Strach je jako nádoba. Různé druhy děsících prostředků přilévají různé množství do "mana pool" strachu, jako třeba lekací momenty, lezavý trvalý strach, krev a vnitřnosti, dalekosáhlé následky a blízká budoucnost lidí které potkáte.
Dead Island přišel, nabíral hmotu a nakonec se zhroutil pod svojí vlastní vahou a uzávěrkou pro vydání. Dokonalý začátek, neutuchající zábava a promršený konec. Ale stále si zachoval kvalitu a hra se dá užívat, což je hlavní.
+/-největší mínus a zároveň plus je asi respawn nepřátel v kombinaci s nuceným co-opem. Já hraji singl, chci hrát sám, jenže je tu stejně nepřátel, jsou shodně silní a obnovují se tak rychle, že ve 4 lidech se to možná dá s přehledem zvládnout, ale v jednom je to peklo. Takže hra je sice fajn, survival atmosféra na maximum, musím si hlídat všechny směry a hledat higher ground kdykoliv to jen jde (hlavně ve městě je to husté, ale tam je zase plno aut).
+atmosféra. Strach o vlastní život. Nejdřív jsem myslel, že Resort je strašidelný dost, ale nejhorší je Město. Jungle je krutá dost (všude stromy), ale příliš krátká
+uspokojující scavenger hunting součástek.
+krev krev krev (a taky maso, shnilý)
+už dlouho jsem v žádné hře tak krásně nezamlátil meelee zbraněmi
+inventář - aneb když už musí být hra zpracovaná i pro konzole, může být proveden dobře (špatně = Witcher 2, nejlépe = Deus Ex HR - tetris)
+penále za smrt. V jedné recenzi jsem četl, že vám to seberu jen "pár set". Není tomu tak, tuším že hra sebere 10% současných financí. A když potom, ke konci hry, oprava stojí klidně i tři tisíce (jedné zbraně!), prachy jsou podstatné. Opatrnost tedy zajištěna.
+po hození zbraně se vrací zpět na své místo v radial menu, víceméně
+pádlo je dokonalé, ale nejlepší je elektrikou oplácaná morning star
+ač nerad, musím přiznat, že radial menu je tu udělané dobře a po troše cviku se hodí
+zombí na kapotě, aneb fakt že se auto může kdekoliv zaseknout a vy jste najednou obklopeni nepřáteli přidává ke strachu
-chybějíci grafické nastavení, hlavně na odstranění otravného motion bluru, ze kterého se mi fakt dělalo zle
-dřevácké řízení auta a další autoproblémy, jako nesmrtelná výdrž motoru (3 stavy - v pohodě, pak pukne sklo, pak začne čoudit motor a tak už zůstane, nikdy nechcípne), blbé přejíždění mrtvol a hlavně - otáčení myší v autě je tak idiotské, že si ani nedokážu představit proč to tak někdo naprogramoval
-nemožnost nastavit si rychlé klávesy na zbraně / vnucení radial výběru zbraní (aneb když to funguje na konzolích, musí to každý mít i na PC)
-konec
-úkol opevnit kostel byl naprosto zbytečný => stejně má kolem sebe neviditelnou bariéru, která brání zombivcům ve vstupu
-v zástupu hnusných prsatic s ještě horšími obličeji je smutné, že nejhezčí ženská ve hře je matka představená (oh my god, kam jen to ty modely postav dospěly)
-tato zombie apokalyptická bitva je už předem prohraná. Pro lidi. Je to logické, mají nekonečný respawn, kdežto lidé se budou jeden po druhém měnit. 4 hrdinové nedokáží zachránit celý svět, nebo snad ano ? Oh, ano, jde tu přeci o záchranu světa, takže jo.
-po kopnutí míč neodletí. Namísto toho se přesune na místo kde má být (teleportace).
-sprint do kopce je často pomalejší, než chůze.
-mnoho escort misí by se daly udělat pomocí auta, ale NPC do nich nenastoupí
-donáškové mise. Ale zase se hráč musí neustále prodírat zástupem zombíků (škoda že stále na stejných místech), tak aspoň něco.
Já se snažím prosazovat teorii, že násilí ve hrách pomáhá být klidnější člověk v realitě. Užívám si krev, pohled na krev, usekávání končetin, headshoty, do mrtvoly na zemi (v GTA) jsem motorovkou klidně pár desítek sekund řezal, jen pro ten pocit. Postal 2 byla slast (viz. koment), v Dead Islandu jsem cestu od stanice ke vzdálené pumpě jel snad stokrát, přejížděl těch 30 zombíků, co cestou potkám. A tak dál.
V životě jsem velice klidný člověk. Dovedu si ale představit, jak nějakého labilního člověka dokážou dohnat k vystřílení školy, ale tak násilí je dnes všude.
Mrtvý Ostrov je hra založená na zabíjení. A ne jako většina FPS - bum bum bum, kulky do tě našiju, ale pěkně ruční práce, kde si zaserete celý tělo krví. Ta hra je založená na zabíjení. To je její hlavní deviza. A ta hra, světe div se, to dělá dobře. Dokonale.
Jak už bylo mnohokrát řečeno, zabíjení na blízko je tu fakt zábava.
Nejlepší atmosféra tedy byla ve městě, i když každé prostředí mělo něco do sebe. I ty interiéry se občas hodily, změna oproti venkovní otevřené šílenosti. Ke konci jich však bylo moc. Příslib otevřenosti, které naznačil Resort a Město byly tak jako tak fajn.
