jeden jediný předmět na prodej ze VŠECH kategorií. Vždyť to je naprosto jasný znak nefungujících herních mechanik, kde lze vidět, jak se liší záměry autorů od reality.
Kam zmizely group questy? Odstranit group questy v onlineovce je jako přestat dávat k párku horčici! No, ono je to vlastně teď jedno. Stejně by nebyly s kým dělat. Na možnost, že požádáte nějakýho hráče poblíž nebo použijete jednoduše /who v aktuální lokaci rovnou zapomeňte. Obvykle tu totiž nikdo není. Kde teda všichni můžou sakra být? No nic. Jednou nebo dvakrát se mi podařilo narazit na elitního nepřítele. Zřejmě je autoři zapomněli odstranit v rámci zjednodušování hry. Možná by mi mohl pomoct ho zabít aspoň někdo z guildy. V chatu se nikdo neozívá. Ale jakto? Vždyť je jich tu 30 online. Koukám do přehledu. Aha! Ona je většina v dungeonech a nemá tudíž čas. No co, tak budem teda aspoň chodit ty dungeony, když tu na ně teď máme takovej zdánlivě pěknej a praktickej dungeon finder. Do 5 minut od zařazení ve froně jsem v partě. Super. A co to? Skupina splácaná ze všech možných serverů? Pěkný. Tady si teda moc přátel nenajdu. Samí bezejmení hráči, který vidím poprvé a naposledy.
Dál už asi jen tak namátkou (vše ve jménu zjednodušování). Zkušenosti narůstají příliš rychle a hráč už zdaleka nemá šanci věnovat se dostatečně questům/battlegroundům/dungeonům. Kde jsou osady s plnou truhlou jako odměna za vybití? K čemu jsou nyní nejrůznější lektvary a pochoutky doplňující manu/zdraví? Za celou dobu hry mi nechyběly ani jednou. Automatická aktivace leteckých cest v závislosti na levelu postavy = konec objevování. Elitní protivníci už zdaleka nejsou tak elitní.
Celá hra na mě nyní působí jako nesmyslná honba za zjednodušováním a snahou o zpřístupnění hry i těm naprosto tupým (byť nejpočetnějším) masám hráčů a přitáhnout tak co nejvíc platících oveček. Tento trend se zřejmě již dlouhou dobu ne a ne změnit a tak se obávám, že za nedlouho hra klesne na úroveň nějaký facebookový stupidní hříčky, kterou dokáže hrát i cvičená opička. Otázkou ale zůstává, koho bude bavit.
P.S.: Právě pročítám nadcházející změny v patchi 4.3 - "Snížení potřebných xp pro level v levelech 70-80 o třetinu." No comment
Pro: umělecká stránka, příběh, herní svět
Proti: nesmyslné zjednodušování, momentálně liduprázdné zóny