Počkal jsem si na napsání komentáře hezky po tom, co celou hru dohraju, což bylo asi před deseti minutami, takže pojďme to zhodnotit, dokud jsou dojmy čerstvé.
Začátek hry, kdy Reapeři napadnou Zemi je působivý. Nicméně hra vás rozhodně nevyvolá dojem, že na vás závisí osud celé galaxie, protože krom vás to tak ve hře nikdo nevidí. Přiletíte na Citadelu (hlavní město galaxie) a všem je hej a problémy na Zemi jsou jim nějak tak ukradené, takže je to opět o tom, všechny přesvědčovat, že boj s Reapery je opravdu tím nejdůležitějším úkolem. Navíc rada argumentuje tím, že nemá žádné informace, jak boj na Zemi probíhá, což je v roce 21xx docela sranda. To nikdo nemohl vytáhnout svůj iPhone xx, natočit jim rozboření New Yorku a ukázat jim zač je toho loket? Člověk si říká, zda na Citadele mají internet.
Bohužel hra se nějak nedostává do hloubky a více než na osobní vztahy se soustředí na masivní boje plné výbuchů, efektních záběrů kamery apod. Všechno kolem vybuchuje jak v Kobře 11. Neříkám, že to je obecně špatně, ale můj šálek kávy to není.
Co se samotné zápletky týče, ta je asi nejslabším článkem celé hry. Je tak šílená a nelogická a prolezlá kouzly a hitech technologií, že v ní žádnou logiku ani hlubší smysl či poselství nenajdete. Je to jenom o tom zničit ty velké stroje ještě větším strojem jehož náčrt nám tu nechali ti hodní Protheané.
Samotný Gameplay a boj je udělán skvěle, pochopíte vše ihned a ani ten multifunkční mezerník díky kterému se skrýváte, mačkáte čudly nebo skáčete, a to všechno naráz, mi nevadí. Je řešen kontextově a rychle si na něj zvyknete.
Co mě naopak mrzí je fakt, že jsem se nebyl schopen orientovat v různých nabídkách. Především úkolech. Ve dvojce byly všechny úkoly vidět na galaktické mapě a věděli jste tedy hned, co kde můžete dělat za misi a na co se soustředit. V tomto dílu jsou některé z nich schované a zobrazují se až po najetí kurzorem na určité místo na mapce a ono projíždět myší celou galaxii je docela otrava, takže jich velmi mnoho přehlédnete.
Dále mě štval spam. Neustále mi někdo psal do velitelského mailu. Ve dvojce šlo o menší kratochvíli si tu poštu pročítat, zde se k tomu ale v podstatě vracet nebudete, protože po každé misi, vám přibude 15 mailů a jejich pročtení vám zabere drahocený čas, který byste mohli trávit děláním některé mise či flirtováním s poddůstojnicemi. Ona bohatost korespondence pak dokonce dopadla tak paradoxně, že jsem zabil jednu osobu a když jsem se pak odhodlal si po delší době mail přečíst, měl jsem tam od něj jeden zapomenutý, kde mi vyhrožoval, že až se setkáme, tak mi dá na zadek.
Vím že moje hodnocení teď vypadá jak neuctivá kritika, protože se nesoustředím na nic dobrého a Mass Effect je v současné době jedna z velmi mála poctivých, dlouhých her, které člověka skutečně baví. Důvod toho je jednoduchý. Všechno ostatní je zvládnuté se skvělou bravurností a místo toho, abych se vám to snažil trapně popisovat, bude lepší vás na onu hru přímo odkázat. Prostě: Zahrajte si to!
Po prvotním nadšení dávám 90% (dvojce jsem dal 95%). Čekal jsem lepší zápletku s větším překvapením a s něčím víc, než jen s výbuchy na každém kroku. Navíc trojka na dvojku přímo nenavazuje, takže najednou začínáte s aliancí a snažíte se zabít Illusive Mana a to i přesto, že jste ve dvojce pracovali pro Cerberus.
