Co jsem čekal, to jsem dostal. Velmi chutnou a originální jednohubku. Nesouhlasím s tím, že by se dostavoval stereotyp. Portal totiž v pravidelných intervalech přináší stále nějaké drobné inovace, přičemž ta poslední (část po útěku z ohnivé lázně, díky čemuž se tak trochu změní žánr) dodává hře nevídaný náboj (takový, že jsem s hlavní postavou dýchal, jako v málokteré FPS).
Nesouhlasím ani s tím, že by byl Portal nějak krátký. Ano, hlavní "dějová" linie zabere několik málo hodin, ale autoři si mohli vybrat. Buď stvoří dílko, které jednoduchý princip (který přecijen hrozí brzkým vyčerpáním) využije v kompaktní celek, jenž je silný od začátku do konce, nebo hru natáhnou takovým způsobem, že její hraní bude připomínat dennodenní luštění sudoku. Autoři zvolili první způsob. Mně vyhovuje a kdo má rád sudoku, jsou tu pro něj challenge mapy.
Challenge na zlato mimochodem vůbec nedávám, kroky už vůbec ne, nějak preferuji více volnosti. Zato obtížnější verze map mě bavily velmi.
Portal má u mě body navíc i za skvělou písničku a za snad nejsympatičtějšího záporňáka, co jsem ve hrách poznal. (Oblíbil jsem si tu paní natolik, že mi ji bylo na konci líto zabíjet)
Nesouhlasím ani s tím, že by byl Portal nějak krátký. Ano, hlavní "dějová" linie zabere několik málo hodin, ale autoři si mohli vybrat. Buď stvoří dílko, které jednoduchý princip (který přecijen hrozí brzkým vyčerpáním) využije v kompaktní celek, jenž je silný od začátku do konce, nebo hru natáhnou takovým způsobem, že její hraní bude připomínat dennodenní luštění sudoku. Autoři zvolili první způsob. Mně vyhovuje a kdo má rád sudoku, jsou tu pro něj challenge mapy.
Challenge na zlato mimochodem vůbec nedávám, kroky už vůbec ne, nějak preferuji více volnosti. Zato obtížnější verze map mě bavily velmi.
Portal má u mě body navíc i za skvělou písničku a za snad nejsympatičtějšího záporňáka, co jsem ve hrách poznal. (Oblíbil jsem si tu paní natolik, že mi ji bylo na konci líto zabíjet)