Jsem velký fanoušek původního Deus Ex, a tak jsem se na třetí díl s podtitulem Human Revolution opravdu těšil. O to víc jsem byl zklamán prvními levely. Opravdu nechápu, co si vývojáři mysleli! Chápu, že obzvláště první level je výukový, ale proč mi například chyběl ukazatel nábojů (nedívám se na trailery a tak jsem myslel, že celá hra bude beznábojová a taková nemastná neslaná přesně jako ta první úroveň)? Ten druhý level není o nic lepší a tehdy jsem od Deus Ex opustil s tím, že je to blbost téměř bez fyziky, se zvýrazněnými věcmi a špatnými augmentacemi. Jenže dávám 85 %. Proč?
Protože mi to nedalo, každý mi říkal jak je to skvělá hra a že jí mám dát šanci. Šanci jsem jí dal a ROZHODNĚ toho nelituji. Od detroitské části se jedná o hru, která vás zaujme na dnešní poměry skvělými možnostmi hackování, obcházení a hledání skrytých věcí, stejně jako výběrem mezi tichým postupem s minimálními obětmi na životech a rambo stylem. Osobně preferuji tedy tichý postup a myslím, že za celou hru jsem vyloženě zabil snad ani ne pět nepřátel. To mě opravdu potěšilo, plnil jsem všechny questy i postranní a příběh... Wow, příběh je výborný. Trošku mu dochází dech na konci, ale co, odpustím mu to.
Už první vynikající plus je Adam Jensen, který nemá vyříznutý jazyk jako většina dnešních hlavních postav (čti "umí mluvit"). I ostatní postavy a s nimi spojené dialogy nejsou extrémně košaté, nicméně na výběr máte vždy a rozhovory jsou udělané perfektně. Někdy máte i možnost svého diskutujícího kolegu přemluvit či přinutit k tomu, co potřebujete.
Zbraně jsou různorodé (ale pokud nepočítám bossy, tak jsem použil párkrát jen nesmrtící zbraně, spíše jsem obcházel nebo omračoval skrz augmentace), dávají vám na výběr, máme tu klasickou pistoli, brokovnici, samopal, těžký samopal, nějaké laserové a plasmové pušky, stejně jako granátomet nebo raketomet, samozřejmě granáty a miny (ty jsem teda nikdy nepoužil). Když došlo na souboj s bossem, nikdy mě nebavil. Až když jsem ho porazil (hrál jsem na střední obtížnost), tak se mi ten souboj líbil. V souboji s Namirem jsem měl implantovaný čip, takže jsem nemohl používat augmentace, ani HUD samozřejmě, a protože jsem hrál stealth, tak jsem měl opravdu málo zbraní a zemřel jsem tam nespočetněkrát - ani jsem nevěděl, že některé bedny fungují jako zásuvky a jsou tam náboje...
Augmentace jsou dobré, sice ne tak dobré jako v jedničce, ale musí být samozřejmě přizpůsobeny levelům a celkové herní době a struktuře. Takže jsem s nimi byl spokojený, i když většinu jsem nevyužil, například tajfun a tak dále. Nejpoužívanější jsem měl asi prohlížení skrz zdi :-) neocenitelný pomocník. Prošel jsem snad všechny možné lokace, s chutí četl všechny datakostky a noviny, které jsem nalezl, opravdu mě ta hra pohltila.
Co se týká záporů... Těch je bohužel docela dost, nicméně až tak mi nevadily v hraní téhle pecky. Tak například mi nejvíce asi vadilo to, že poslední článek na augmentace se obnovoval sám. Takže stačilo chvíli počkat a mohl jsem zase cokoliv dělat. Proč sakra?! Mnohem lepší by bylo, kdyby zmizel a já bych se musel o dobíjení starat přes tyčinky nebo jiné dobíjecí dobroty... To mě fakt mrzelo, díky autodobíjení to bylo všechno jednodušší. Autoheal je zde taky, nicméně protože jsem se nedostával do přestřelek, tak víceméně jediné co mi bralo životy, byly miny na zdech které jsem neměl jak sestřelovat, protože jsem nenosil většinou zbraně :) . Dále mi vadila v podstatě absence fyziky, tu zde nenajdeme. Ano, můžu zvedat bedny, ale to jsem mohl i ve hře před dvaceti lety. Ale jak už jsem psal, tyhle zápory mi nemohly zkazit zážitek z opravdu skvělé hry.
