Na nového Drivera jsem se docela těšil, ale absolutně jsem nevěřil tomu oslavnému teleportování – resp. shiftování. Zpočátku mi opravdu vadilo. Měl jsem neustále pocit, jako bych cheatoval. Naštěstí se za cca v půlce hry obtížnost srovnala a shiftování začalo být i docela nutností. Skutečnou výzvou pro mě hra byla až v samotném závěru a bylo mi strašně líto, že v tom nejlepším nastal konec. Málokdy se mi totiž stane, že mě hra baví čím dál tím víc a víc. Většinou to bývá spíše naopak.
Prolog pěkně navnadil a pln očekávání jsem se vrhl do zajímavě načrtnutého příběhu. Ten mě ve výsledku trošičku zklamal, protože jsem čekal docela dost. Holt Driver není GTA, ale závodní hra a tak story hraje druhé, ale přesto zajímavé vcelku zajímavé, housle. Samotná kampaň je ale hodně krátká, naštěstí to hodně natahují vedlejší a opravdu kvalitní mise. Dohrál jsem je komplet všechny a skvěle jsem se bavil. Vybodl jsem se akorát na kaskadérské minihry, které mě nebavily, a motivaci z výdělku jsem u nich taky moc neměl.
Cutscény jsou jedním slovem skvělé. Moc se mi líbilo, jak hra plynule přecházela mezi videi a záběry v herním enginu. Videa jsou výborně naanimovaná. Dabing postav je též velmi dobrý, zejména Tanner hláškuje o sto šest. Driver se totiž nebere vůbec vážně a je to znát. Hráč má pocit, jako by hrál klasický béčkový akčňák z 80. let.
Jednotlivé mise jsou velmi rozmanité – jednou v roli strážců zákona honíte nezbedné závodníky, jednou zase vezete zraněného pacienta, jenž byl napaden jedovatým pavoukem, do nemocnice a poté zase například pomáháte dvou bratřím vyhrát ilegální závody. Mise se neustále mění a proto, alespoň u mě, nenastane pocit repetivnosti.
Hodně jsem se bál, jak dopadne fyzika aut. Bál jsem se zbytečně, jelikož ovládání mi naprosto sedlo. Driver není úplnou arkádu, kde akorát držíte plyn, a vše vám prochází. Ne! Zpočátku jsem se i párkrát vysekal, než jsem přišel, jak vlastně mám jezdit. Avšak ovládání mi po chvíli přešlo do krve a já si uvědomil, že mám co dočinění se skvělým mixem simulátoru a arkádové hry, kde přeci jen ale převažuje ta arkáda.
Graficky to vypadá slušně, byť jistá mírná zastaralost je znát. Mě to ale sedlo hlavně díky jedné věci - grafika hry je krásně čistá. Žádné bloomy, blury, a já nevím co ještě, tu jednoduše nenajdete. Já si nemůžu pomoct, ale vypadá to tak mnoho lépe. Nehledě na to, že se rapidně snižují hardwarové nároky. Až na drobné škubání či zpomalení hry v některých vypjatějších momentech, to běželo velmi pěkně i na mé, dnes již krapet zastaralé, mašině.
Modely aut musel dělat profík, o tom žádná. Samotné San Francisco je úžasné. Já, jakožto veliký fanda tohoto místa, jsem chrochtal blahem. Největším herním zážitkem byla jednoznačně první projížďka po proslulém Golden Gate Bridge. Ve výsledku mě ale mrzelo, že nemůžu z auta vystoupit a podívat se i za hranice silnice. Všude jsou totiž neviditelné bariéry. Na jednu stranu škoda, na druhou ale jsem rád, protože to zamezuje frustrujícím zásekům vozidla mezi objekty.
Vadilo mi vůbec něco? Ano, vadilo. Hudba. Nevýrazná, některé songy mi byly až otravné a občas jsem to nevydržel a zapl si vlastní tématickou hudbu. Nicméně se i pár památných písniček najde.
