Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Vašíček • 34 let • IT Administrátor • Dobruška (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Dragon Age: Origins

  • PC 95
Ať chci nebo ne, musím Dragon Age: Origins pasovat na další naprosto úchvatné epické RPG, které ve mně zanechalo fůru pocitů a zážitků. V každém ohledu je hra propracovaná a jelikož jsem si počkal na Ultimate Edition, měl jsem po kupě i všechny DLC. Sakra, stálo to za to!

Příběh, ač je tak nějak koncepčně stejný jako u ostatních Bioware her, mě dostal. Prostě mám rád úniky z reality, rád prožívám něco, co nikdy ve skutečnosti neprožiju. Je to jako se čtením knížek - nebude vás bavit, když se nesžijete s postavami a na každém kroku budete nadávat, že je to kravina. Ale zpět k jádru věci: ve Fereldenu zuří Nákaza. Hráč, jakožto nově rekrutovaný Šedý strážce, vyjíždí s ostatními Strážci a armádami k Ostragaru, kde se má uskutečnit obří boj, jenž má Nákazu zásadně oslabit. Boj sice proběhne, ale na poradě domluvený strategický boční výpad se neuskuteční, protože Loghain Mac Tir, Fereldenský regent, si nejspíš spletl rozkazy a místo "Útok" zařval "Ústup". No a jak to tak bývá, všichni účastníci bitvy pošli...skoro všichni.

Poté se hráč objeví zachráněný prastarou čarodějkou o kus jinde, seznámí se s čarodějkou Morrigan, její dcerou, a jízda může začít. Všichni totiž věří, že Šedí strážci zradili krále Cailana a že Nákaza jistě není tak silná, jak se říká...no, časem třeba poznají, jak se mýlili.


Grafická stránka hry je bezchybná. Přestože jsem nehrál na plné detaily, je to prostě dokonalé. A nejvíce musím vyzvednout plynulé pohyby během boje. Samozřejmě se najdou chvíle, kdy se boj zasekne a paňáci křečovitě použijí nějakou schopnost, ale celkově už to budí nějakou tu věrohodnost. Holt radost pohledět.

Zvuková stránka je na tom stejně jako grafická - dokonalost. Mluvené dialogy, řev během boje, doprovodná hudba...krása. Takhle se dělají hry!

A teď postřehy:
Každý člen party má nějakou minulost...to muselo dát sakra práci! A hlavně to skvěle funguje, protože jakmile si vám členové začnou vylévat srdce, prostě už nejsou jen postavičkou v hlavním táboře.

Questy! Desítky a stovky questů! Splnil jsem téměř všechny a hra se tím ohromě prodloužila. Důležité ale je, že jsem se u toho vůbec nenudil.

Kodex! Naprosto šíleně propracovaný kodex! Historie náboženství, historie ras, popis zvířat, popis legendárních zbraní, úkolové poznámky, historie postav...znova: to muselo dát práce!

Do hry dokáže krásně vtáhnout, jak se jednotliví členové party pošťuchují a strefují se do sebe. "Cos dělal celé ty dny zavřený v kleci?" "Dával jsem vesničanům hádanky a za správnou odpověď jsem je odměnil darem" "Opravdu?!" "Ne" :))

Nutnost přemýšlet. Při nejednom souboji s bossem jsem musel vyzkoušet jiné strategie útoku, protože moje postavy ještě nebyly tak silné, abych to vzal přímo. Také musím pochválit pozastavení času převzaté z Baldur's Gate a možnost "strategického oddálení" pro pohled shora.

Miluju míchání lektvarů. Je tu vyřešeno úplně jednoduše a přestože nedává prostor pro zkoušení vlastních receptů, funguje geniálně...dokonce jsem kupoval i recepty, které mi k ničemu nebyly...a stejně tak je to s pastmi a jedy.

Čím více přátelští jsou vůči hráči členové party, tím větší je šance, že vhodí do placu svůj osobní quest. A to se hodí, protože se zvyšujícím přátelským vztahem rovněž dostávají určitý bonus k základním atributům.

Skvělý nápad s taktikou. U každé postavy lze pomocí podmínek nastavit, jak se bude během boje chovat. Podstatně to pomáhá při těžších bojích, kdy hráč nechce každou vteřinu přepínat mezi všemi bojovníky a kontrolovat, jestli ještě žijí.

Tak, to by stačilo. Rád bych napsal něco, co se mi hrozně moc nelíbilo, ale taková věc tu prostě není. Jedná se jen o drobnosti. Poslední věc, kterou chci pochválit, je úplný závěr. Pocit z toho, když celé dobrodružství skončí a člověk slyší od okolních postav samou chválu a naposledy promlouvá s kumpány, kteří se chystají rozjet se do všech koutů země...tak nějak jsem se dmul pýchou. A textový doslov mě uzemnil. V tomhle "odkazu pro budoucí generace" totiž vyniknou ta závažná rozhodnutí ze hry.

Já mít rád Dragon Age! Přirovnal bych ho k dobrému fantasy čtení. Moc hezká hra. Moje hodnocení bude nejspíš ovlivněno tím pocitovým "čímsi", co jsem si ze hry odnesl, ale...k čertu s tím. A ještě zajímavost - doba hraní: 76h 14min 40sec :)

Pro: Epický příběh, živé postavy, dabing, questy, uvěřitelné bojové pohyby, souboje, kodex!, taktika

Proti: Moc lehký závěrečný souboj, tísnivý a možná trochu zdlouhavý Orzzamar

+23 +27 −4