Protože mi to nedalo, každý mi říkal jak je to skvělá hra a že jí mám dát šanci. Šanci jsem jí dal a ROZHODNĚ toho nelituji. Od detroitské části se jedná o hru, která vás zaujme na dnešní poměry skvělými možnostmi hackování, obcházení a hledání skrytých věcí, stejně jako výběrem mezi tichým postupem s minimálními obětmi na životech a rambo stylem. Osobně preferuji tedy tichý postup a myslím, že za celou hru jsem vyloženě zabil snad ani ne pět nepřátel. To mě opravdu potěšilo, plnil jsem všechny questy i postranní a příběh... Wow, příběh je výborný. Trošku mu dochází dech na konci, ale co, odpustím mu to.
Už první vynikající plus je Adam Jensen, který nemá vyříznutý jazyk jako většina dnešních hlavních postav (čti "umí mluvit"). I ostatní postavy a s nimi spojené dialogy nejsou extrémně košaté, nicméně na výběr máte vždy a rozhovory jsou udělané perfektně. Někdy máte i možnost svého diskutujícího kolegu přemluvit či přinutit k tomu, co potřebujete.
Zbraně jsou různorodé (ale pokud nepočítám bossy, tak jsem použil párkrát jen nesmrtící zbraně, spíše jsem obcházel nebo omračoval skrz augmentace), dávají vám na výběr, máme tu klasickou pistoli, brokovnici, samopal, těžký samopal, nějaké laserové a plasmové pušky, stejně jako granátomet nebo raketomet, samozřejmě granáty a miny (ty jsem teda nikdy nepoužil). Když došlo na souboj s bossem, nikdy mě nebavil. Až když jsem ho porazil (hrál jsem na střední obtížnost), tak se mi ten souboj líbil. V souboji s Namirem jsem měl implantovaný čip, takže jsem nemohl používat augmentace, ani HUD samozřejmě, a protože jsem hrál stealth, tak jsem měl opravdu málo zbraní a zemřel jsem tam nespočetněkrát - ani jsem nevěděl, že některé bedny fungují jako zásuvky a jsou tam náboje...
Augmentace jsou dobré, sice ne tak dobré jako v jedničce, ale musí být samozřejmě přizpůsobeny levelům a celkové herní době a struktuře. Takže jsem s nimi byl spokojený, i když většinu jsem nevyužil, například tajfun a tak dále. Nejpoužívanější jsem měl asi prohlížení skrz zdi :-) neocenitelný pomocník. Prošel jsem snad všechny možné lokace, s chutí četl všechny datakostky a noviny, které jsem nalezl, opravdu mě ta hra pohltila.
Co se týká záporů... Těch je bohužel docela dost, nicméně až tak mi nevadily v hraní téhle pecky. Tak například mi nejvíce asi vadilo to, že poslední článek na augmentace se obnovoval sám. Takže stačilo chvíli počkat a mohl jsem zase cokoliv dělat. Proč sakra?! Mnohem lepší by bylo, kdyby zmizel a já bych se musel o dobíjení starat přes tyčinky nebo jiné dobíjecí dobroty... To mě fakt mrzelo, díky autodobíjení to bylo všechno jednodušší. Autoheal je zde taky, nicméně protože jsem se nedostával do přestřelek, tak víceméně jediné co mi bralo životy, byly miny na zdech které jsem neměl jak sestřelovat, protože jsem nenosil většinou zbraně :) . Dále mi vadila v podstatě absence fyziky, tu zde nenajdeme. Ano, můžu zvedat bedny, ale to jsem mohl i ve hře před dvaceti lety. Ale jak už jsem psal, tyhle zápory mi nemohly zkazit zážitek z opravdu skvělé hry.
Pro: Vtahující atmosféra, skvělý příběh, možnost stealth postupu, hackování, augmentace, Adam Jensen, spousta možností
Proti: Absence fyziky, zvýrazněné interaktivní předměty, autodobíjení jednoho biočlánku!!