Dead Island přišel, nabíral hmotu a nakonec se zhroutil pod svojí vlastní vahou a uzávěrkou pro vydání. Dokonalý začátek, neutuchající zábava a promršený konec. Ale stále si zachoval kvalitu a hra se dá užívat, což je hlavní.
+/-největší mínus a zároveň plus je asi respawn nepřátel v kombinaci s nuceným co-opem. Já hraji singl, chci hrát sám, jenže je tu stejně nepřátel, jsou shodně silní a obnovují se tak rychle, že ve 4 lidech se to možná dá s přehledem zvládnout, ale v jednom je to peklo. Takže hra je sice fajn, survival atmosféra na maximum, musím si hlídat všechny směry a hledat higher ground kdykoliv to jen jde (hlavně ve městě je to husté, ale tam je zase plno aut).
+atmosféra. Strach o vlastní život. Nejdřív jsem myslel, že Resort je strašidelný dost, ale nejhorší je Město. Jungle je krutá dost (všude stromy), ale příliš krátká
+uspokojující scavenger hunting součástek.
+krev krev krev (a taky maso, shnilý)
+už dlouho jsem v žádné hře tak krásně nezamlátil meelee zbraněmi
+inventář - aneb když už musí být hra zpracovaná i pro konzole, může být proveden dobře (špatně = Witcher 2, nejlépe = Deus Ex HR - tetris)
+penále za smrt. V jedné recenzi jsem četl, že vám to seberu jen "pár set". Není tomu tak, tuším že hra sebere 10% současných financí. A když potom, ke konci hry, oprava stojí klidně i tři tisíce (jedné zbraně!), prachy jsou podstatné. Opatrnost tedy zajištěna.
+po hození zbraně se vrací zpět na své místo v radial menu, víceméně
+pádlo je dokonalé, ale nejlepší je elektrikou oplácaná morning star
+ač nerad, musím přiznat, že radial menu je tu udělané dobře a po troše cviku se hodí
+zombí na kapotě, aneb fakt že se auto může kdekoliv zaseknout a vy jste najednou obklopeni nepřáteli přidává ke strachu
-chybějíci grafické nastavení, hlavně na odstranění otravného motion bluru, ze kterého se mi fakt dělalo zle
-dřevácké řízení auta a další autoproblémy, jako nesmrtelná výdrž motoru (3 stavy - v pohodě, pak pukne sklo, pak začne čoudit motor a tak už zůstane, nikdy nechcípne), blbé přejíždění mrtvol a hlavně - otáčení myší v autě je tak idiotské, že si ani nedokážu představit proč to tak někdo naprogramoval
-nemožnost nastavit si rychlé klávesy na zbraně / vnucení radial výběru zbraní (aneb když to funguje na konzolích, musí to každý mít i na PC)
-konec
-úkol opevnit kostel byl naprosto zbytečný => stejně má kolem sebe neviditelnou bariéru, která brání zombivcům ve vstupu
-v zástupu hnusných prsatic s ještě horšími obličeji je smutné, že nejhezčí ženská ve hře je matka představená (oh my god, kam jen to ty modely postav dospěly)
-tato zombie apokalyptická bitva je už předem prohraná. Pro lidi. Je to logické, mají nekonečný respawn, kdežto lidé se budou jeden po druhém měnit. 4 hrdinové nedokáží zachránit celý svět, nebo snad ano ? Oh, ano, jde tu přeci o záchranu světa, takže jo.
-po kopnutí míč neodletí. Namísto toho se přesune na místo kde má být (teleportace).
-sprint do kopce je často pomalejší, než chůze.
-mnoho escort misí by se daly udělat pomocí auta, ale NPC do nich nenastoupí
-donáškové mise. Ale zase se hráč musí neustále prodírat zástupem zombíků (škoda že stále na stejných místech), tak aspoň něco.
Já se snažím prosazovat teorii, že násilí ve hrách pomáhá být klidnější člověk v realitě. Užívám si krev, pohled na krev, usekávání končetin, headshoty, do mrtvoly na zemi (v GTA) jsem motorovkou klidně pár desítek sekund řezal, jen pro ten pocit. Postal 2 byla slast (viz. koment), v Dead Islandu jsem cestu od stanice ke vzdálené pumpě jel snad stokrát, přejížděl těch 30 zombíků, co cestou potkám. A tak dál.
V životě jsem velice klidný člověk. Dovedu si ale představit, jak nějakého labilního člověka dokážou dohnat k vystřílení školy, ale tak násilí je dnes všude.
Mrtvý Ostrov je hra založená na zabíjení. A ne jako většina FPS - bum bum bum, kulky do tě našiju, ale pěkně ruční práce, kde si zaserete celý tělo krví. Ta hra je založená na zabíjení. To je její hlavní deviza. A ta hra, světe div se, to dělá dobře. Dokonale.
Jak už bylo mnohokrát řečeno, zabíjení na blízko je tu fakt zábava.
Nejlepší atmosféra tedy byla ve městě, i když každé prostředí mělo něco do sebe. I ty interiéry se občas hodily, změna oproti venkovní otevřené šílenosti. Ke konci jich však bylo moc. Příslib otevřenosti, které naznačil Resort a Město byly tak jako tak fajn.
Pro: Strach (atmosféra), Krev (pořádně zblízka)
Proti: Ztraceno v překladu (Port z konzole)