Musím se hned na začátku přiznat, že se mé hodnocení snad ani nedá brát moc vážně, jako fanoušek tohoto univerza jsem nemohl hodnotit jinak. Všechny díly, jsem poctivě prozkoumal do posledního koutku a opakovaně rozehrával. Vždy, když jsem jakýkoliv díl hrál znovu, tak mě vždy něčím překvapil, nebo znovu nadchl. A jelikož nejen hrami je svět Mass Effectu živen, tak jsem i nemalé množství času věnoval knihám, které, již tak propracovaný vesmír, ucelovaly, doplňovaly a do nejmenších detailů utvářely tento úžasný vesmír. Takže, ano, jsem fanoušek vesmíru Mass Effectu a nejlepší je na tom, že se za to nemusím stydět.
Právě ona propracovanost celého vesmíru, dává hráčovi možnost se ponořit do příběhu, který se táhne po několik dlouhých let a možná stovky odehraných hodin. I když mají všechny díly této trilogie spoustu chyb, tak je to právě příběh člověka na pouti nehostinným vesmírem, jenž přiková hráče k sedačce/židli a nedá mu spát dokuď nevyřeší všechny problémy všech podivuhodných i podivných forem života nacházejících v nejzazších koutech galaxie.
Teď už se konečně dostanu k tomu, proč jsem dal třetímu dílu skoro maximální hodnocení, i když v žádném případě nedosahuje kvalit dílu prvního. Hlavní roli na tom samozřejmě sehrál již zmíněný vesmír a vše co s ním souvisí. Vesmír uvěřitelný a nastolující určitou představu budoucnosti, ve které by každý z nám chtěl žít. Prostory ve kterých se hráč pohybuje a uceluje příběh, jehož vyprávění by těžko ve videoherním světě hledalo konkurenci, se jen težko popisují a nad jeních architekturou zůstává často pusa otevřená. Dalším stavebním kamenem dobré sci-fi jsou rasy, které v rozlehlém vesmíru budou nebozí lidé objevovat. Turiané, Asarijky nebo Krogani mají skvěle propracovanou historii a jejím odhalování si často člověk užije více zábavy, než střílením, střílením a střílením. Nakonec zjistíte, že lidstvo je velice nezajímavá rasa, která přežila jen shodou náhod. Avšak chuť lidí vládnout všemu a umění přežít nakonec zachránilo spousty životů.
Po výrazném odklonu od prvního dílu k mnohem jednodušší dvojce, se závěrečný díl drží celkem pevně ve stopách dílu druhého. Inventář nebo podrobnější statistiky byste hledali těžko. Je to více akce než RPG, vlastně je to střílečka s výborně propracovaným příběhem a úžasnými dialogy. Ale to nikomu nemůže nevadit, protože jak jinak by měl Shepard zachránit celou galaxii než postřílením všech Reaperů. Nijak tento odklon od střídmější jedničky přes velkolepější dvojku až po monumentální závěr nebrání vyprávět pohlcující příběh první lidské Spektry a jejích spolubojovníků od vyšetřování zrady k záchraně vesmíru. A každý kdo alespoň jeden díl hrál, ví, že to nejdůležitější na celé hře jsou členové posádky, které při své cestě naverbujete. Někteří vám nesednou, ale jiní si získají nejen vaši pozornost, ale i možná vaše srdce. Kdo by nechtěl taky mít jako nejlepšího kamaráda Garruse, nebo Wrexe.
To bude asi ode mne vše. Jak je vidět, Mass Effect 3 nelze brát jako samostatnou hru, ale musí se hodnotit celá trilogie jako celek a ten obstál na výbornou. Osobně mi vesmír Mass Effectu přinesl tolik skvělých zážitků, hodin zábavy, radosti, smutku nebo třeba probdělých nocí jako žádná jiná hra, film či kniha. A co se týče Mass Effectu jako vesmíru, tak kam se hrabou Star Wars.
Berte tedy prosím mé hodnocení trochu s rezervou. Hra samotná si v žádném případě takhle vysoké hodnocení nezaslouží. Jenže ona to není jen jedna hra, je to trilogie, která tady zase dlouho nebude. Třetí díl předčí dnešní konkurenci s klidem a nadhledem i když budete hrát jen něj, ale to musíte být blázni.
