Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Witcher 2: Assassins of Kings

  • PC 85
Druhý díl mé srdcové záležitosti, od které jsem očekával velké věci...

• Pokračování maratónu na dlouhou trať. Witcher 2 svým dospělým příběhem sahá mezi mé pomyslné herní špičky. O jeho stylu vyprávění později.
• Alfa - Dialogy a charaktery postav. Trefná vulgarita mi nesčetněkrát vytvořila přiblblý úsměv na tváři (např. posel od Talara), nebo údiv nad nějakou moji pošetilou volbou odpovědi (ano, jde zemřít i během dialogu). Nejvíc si cením toho, že jsem se od srdce dlouho u obrazovky takhle nezasmál. Pro mě největší přednost toho kousku. Velký podíl na tom také polština, jakožto můj rodný jazyk.
• Omega - Grafika. Není to tak dávno, co jsem si tajně přál ryzí RPG v CryEngine. Tradá, polští mistři vytvořili něco, co mi jednoduše shodilo čelist na klávesnici. A co víc... Neznám hru, která by lépe ždímala možnosti hardware.
• Výprava, kostýmy, modelování, nasvícení... Pastva pro oči. A je zde opět viděl práce někoho výtvarně nadaného. Stejně tak těžba z prvků slovanské historie je tu znát.
• Souboje. Jsou sice zběsilejší, ale narozdíl od prvního dílu minimálně zabugované. A je potřeba si na systém mačkání tlačítek zvyknout.
• Animace. Úžasný timing a vyčištění klíčových snímků.
• Minihry a hra za jiné postavy, než Geralt.
• Questy. Jsou variabilní, s nečekanými zápletkami a v jistých ohledech i originální (třeba sběratel harpyjích peří).
• Audio stránka. Hudba opět autentická, zvuky velice přesvědčivé. Dabing a lipsynch špičkový.
• Návaznost a reakce na předchozí díl díky možnosti nahrání její pozice.

∙ Interpretace komplexního příběhu je velice těžký oříšek. Ne, že by byl scénář nezvládnutý... To ne. Jak jsem psal, mezi herními kousky je rozhodně v dalekých výšinách. Já se v příběhu ale místy ztrácel. Některé reakce postav pro mne byly nepochopitelné a vývoj v jistých pasážích zmatený (vesměs veškeré dění v mlze...). Snad druhé dohrání změní můj pohled.
∙ Mimika mírně strnulá, některé reakce byly trošku přiškrcené. V tomhle zatím BioWare vede, nicméně CD Projekt RED je v těsném závěru.
∙ Inventář. Znám horší a nepřehlednější, ale tento by potřeboval méně experimentování. Klidně jednoduchost a vlastně i přiblížení k realismu, jako tomu bylo u Witchera 1.
∙ Minimální využití obchodníků a získaných orénů. Výsledek receptů a návodů mi nepřišel až tak užitečný (i když sem tam se něco našlo). Kvalitní zbroj jsem našel, meče stejně tak. Hru jsem skončil s něco přes 6k orény v měšci.
∙ Monstra jsou geniálně nevrhnutá a ještě věrohodněji se pohybují, ale je jich málo. Tak málo, že zde pomalu nejde využít potenciál Geraltova povolání. Nějaké přípravy a uvažování nad taktikou zabití jistého druhu příšery je kde tam.

◦ 3 akty a kraťoučký epilog?! Největší zklamání. Neskutečně krátké.
◦ Alchymie jde oproti předchozímu dílu strmě dolů. Málo variabilní (vytratily se sekundární substance) a navíc v 90% hráč musí loadovat pozici před zaskočením od nepřítele, aby do sebe něco nalil a polepšil si ve statech.
◦ Interakce pomocí včasného zmačknutí tlačítka. Bossové tak nebyli výzvou po stránce kombinace a volby elixírů/vylepšení, ale častého loadu kvůli pochopení toho, které tlačítko (a někdy i zcela náhodně - útěk přes most před drakem, šplhání po zříceném mostu na krajana) po nás vývojář chtěl zrovna zmáčknout. Naopak v pěstních soubojích není co pokazit.
◦ Oproti Witcherovi EE dle mého málo autentický svět. Nedokážu vysvětlit v čem přesně, ale výrazové prvky světa Zaklínače tu jsou... Jiné.
◦ Nemožnost zachovat Geraltovu neutrálnost. Ach ich...

Galerie screenshotů (3200x1800 downsampling, REDkit, (polar)panoramas)

Statistiky 1. dohrání: Okolo 30 hodin hry, 32 level, Triss nejvíc blízká Geraltovi, rozhodnutí pro Vernona, zabití Henselta, zničení Shealy, ušetření draka, zabití Letha (ačkoliv se z něj vyklubal solidní "záporák"). (ver. 1.3)

Statistiky 2. dohrání: Okolo 42 hodin hry, geniální úprava Full Combar Rebalance 2.0, 30 level, Triss nejvíc blízká Geraltovi, rozhodnutí pro Yorwetha, ušetření Henselta, ušetření Shealy, ušetření draka, ušetření Letha. (ver. 3.4 EE)

Kdo by měl zájem tweakovat nastavení, zde jsem vypsal jednotlivé funkce nastavení ini souboru (včetně porovnávacích screenshotů a dopadu na FPS).


Pro: Alfa (dialogy a charaktery postav) a Omega (grafické zpracování) | Optimalizace

Proti: Interpretace příběhu | Krátká herní doba | Malá variabilita monster

+22 +24 −2