Verdikt: Jedno z překvapení roku. Nový Driver je skvěle hratelná závodní hra, ač na to zpočátku úplně nevypadá. 80%
Prolog pěkně navnadil a pln očekávání jsem se vrhl do zajímavě načrtnutého příběhu. Ten mě ve výsledku trošičku zklamal, protože jsem čekal docela dost. Holt Driver není GTA, ale závodní hra a tak story hraje druhé, ale přesto zajímavé vcelku zajímavé, housle. Samotná kampaň je ale hodně krátká, naštěstí to hodně natahují vedlejší a opravdu kvalitní mise. Dohrál jsem je komplet všechny a skvěle jsem se bavil. Vybodl jsem se akorát na kaskadérské minihry, které mě nebavily, a motivaci z výdělku jsem u nich taky moc neměl.
Cutscény jsou jedním slovem skvělé. Moc se mi líbilo, jak hra plynule přecházela mezi videi a záběry v herním enginu. Videa jsou výborně naanimovaná. Dabing postav je též velmi dobrý, zejména Tanner hláškuje o sto šest. Driver se totiž nebere vůbec vážně a je to znát. Hráč má pocit, jako by hrál klasický béčkový akčňák z 80. let.
Jednotlivé mise jsou velmi rozmanité – jednou v roli strážců zákona honíte nezbedné závodníky, jednou zase vezete zraněného pacienta, jenž byl napaden jedovatým pavoukem, do nemocnice a poté zase například pomáháte dvou bratřím vyhrát ilegální závody. Mise se neustále mění a proto, alespoň u mě, nenastane pocit repetivnosti.
Hodně jsem se bál, jak dopadne fyzika aut. Bál jsem se zbytečně, jelikož ovládání mi naprosto sedlo. Driver není úplnou arkádu, kde akorát držíte plyn, a vše vám prochází. Ne! Zpočátku jsem se i párkrát vysekal, než jsem přišel, jak vlastně mám jezdit. Avšak ovládání mi po chvíli přešlo do krve a já si uvědomil, že mám co dočinění se skvělým mixem simulátoru a arkádové hry, kde přeci jen ale převažuje ta arkáda.
Graficky to vypadá slušně, byť jistá mírná zastaralost je znát. Mě to ale sedlo hlavně díky jedné věci - grafika hry je krásně čistá. Žádné bloomy, blury, a já nevím co ještě, tu jednoduše nenajdete. Já si nemůžu pomoct, ale vypadá to tak mnoho lépe. Nehledě na to, že se rapidně snižují hardwarové nároky. Až na drobné škubání či zpomalení hry v některých vypjatějších momentech, to běželo velmi pěkně i na mé, dnes již krapet zastaralé, mašině.
Modely aut musel dělat profík, o tom žádná. Samotné San Francisco je úžasné. Já, jakožto veliký fanda tohoto místa, jsem chrochtal blahem. Největším herním zážitkem byla jednoznačně první projížďka po proslulém Golden Gate Bridge. Ve výsledku mě ale mrzelo, že nemůžu z auta vystoupit a podívat se i za hranice silnice. Všude jsou totiž neviditelné bariéry. Na jednu stranu škoda, na druhou ale jsem rád, protože to zamezuje frustrujícím zásekům vozidla mezi objekty.
Vadilo mi vůbec něco? Ano, vadilo. Hudba. Nevýrazná, některé songy mi byly až otravné a občas jsem to nevydržel a zapl si vlastní tématickou hudbu. Nicméně se i pár památných písniček najde.
Verdikt: Jedno z překvapení roku. Nový Driver je skvěle hratelná závodní hra, ač na to zpočátku úplně nevypadá. 80%
Pro: prostředí San Francisca, hratelnost, čistá grafika bez filtrů, hromady licencovaných vozů, filmové (resp. seriálové) pojetí, originální nápad shiftování
Proti: zpočátku moc lehké, slabší soundtrack, krátká příběhová kampaň