PS: po přečtení vlny nesouhlasu a protestů s koncem hry, jsem si odvodil, že jsem asi měl jiný konec, neboť já byl spokojen i s tím trochu kontroverzním závěrem.
Právě ona propracovanost celého vesmíru, dává hráčovi možnost se ponořit do příběhu, který se táhne po několik dlouhých let a možná stovky odehraných hodin. I když mají všechny díly této trilogie spoustu chyb, tak je to právě příběh člověka na pouti nehostinným vesmírem, jenž přiková hráče k sedačce/židli a nedá mu spát dokuď nevyřeší všechny problémy všech podivuhodných i podivných forem života nacházejících v nejzazších koutech galaxie.
Teď už se konečně dostanu k tomu, proč jsem dal třetímu dílu skoro maximální hodnocení, i když v žádném případě nedosahuje kvalit dílu prvního. Hlavní roli na tom samozřejmě sehrál již zmíněný vesmír a vše co s ním souvisí. Vesmír uvěřitelný a nastolující určitou představu budoucnosti, ve které by každý z nám chtěl žít. Prostory ve kterých se hráč pohybuje a uceluje příběh, jehož vyprávění by těžko ve videoherním světě hledalo konkurenci, se jen težko popisují a nad jeních architekturou zůstává často pusa otevřená. Dalším stavebním kamenem dobré sci-fi jsou rasy, které v rozlehlém vesmíru budou nebozí lidé objevovat. Turiané, Asarijky nebo Krogani mají skvěle propracovanou historii a jejím odhalování si často člověk užije více zábavy, než střílením, střílením a střílením. Nakonec zjistíte, že lidstvo je velice nezajímavá rasa, která přežila jen shodou náhod. Avšak chuť lidí vládnout všemu a umění přežít nakonec zachránilo spousty životů.
Po výrazném odklonu od prvního dílu k mnohem jednodušší dvojce, se závěrečný díl drží celkem pevně ve stopách dílu druhého. Inventář nebo podrobnější statistiky byste hledali těžko. Je to více akce než RPG, vlastně je to střílečka s výborně propracovaným příběhem a úžasnými dialogy. Ale to nikomu nemůže nevadit, protože jak jinak by měl Shepard zachránit celou galaxii než postřílením všech Reaperů. Nijak tento odklon od střídmější jedničky přes velkolepější dvojku až po monumentální závěr nebrání vyprávět pohlcující příběh první lidské Spektry a jejích spolubojovníků od vyšetřování zrady k záchraně vesmíru. A každý kdo alespoň jeden díl hrál, ví, že to nejdůležitější na celé hře jsou členové posádky, které při své cestě naverbujete. Někteří vám nesednou, ale jiní si získají nejen vaši pozornost, ale i možná vaše srdce. Kdo by nechtěl taky mít jako nejlepšího kamaráda Garruse, nebo Wrexe.
To bude asi ode mne vše. Jak je vidět, Mass Effect 3 nelze brát jako samostatnou hru, ale musí se hodnotit celá trilogie jako celek a ten obstál na výbornou. Osobně mi vesmír Mass Effectu přinesl tolik skvělých zážitků, hodin zábavy, radosti, smutku nebo třeba probdělých nocí jako žádná jiná hra, film či kniha. A co se týče Mass Effectu jako vesmíru, tak kam se hrabou Star Wars.
Berte tedy prosím mé hodnocení trochu s rezervou. Hra samotná si v žádném případě takhle vysoké hodnocení nezaslouží. Jenže ona to není jen jedna hra, je to trilogie, která tady zase dlouho nebude. Třetí díl předčí dnešní konkurenci s klidem a nadhledem i když budete hrát jen něj, ale to musíte být blázni.
PS: po přečtení vlny nesouhlasu a protestů s koncem hry, jsem si odvodil, že jsem asi měl jiný konec, neboť já byl spokojen i s tím trochu kontroverzním závěrem.
Pro: Vesmír, postavy, příběh, dialogy
Proti: Rozhodnutí během všech tří dílů nemají žádný vliv na konec