Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield: Bad Company 2

  • PC 75
Je zajímavé, že zatímco kdysi býval multiplayer u her častěji pouze bonbónkem, který čerpal z nedesignovaných levelů pro singleplayer, dnes se karta otáčí a Bad Company 2 je toho důkazem. Samozřejmě tohle není žádná novinka, vždyť už první díl Battlefieldu byl čistě multiplayerovou akcí… U které jsem ale díky hře s boty strávil rozhodně více času než u kampaně Bad Copany 2, ehm.

Po rozjetí hry na plné detaily na notebooku s GF 360M jsem byl docela zaujat grafickým enginem, tedy ne stoprocentně vždy v dobrém slova smyslu, ale většinou ano. Na první pohled výborné stínování, pronikavá světla, ale přitom vše tak trochu hranaté. Lokace typu jungle, či sněžené krajiny vypadají perfektně, uličky v polorozbořených předměstích také nejsou k zahození, ale rozlaďuje mě zem, kde jsou menší trosky, listy, kořeny atd. znázorněny pouze texturou. Tyto detaily jsou nejspíš daní za vysoce nadprůměrný destrukční model, určitě bych netvrdil, že zničit jde vše, pokud nějaká stavba před vámi opravdu lehne popelem, může za to skript, jinak jdou likvidovat většinou „jen“ venkovní stěny. Kromě budov se dobře likvidují překážky sloužící jako krytí – ploty, menší zídky apod. Hratelnost to ovlivňuje dost a to je na tom samozřejmě to nejdůležitější a nejlepší. Už se nemůžete cítit bezpečně skrčeni pod oknem, schovaní za dveřmi, nebo vykukující zpoza rohu, jedna zbloudilá raketa a máte po ptákách. Další věc, jež oceňuji, je práce s viditelností – exploze po sobě zanechávají znatelné množství kouře, setkáte se s písečnou i sněžnou vánicí (nejsou nascriptovány) a někdy stačí i přímé sluneční světlo – tohle je dost realistické a hodně her by se zde mohlo inspirovat.

Umělá inteligence zůstala v základech, přeci jen proč propracovávat singleplayerové featurky v multiplayerové hře? Ovšem nemuselo by se stávat, že když vojákům neúmyslně utečete, tak se vám v dalším „záchytném bodě“ doslova teleportují za záda. Stejně tak se teleportují do/z vozidel a samotná vozidla po savech zůstávají zaparkovaná jinde. Jízda s nimi je ale zábavná a efektní, vůbec Battlefield je namísto detailů uzpůsoben větším a rozlehlejším bojům… Náplň kampaně se drží zajetých kolejí, je triviální, snaží se inspirovat lepšími hrami jako je Modern Warfare 1 a 2, ale zdaleka nedosahuje jejich vrcholů. Vesměs nenarazíte na nic, co byste už jinde nezažili (tedy kromě toho, že vám AI občas rozbourá kryt, za kterým jste schováni), ale na druhou stranu bych singl ani neoznačil jako urážku, je docela zábavný, byť to není žádný zázrak...

Přesto, že mutliplayer je hlavní devizou hry, neměl jsem možnost ho pořádně prozkoumat, letmo však můžu říct, že je dost zajímavý, vybíráte si povolání, pohybujete se velkými a atraktivními mapami a za každých okolností je důraz kladen na týmovou souhru. Nemusí to sedět všem, moc CS hráčů asi Battlefield nepřetáhne, ale své poslání splňuje více než dobře!
+10