Začátek hry, kdy Reapeři napadnou Zemi je působivý. Nicméně hra vás rozhodně nevyvolá dojem, že na vás závisí osud celé galaxie, protože krom vás to tak ve hře nikdo nevidí. Přiletíte na Citadelu (hlavní město galaxie) a všem je hej a problémy na Zemi jsou jim nějak tak ukradené, takže je to opět o tom, všechny přesvědčovat, že boj s Reapery je opravdu tím nejdůležitějším úkolem. Navíc rada argumentuje tím, že nemá žádné informace, jak boj na Zemi probíhá, což je v roce 21xx docela sranda. To nikdo nemohl vytáhnout svůj iPhone xx, natočit jim rozboření New Yorku a ukázat jim zač je toho loket? Člověk si říká, zda na Citadele mají internet.
Bohužel hra se nějak nedostává do hloubky a více než na osobní vztahy se soustředí na masivní boje plné výbuchů, efektních záběrů kamery apod. Všechno kolem vybuchuje jak v Kobře 11. Neříkám, že to je obecně špatně, ale můj šálek kávy to není.
Co se samotné zápletky týče, ta je asi nejslabším článkem celé hry. Je tak šílená a nelogická a prolezlá kouzly a hitech technologií, že v ní žádnou logiku ani hlubší smysl či poselství nenajdete. Je to jenom o tom zničit ty velké stroje ještě větším strojem jehož náčrt nám tu nechali ti hodní Protheané.
Samotný Gameplay a boj je udělán skvěle, pochopíte vše ihned a ani ten multifunkční mezerník díky kterému se skrýváte, mačkáte čudly nebo skáčete, a to všechno naráz, mi nevadí. Je řešen kontextově a rychle si na něj zvyknete.
Co mě naopak mrzí je fakt, že jsem se nebyl schopen orientovat v různých nabídkách. Především úkolech. Ve dvojce byly všechny úkoly vidět na galaktické mapě a věděli jste tedy hned, co kde můžete dělat za misi a na co se soustředit. V tomto dílu jsou některé z nich schované a zobrazují se až po najetí kurzorem na určité místo na mapce a ono projíždět myší celou galaxii je docela otrava, takže jich velmi mnoho přehlédnete.
Dále mě štval spam. Neustále mi někdo psal do velitelského mailu. Ve dvojce šlo o menší kratochvíli si tu poštu pročítat, zde se k tomu ale v podstatě vracet nebudete, protože po každé misi, vám přibude 15 mailů a jejich pročtení vám zabere drahocený čas, který byste mohli trávit děláním některé mise či flirtováním s poddůstojnicemi. Ona bohatost korespondence pak dokonce dopadla tak paradoxně, že jsem zabil jednu osobu a když jsem se pak odhodlal si po delší době mail přečíst, měl jsem tam od něj jeden zapomenutý, kde mi vyhrožoval, že až se setkáme, tak mi dá na zadek.
Vím že moje hodnocení teď vypadá jak neuctivá kritika, protože se nesoustředím na nic dobrého a Mass Effect je v současné době jedna z velmi mála poctivých, dlouhých her, které člověka skutečně baví. Důvod toho je jednoduchý. Všechno ostatní je zvládnuté se skvělou bravurností a místo toho, abych se vám to snažil trapně popisovat, bude lepší vás na onu hru přímo odkázat. Prostě: Zahrajte si to!
Po prvotním nadšení dávám 90% (dvojce jsem dal 95%). Čekal jsem lepší zápletku s větším překvapením a s něčím víc, než jen s výbuchy na každém kroku. Navíc trojka na dvojku přímo nenavazuje, takže najednou začínáte s aliancí a snažíte se zabít Illusive Mana a to i přesto, že jste ve dvojce pracovali pro Cerberus.
Pro: bojový systém, délka, rozmanitost misí
Proti: béčková zápletka, která si neláme hlavu s tím, že nedává smysl